REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

DB Schenker: Jak korzystać z transportu intermodalnego

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są zalety transportu intermodalnego? Dlaczego firmy decydują się na te rozwiązania? Jak kształtuje się rynek logistyki kolejowej i przewozów intermodalnych w Polsce oraz w innych krajach europejskich?

Od lat w publicznej dyskusji mówi się o korzyściach wynikających z transportu intermodalnego. W Europie zdecydowanym liderem w zakresie wykorzystania tych rozwiązań są Włochy, gdzie ten rodzaj transportu stanowi 35,8% wszystkich przewozów. W czołówce są również Holandia (33,7%), Hiszpania (33,5%) i Belgia (32,2%) .

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce rynek ten dopiera zaczyna się rozwijać. Wśród zainteresowanych firm są przedsiębiorstwa patrzące w przyszłość, o dużej świadomości społecznej, dla których istotne są cele takie jak wzrost bezpieczeństwa łańcuchów dostaw oraz inwestycje w ochronę środowiska.

„Zrównoważony rozwój, którego jednym z filarów jest ekologia, stanowi integralną część naszej strategii” – mówi Janusz Górski, Prezes Schenker Sp. z o.o. „Nasza wizja to: Dostarczamy przyszłość. Zgodnie z nią staramy się wspierać klientów, umożliwiając im redukcję emisji CO2. Rozwijamy ofertę „zielonej logistyki”, miedzy innymi przez regularne połączenia kolejowe i intermodalne.

Warto dodać również, że z roku na rok coraz więcej energii w logistyce kolejowej pozyskiwane jest ze źródeł odnawialnych – w Grupie DB, do której należymy, uruchamiane są pociągi z gwarancją, że użyta energia pochodzi w 100% z takich źródeł” – dodaje Janusz Górski.

Z analiz wynika, że w 2020 roku ogólny udział transportu intermodalnego we wszystkich przewozach w Polsce wzrośnie z poziomu niecałych 4 do 10%, a wg masy przewiezionego towaru będzie to około 6%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Transport intermodalny jest wspierany przez wiele inicjatyw. Kluczowe w ramach UE są: Program Infrastruktura i Środowisko – Działanie 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego”, Program Marco Polo II, w Polsce – Strategia Rozwoju Transportu do roku 2020. Istotnym czynnikiem rozwoju potencjału intermodalnego w Polsce są m.in. inwestycje w infrastrukturę, w tym w terminale intermodalne. Szacuje się, że aby osiągnąć średni poziom europejski, czyli 17,3% dostaw intermodalnych w przewozach ogółem, liczba terminali intermodalnych powinna wzrosnąć z obecnych 26 do minimum 40.

„Ze strony DB Schenker robimy wiele, aby rozwijać rynek logistyki kolejowej i intermodalnej. Zapewniamy polskim klientom ofertę wspierającą ekologię – globalne know-how w tym zakresie oraz konkretne rozwiązania, m.in. regularne połączenia kolejowe między najważniejszymi ośrodkami gospodarczymi w Europie i na świecie” – mówi Tomasz Cegielski, Dyrektor Biznesu Lądowego w Schenker Sp. o.o. „Chcemy wspierać firmy, z którymi współpracujemy, i zainteresować potencjalnych partnerów – eksporterów i importerów, rozwiązaniami intermodalnymi i kolejowymi” – dodaje Tomasz Cegielski.

Kolej na intermodal z DB Schenker

Jakie są powody, dla których firmy decydują się na rozwiązania intermodalne? Czynników jest kilka. „Za wyborem przemawiają stabilne koszty transportu kolejowego w porównaniu z często zmieniającymi się stawkami drogowymi, np.: cenami paliw, opłatami drogowymi, promowymi itp.” – wyjaśnia Krzysztof Szarkowski, Dyrektor Logistyki Kolejowej
Schenker Sp. z o.o. Przedsiębiorcy decydujący się na rozwiązania intermodalne mogą liczyć na stałe roczne rozkłady jazdy. Znikają też typowe ograniczenia, jak święta, czas pracy kierowcy, korki, czy postoje na granicach.


„Część firm, która korzysta z rozwiązań intermodalnych ma wpisaną w swoją strategię cele związane z ekologią. Poza tym decydują także potrzeby związane z regularnością dostaw, dużymi wolumenami, dostawami na odległe, międzynarodowe rynki czy wrażliwością towaru na temperaturę” – mówi Krzysztof Szarkowski.

DB Schenker jest liderem na europejskim rynku kolejowym. Rocznie w Europie uruchamia około 2 500 pociągów intermodalnych, w tym Polsce obecnie około 380 pociągów. Klienci z polskiego rynku korzystają z regularnych połączeń intermodalnych – między Ostrawą i Veroną, Poznaniem i Duisburgiem oraz Wrocławiem i Londynem. W przypadku pociągu do Londynu na uwagę zasługuje fakt, że cały odcinek między Polską a Wielką Brytanią jest pokonywany pociągiem, bez konieczności korzystania z promu, za to z wykorzystaniem tunelu pod Kanałem La Manche. Nasi klienci, którzy korzystają z rozwiązań intermodalnych to głównie firmy z branży spożywczej, hi-tech, AGD, elektronicznej, meblarskiej, chemicznej.

„W ramach grupy DB mamy możliwość współpracy z naszą siostrzaną firmą działającą w Polsce – DB Schenker Rail Polska. Tym samym zapewniamy naszym klientom dostęp do szerokich możliwości towarowego transportu kolejowego i korzystanie z kompleksowego parku lokomotyw i wagonów. Organizujemy dla naszych klientów dostawy towarów na międzynarodowe rynki, uwzględniając ich ekologiczne cele” – dodaje Krzysztof Szarkowski.

Rozwiązania intermodalne wspierają środowisko. Trzeba zauważyć, że mniej ładunków na drogach to wyższe bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i mniej zanieczyszczeń oraz hałasu. Poziom emisji CO2 różni się w zależności od stosowanej formy transportu i pokonanej trasy. Przykładowo pociąg na trasie Wrocław – Londyn to 75% oszczędności w emisji CO2 oraz 90% oszczędności w emisji tlenku azotu i 80% oszczędności w emisji pyłu. 500 transportów na tej trasie to mniej o około 900 ton CO2 rocznie.
Wartość tę można obliczyć korzystając z kalkulatora dostępnego na stronie ecotransit.org.


Intermodal. Nowy wymiar logistyki

25 września w Czeladzi na Śląsku odbyła się organizowana przez DB Schenker Logistics konferencja dla klientów firmy dedykowana tematowi rozwiązań intermodalnych. Spotkanie pt. Intermodal. Nowy wymiar logistyki zainaugurowało wystąpienie Janusza Górskiego, Prezesa Schenker Sp. z o.o., który w swojej prelekcji podkreślił strategiczne podejście firmy do ekologii, a co za tym idzie – nacisk na rozwiązania logistyczne wspierające klientów w ochronie środowiska. Przykłady zastosowania takich rozwiązań w DB Schenker Logistics zostały przedstawione wspólnie z klientami z branży spożywczej i górniczej.

Niestandardowe połączenie logistyczne zaprezentował także Piotr Kozłowski, Dyrektor Frachtu Lotniczego i Oceanicznego w Schenker Sp. z o.o. Przedstawił rozwiązanie DB SCHENKERskybridge czyli połączenie transportu oceanicznego i lotniczego. Ta forma transportu redukuje koszty przewozu w porównaniu do tradycyjnego frachtu lotniczego i skraca czas dostawy w porównaniu do tradycyjnego frachtu oceanicznego. To także inwestycja w ochronę środowiska.

Wartość dodaną dla gości DB Schenker Logistics stanowił specjalny pokaz rozwiązań intermodalnych w praktyce, podczas którego goście mogli zobaczyć, jak przeładowywane są naczepy samochodowe i kontenery z towarami klientów z jednych środków transportu na drugie.

fot. DB Schenker
fot. DB Schenker
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA