REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trans Polonia SA: Większe przychody, mniejsze zyski w I półroczu 2012 r.

REKLAMA

REKLAMA

Trans Polonia, operator specjalizujący się w przewozie chemii płynnej, w pierwszym półroczu 2012 wygenerowała 25,02 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Jest to 50 % wzrost w stosunku do I półrocza 2011 r. Nieco gorzej z zyskiem. Spadł o blisko 12 proc.

Kolejne półrocze z rzędu Spółka prezentuje silną dynamikę przychodów. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju biznesu, w tym aktywnej działalności w obszarze logistyki płynnych chemikaliów oraz zrealizowanego programu inwestycyjnego. 

REKLAMA

Pierwsze półrocze br. roku Trans Polonia może uznać za udane. Spółka zanotowała lepszy, w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, wynik EBITDA (zysk z działalności operacyjnej + amortyzacja). W pierwszym półroczu br. wyniósł on 2,44 mln zł w stosunku do 2,19 mln zł z analogicznego okresu ub.r. W okresie od 1 stycznia 2012 r. do 30 czerwca 2012 r. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 1,69 mln zł.

Nowy tabor dla spółki

REKLAMA

– „Zakończyliśmy program inwestycyjny obliczony na zakup nowego specjalistycznego taboru. Zgodnie z założeniami nowe jednostki pozwoliły zarówno na pozyskanie nowych kontrahentów, jak również na zwiększenie możliwości przewozowych dla obecnych klientów Spółki.

Skuteczne wdrożenie nowych jednostek do ruchu oczywiście wiązało się z podniesieniem w początkowym okresie kosztów, które odbiły się na krótkotrwałym spadku rentowności w tym segmencie. Jednak już w ostatnich miesiącach pierwszego półrocza br. zaobserwowaliśmy oczekiwany wzrost efektywności wykorzystania taboru własnego, nawet ponad poziomy notowane przed realizacją programu inwestycyjnego” – podsumował Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia SA.


– „Warto również zwrócić uwagę, iż przeprowadzone inwestycje zmieniły nieco strukturę wyniku finansowego Spółki. Podstawowy miernik efektywności, jakim jest EBITDA, rośnie zgodnie z oczekiwaniami, podczas gdy na wysokość zysku netto wpływ zaczęła wywierać zwiększona kwota amortyzacji” – dodał Krzysztof Luks, Dyrektor Finansowy Trans Polonia SA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I półrocze 2012 r.

Przychody ze sprzedaży: 25 023 000 zł

EBITDA: 2 436 000 zł

Zysk netto: 1 690 000 zł

I półrocze 2011 r.

Przychody ze sprzedaży: 16 497 000 zł

EBITDA: 2 189 000 zł

Zysk netto: 1 919 000 zł

REKLAMA

Znaczący wpływ na odnotowaną dynamikę wzrostu miało zwiększenie ilości przewozów szerokiej gamy produktów z kategorii płynnych ładunków chemicznych. Realizacja usługi transportowej chemii płynnej, wykonywana była zarówno transportem kołowym, jak również w ramach transportu intermodalnego, przy wykorzystaniu transportu kolejowego i morskiego.

W segmencie transportu kołowego płynnych ładunków chemicznych Spółka wygenerowała 10,37 mln zł przychodu ze sprzedaży.
Z pewnością siłą napędową przyszłych wyników finansowych pozostanie wyjątkowy wzrost sprzedaży w segmencie przewozów płynnych ładunków chemicznych, którego spodziewać się można również w kolejnych miesiącach 2012 r.

W celu zapewnienia zdolności finansowania dalszego rozwoju i wzmocnienia struktury pasywów kapitałami własnymi, w pierwszym półroczu br. Spółka zdecydowała się przeprowadzić kolejną emisję akcji. W ramach tej emisji inwestorzy objęli łącznie 580 tys. akcji serii E i F. Cena sprzedaży akcji obu emisji wynosiła 8,5 zł za jedną akcję, co oznacza, iż łączna wartość oferty wyniosła 4,93 mln zł. Kapitał pozyskany z emisji akcji znacząco wzmocni sytuację finansową firmy, co przełoży się na istotną poprawę jej dalszych wyników finansowych.

Trans Polonia

Trans Polonia S.A. działa w obszarze transportu i logistyki płynnych surowców chemicznych. W zakresie świadczonych usług współpracuje z czołowymi krajowymi i międzynarodowymi producentami chemikaliów oraz mniejszymi zakładami przerabiającymi produkty, które przewozi Spółka, jak również z firmami transportowymi na zasadzie aranżowania i nadzoru nad realizacją zleceń transportowych.

Obecnie Trans Polonia kooperuje z ponad 100 podmiotami z całej Europy. Spółka dystrybuuje swoje usługi za pośrednictwem rozbudowanej siatki kontaktów handlowych, z uwzględnieniem swoich zagranicznych biur. 

Od listopada 2010 roku akcje Spółki notowane są na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

REKLAMA

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

REKLAMA

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

REKLAMA