| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Wpływ branży motoryzacyjnej na rozwój logistyki

Wpływ branży motoryzacyjnej na rozwój logistyki

Branża motoryzacyjna wymaga rozbudowanej obsługi logistycznej. Co więcej, postęp technologiczny i zmieniające się warunki prowadzenia biznesu wymagają od obu stron ciągłego rozwoju. W rezultacie producenci samochodów z jednej strony korzystają z coraz bardziej nowatorskich rozwiązań oferowanych przez firmy logistyczne, z drugiej sami zgłaszają zapotrzebowanie na coraz bardziej wyszukane usługi.

„Niezwykle ważnym elementem jest doświadczenie w obsłudze przedsiębiorstw z tej branży, najlepiej poświadczone referencjami od innych klientów. Niezbędna jest także wiedza dotycząca specyfiki samego rynku automotive, produkcji w branży motoryzacyjnej, znajomość procesów i metodyki dostaw zgodnie z zasadami Just-In-Time. Ważne jest również, aby operator logistyczny posiadał wysokie standardy jakościowe oraz pracował zgodnie z kulturą ciągłego doskonalenia. Wreszcie istotne jest, aby firma potrafiła zapewnić bezpieczeństwo swojemu klientowi, na przykład poprzez posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia oraz planów awaryjnych na wypadek wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń.” – wylicza Arkadiusz Marczyk.

Zobacz też: Co grozi za jazdę nieodśnieżonym samochodem?

Rozwiązania dostosowane do lokalnych potrzeb

Trzeba pamiętać, że wysoki standard może zupełnie co innego oznaczać w Brazylii, Stanach Zjednoczonych, Rosji lub w Polsce. Zazwyczaj definiuje to panująca kultura, a także specyficzne, lokalne uwarunkowania, na przykład prawne. Operator oferujący swoje usługi firmom z branży automotive musi znać tę specyfikę w praktyce, być ekspertem – a to zapewnia tylko doświadczenie wynikające z długoletniej obecności na tych rynkach.

Operator globalny, taki jak DB Schenker Logistics, posiada unikalny standard pracy w oddziałach na całym świecie, co sprzyja osiągania lepszych wyników. Firmy z branży motoryzacyjnej, wzrastając na nowych rynkach, mogą napotkać na pewne przeszkody.
Na przykład gdy firma z Unii Europejskiej otwiera nową fabrykę w Rosji. Przepływy towarów w Unii nie wymagają odpraw celnych, a w Rosji już tak. Jak sobie poradzić w przypadku przeniesienia produkcji i standardu dostaw od kilkuset dostawców w możliwie krótkim okresie? Ewentualne problemy i przeszkody mogą skutecznie uniemożliwić utrzymanie wysokich standardów. DB Schenker Logistics odpowiada na takie wyzwanie, oferując swoim klientom globalną sieć własnych biur i terminali i często kilkudziesięcioletnią wiedzę na temat rynków w różnych zakątkach świata. Pozwala to nam dostarczać klientom lokalnym rozwiązania globalne: zaprojektować w Krakowie, wdrożyć w Szanghaju,

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

„Wobec ciągłego dążenia do optymalizacji kosztów oraz skracania łańcuchów dostaw i obniżania zapasów magazynowych, szczególnie ważny jest niezakłócony dostęp do informacji. Tu niezbędne są odpowiednie narzędzia informatyczne. Począwszy od najprostszej funkcji śledzenia przesyłki po raportowanie procesu produkcji u dostawcy klienta. Oferujemy naszym klientom narzędzia, które pozwalają w krótkim czasie uruchomić profesjonalne centrum zarządzania przesyłkami swoich dostawców oraz kontrahentów bez większych nakładów finansowych i niepotrzebnej przebudowy systemów informatycznych. System m.in. informuje o dostawie przesyłki, pozwala sprawdzać, jak wygląda terminowość i częstotliwość dostaw oraz szukać sposobów na optymalizację całego procesu.” – dodaje Arkadiusz Marczyk.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin M. Wyrzykowski

Główny Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »