| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Auto Zima > Jak, krok po kroku przygotować auto do zimy

Jak, krok po kroku przygotować auto do zimy

Połowa października już za nami. Lada chwila pojawią się pierwsze przymrozki, a my, zaskoczeni nagłym atakiem zimy, niczym polscy drogowcy możemy być na nią kompletnie nieprzygotowani. Wielu nieprzyjemności można uniknąć, w odpowiedni sposób zabezpieczając swe auto.

Przeciętny użytkownik samochodu nie ma czasu, dostatecznej wiedzy, a przede wszystkim odpowiednich warunków, by dokładnie sprawdzić i przygotować swój pojazd do zimy. Bezsprzecznie najlepszym sposobem jest udanie się do autoryzowanej stacji obsługi. Samochody, których okres gwarancji mechanicznej minął, można również zaprowadzić do warsztatu cieszącego się naszym zaufaniem. Niewątpliwie pozwoli nam to zaoszczędzić kosztów. Najlepszym dla nas rozwiązaniem jest połączenie okresowego przeglądu mechanicznego z zabezpieczeniem auta na najbliższe miesiące. Jeśli jednak terminy wizyt się nie pokrywają, to i tak powinniśmy powierzyć swoje auto specjalistom. Pamiętajmy - jak zawsze - najważniejsze jest bezpieczeństwo .

W pierwszej kolejności – wymiana ogumienia. Tak naprawdę nie ma konkretnej daty, w której powinniśmy założyć zimówki. Specjaliści radzą, by zrobić to, gdy temperatura powietrza ustabilizuje się na poziomie 7 st. C. lub niższej. Poniżej tej temperatury, opona letnia, która jest zrobiona z innej mieszanki niż zimowa, najzwyczajniej traci przyczepność. Odradza się również wymiany ogumienia na własną rękę. Powinno to być zrobione przez specjalistów, którzy oprócz zmiany opon, wyważą koła. W stolicy, obiegowo uznawanej za drogie miasto, taką usługę można wykonać już za 70 zł. Bez względu na wszystko – na tym oszczędzać nie wolno.

Zobacz też: Jeśli off - road to tylko z dobrą wyciągarką

Następnym elementem, który trzeba sprawdzić, jest zawieszenie auta. Szczególną uwagę należy zwrócić na amortyzatory. Niesprawne, mimo najlepszych zimówek, ABS-u i wszelkich systemów, mogą wydłużyć drogę hamowania i zmniejszyć sterowność auta. Przy okazji należy sprawdzić czy w zawieszeniu i układzie kierowniczym nie pojawiły się luzy, które znacznie obniżają efektywność działania podzespołów. Z elementów mechanicznych pozostaje jeszcze układ hamulcowy. Mechanicy powinni sprawdzić stan ogólny układu i poszczególnych jego elementów. Jeśli chodzi o płyn hamulcowy , to przy normalnym użytkowaniu obligatoryjnie wymienia się go mniej więcej raz na 2 lata. Z uwagi, że każdy kierowca ma inny styl jazdy, bez względu na to kiedy płyn był wymieniany, powinno się sprawdzić jego stan. Podobnie jest w przypadku płynu chłodniczego – mimo teoretycznych 2 lat żywotności, warto sprawdzić poziom jego zużycia.

Kontrola powinna objąć również instalację elektryczną, czyli przede wszystkim akumulator - stan naładowania i oczyszczenie klem. Jest to szczególnie ważne w przypadku silników wysokoprężnych, które w czasie dużych mrozów pobierają sporo energii z akumulatora. Gdy już  jesteśmy przy silnikach Diesla, warto również zająć się świecami żarowymi, które rozgrzewają powietrze przed uruchomieniem silnika. Jeśli chodzi o silniki benzynowe należy sprawdzić świecie zapłonowe, wraz z całym układem. W każdym silniku zaś trzeba skontrolować stan i naciąg paska klinowego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Nowicki & Ziemczyk Adwokaci i Radcowie prawni Sp. P.

Specjaliści od prawa pracy, prawa nieruchomości i prawa korporacyjnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »