| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zakup > Jak powinny wyglądać prawidłowe oględziny samochodu? Część trzecia

Jak powinny wyglądać prawidłowe oględziny samochodu? Część trzecia

Oto trzecia część poradnika dla kupujących używane auta. W tym odcinku zajmiemy się zawieszeniem i hamulcami.

Przechodzimy do kontroli stanu zawieszenia. Mocno dociskamy jeden z boków (błotnik) i w uzyskanym najniższym położeniu gwałtownie puszczamy, wtedy nadwozie powinno powrócić do normalnego położenia bez wahnięć. Jeśli mamy możliwość skorzystać z podnośnika, nie zaszkodzi poszukać śladów korozji znajdujących się na częściach zawieszenia oraz zużycia na gumowych elementach.

Zobacz też: Jak ustrzec się przed kupnem kradzionego auta? Ekspert radzi

Jednym z najważniejszych punktów są oględziny wnętrza samochodu. Tutaj nasza czujność musi być bardzo wyostrzona. Niektóre z elementów mogły być wymienione. Środek samochodu może pokazać prawdziwy przebieg. Podczas wykonywania przeglądu, należy zwrócić szczególną uwagę na stan kierownicy. Prawdopodobnie będzie ona wytarta i jest to normalne zjawisko, lecz trzeba sprawdzić, w jakim stopniu.

Kontrolujemy również nakładki pedałów, oceniamy jak mocno są wytarte. Jednak wymiana ich jest bardzo łatwa i często praktykowana. Sprawdzamy podłokietniki i szukamy śladów wytarcia. Tak samo robimy z gałką wymiany biegów. Jeśli chodzi o fotele, to najwięcej można się dowiedzieć po fotelu kierowcy. Gdy jest on zapadnięty lub wysiedziany, oznacza to, że kierowca spędził w aucie bardzo dużo czasu i pokonał wiele tysięcy kilometrów.

Natomiast wytarte boki fotela są objawem korzystania pojazdu na krótkich odcinkach, ponieważ często do niego wsiadano i z niego wysiadano. Nadszedł czas na jazdę próbną. Najpierw jeszcze raz obejdźmy auto dookoła i przekonajmy się, czy wszystkie drzwi zamykają się w prawidłowy sposób. Na początku szybki test przegubów, jeżeli po ruszeniu i maksymalnym skręcie kierownicy słychać stuki z przednich kół, oznacza to konieczność wymiany.

Zobacz też: Jak negocjować ze sprzedawcą samochodów w komisie? Poradnik

Ważne jest, abyśmy przekonali się, jak pojazd zachowuje się w różnych warunkach. Na nierównym podłożu obserwujemy, jak auto pracuje i analizujemy odgłosy dochodzące z silnika i zawieszenia. Na równej powierzchni zwracamy uwagę, czy po puszczeniu kierownicy i hamowaniu, samochód nie skręca na boki. Sprawdzamy też sprzęgło. Zaciągamy hamulec ręczny, wrzucamy trzeci bieg i próbujemy ruszać. Wtedy przekonamy się, czy ślizga lub ciągnie. Gdy zdejmiemy nogę z gazu, nie możemy usłyszeć basowego pomruku. Warto oglądać samochody z drugą osobą, która pomoże nam dokonać dobrego wyboru.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Diana Borowiecka

Specjalista ds. PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »