| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ hamulcowy > Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Serwisowanie układu hamulcowego przeciętny kierowca sprowadza do wymiany tarcz hamulcowych wraz klockami . Ci skrupulatniejsi pamiętają także o okresowym wymianie płynu hamulcowego. Czy to wszystko o co trzeba zadbać?

Aby ocenić skalę podzespołów wchodzących w skład układ hamulcowego, które należy sukcesywnie wymieniać w pojeździe, należy  pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki jest nasz styl prowadzenia samochodu. W większości przypadków auta osobowe wykorzystywane są jako środek transportu pomiędzy domem a miejscem pracy czy sklepem. Tak eksploatowany samochód nie wymaga zazwyczaj większej troski ponad regularną wymianę klocków i tarcz hamulcowych oraz okresową zmianę płynu hamulcowego w układzie.

Wady gumowych przewodów hamulcowych

Kierowcy, którzy jeżdżą swoim samochodem bardzo dynamicznie, regularnie testując zarówno skuteczność szybkiego rozpędzania jak i natychmiastowego zatrzymywania, powinni zadbać także o lepsze przewody hamulcowe. Samochody eksploatowane na torze, mogą już po jednym czy dwóch okrążeniach odmówić współpracy ze względu na przeciążony układ hamulcowy. Nawet wyczynowe tarcze oraz klocki hamulcowe nie wystarczą, by zagwarantować wysoką siłę hamowania. Wysoka temperatura panująca w takich warunkach w układzie hamulcowym (nawet kilkaset stopni) w połączeniu z ogromnym ciśnieniem w nim generowanym (do 400 atmosfer), błyskawicznie przekłada się na ograniczoną skuteczność hamulców. Typowy objaw tego zjawiska, możliwy do zaobserwowania przez kierowcę, to miękki pedał hamulca spowodowany „puchnięciem” przewodów hamulcowym oraz wydłużona droga hamowania.

Zobacz też: Dlaczego pedał hamulca „wciska się” do podłogi?

Wyczynowe przewody hamulcowe

Aby temu zaradzić, zamiast standardowych, gumowych przewodów hamulcowy, auta poruszające się na torze wyposażane są w przewody zrobione z teflonu pokrytego stalowym oplotem. Dzięki temu granica wytrzymałości układu hamulcowego w ekstremalnych sytuacjach istotnie się zwiększa. Pojazd zachowuje swoje wysokie parametry nawet w chwili, gdy poddawany jest dużym przeciążeniom, towarzyszącym dynamicznej jeździe.

Koszt montażu przewodów hamulcowych w stalowym oplocie

Koszt przewodów hamulcowych w stalowym oplocie jest bardzo różny. W zależności od firmy czy miejsca zakupu cena waha się przeciętnie w przedziale od 90-140zł za jeden metr przewodu wykonanego z teflonu w stalowym oplocie. Dodatkowe 20zł kosztuje przeciętnie specjalna końcówka przewodu. Nie są to duże koszta, a w sposób radykalny mogą poprawić nasze bezpieczeństwo na drodze czy torze wyścigowym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Rybka

www.dekoria.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »