| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Jak często wymieniać łożyska alternatora?

Jak często wymieniać łożyska alternatora?


Jeśli lekceważymy pierwsze szumy, piski czy nagrzewanie się samochodu, wyeksploatowane łożysko może nagle unieruchomić pojazd, a nawet doprowadzić do wypadku.

Wszyscy zgodzą się, że osprzęt silnika pracuje w szczególnie trudnych warunkach. Codziennie jest nagrzewany do wysokich temperatur, gwałtownie schładzany wodą z kałuż i systematycznie brudzony kurzem. Nikt też nie dziwi się, że w takiej sytuacji z czasem ulega zużyciu, ale mało, kto zdaje sobie sprawę, że na „pierwszy ogień” idą łożyska. Jak się okazuje najwięcej strat ponosi łożysko alternatora.

Zobacz również: Dlaczego olej podczas wymiany jest czarny?

Na dalszych miejscach pod względem częstotliwości wymiany plasują się łożyska kompresora klimatyzacji, łożyska wentylatora chłodnicy itp. Gwałtowne zatarcie, któregoś z łożysk nie powoduje wprawdzie zatrzymania samochodu, ale uniemożliwia kontynuowanie jazdy. W przeciwnym wypadku dochodzi do wyczerpania akumulatora, przegrzania silnika lub innych awarii niezwykle kosztownych w naprawach.

Jeżeli to możliwe, co 20-30 tys. km należy je zdemontować, umyć w specjalnym płynie lub w benzynie, osuszyć, nasmarować i po zamontowaniu dokręcić tak, aby jednocześnie ustawić odpowiedni luz roboczy.

Zobacz również: Jak wymienić turbosprężarkę?

Przygotowując się do wymiany łożysk kół czy zawieszenia warto pamiętać, że w większości przypadków prawidłowe wykonanie naprawy jest niemożliwe bez wymiany zawleczek, śrub dociągających czy zabezpieczających a czasem także pierścieni uszczelniających.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

CBA

Centralne Biuro Antykorupcyjne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »