| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Volkswagen Passat B5: wymiana podszybia na wersję z B5 FL

Volkswagen Passat B5: wymiana podszybia na wersję z B5 FL


Zmiana podszybia nie wymaga od nas dużo wolnego czasu. Nie jest jednak modyfikacją, której nie możemy wykonać sami. Co zyskujemy na wymianie podszybia? Poza efektem wizualnym, uniemożliwiamy dostawanie się liści do odpływów wody.

Passat B5 FL ma lepsze rozwiązanie techniczne, jeśli chodzi o podszybie, niż jego poprzednik Passat B5. Oczywiście jak to w wersjach po liftingu, podszybie różni się wyglądem. Jednak, poza wyglądem ma też inną funkcjonalność. Problem, jaki występował w Passacie B5 to zatykanie odpływów wody przez liście. W wersji B5 FL, problem ten został wyeliminowany. Poniżej, znajduje się opis, jak wykonać wymianę takiego podszybia.

Zobacz również: Jak działa dyfuzor?

Zaczynamy od zebrania wszystkich potrzebnych elementów podszybia, jak i samego podszybia. Co będzie potrzebne?
• 3B1819415EB41 - Podszybie z wersji 3BG – ok. 70 zł
• 3B1819447B41 - Blacha zakrywająca – ok. 90 zł
• 3B1819422A01C - Pokrywa akumulatora – ok. 28 zł

Jak da się zauważyć wymiana podszybia to wydatek ok. 190 zł. Sami musimy zdecydować, czy taki wydatek nie będzie dla nas problemem. Jeżeli skompletujemy wszystkie podzespoły, przystępujemy do wymiany podszybia. Pierwsze, co musimy zdemontować to ramiona wycieraczek. Najlepiej wykorzystać do tego płaski klucz 13. Odkręcamy śruby i unosimy ramiona wycieraczek. W celu zdjęcia wystarczy je delikatnie podważyć. Jeżeli wystąpią problemy, musimy użyć ściągacza.

Kolejny krok to demontaż podszybia. Podnosimy maskę i po prawej stronie (stoimy przed samochodem) znajduje się blaszka mocująca ze sobą podszybie i karoserię auta. Identyczna blaszka, znajduje się po środku. Demontujemy te blaszki i przechodzimy do wyjęcia obudowy filtra przeciwpyłkowego. Umiejscowiony jest po lewej stronie. Teraz możemy wyjąć podszybie, najlepiej robić to od prawej strony. Ciągniemy je w kierunku przodu samochodu i ku górze. Powinno wyjść bez żadnego problemu.

Zobacz również: Szyba – szybie nierówna, na co zwracać uwagę?

Czyścimy całą komorę z zanieczyszczeń. Ważne, żeby zrobić to bardzo dokładnie, bo będzie ona zakryta. Podszybie montujemy w odwrotnej kolejności. Teraz demontujemy uszczelkę na przegrodzie komory silnika, tę która idze przez całą szerokość samochodu. Montujemy osłonę w miejscu po podszybiu i zakładamy uszczelkę. Ściskamy nią blachę komory i wspomnianą wcześniej uszczelkę. Zakładamy osłonę na akumulator, robimy to wkładając w otwór i przesuwając w prawo.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Koralewski

Aplikant radcowski, ekspert w dziedzinie prawa handlowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »