| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Vectra A: wymiana filtra powietrza i paliwa

Opel Vectra A: wymiana filtra powietrza i paliwa

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr paliwa i powietrza w Oplu Vectra A.

Wymianę filtra powietrza producent przewiduje co 30 000 kilometrów lub co 2 lata. My zalecamy skrócić ten czas o połowę. Najlepiej dokonywać wymiany co roku. Zalecamy wybór sprawdzonych materiałów eksploatacyjnych. Pomimo, że auto nie należy do najnowszych warto o nie zadbać.

Zobacz też: Jak często trzeba wymieniać filtr powietrza, czy można to zrobić samemu?

Na początku przedstawimy wymianę w modelach z układem wtrysku benzyny. Pierwszy krok to zdjęcie dwóch klamer mocujących, wystarczy je odciągnąć. Następnie odkręcamy dwie śruby gwiazdkowe. Podnosimy górną część obudowy filtra powietrza i przesuwamy ją do boku. Wyjmujemy stary wkład i czyścimy dokładnie wnętrze obudowy. Najlepiej zrobić to za pomocą wilgotnej szmatki. Na końcu wycieramy dokładnie całą powierzchnie do sucha.

Wkładamy nowy wkład i zakładamy pokrywę filtru. Wkręcamy śruby mocujące i zatrzaskujemy klamry.

Zobacz też: Opel Vectra A: obsługa paska klinowego

W układzie zasilania gaźnikiem wymiana filtra przebiega w następujący sposób. Pierwszy krok to wykręcenie trzech nakrętek na pokrywie filtra powietrza. Nakrętki wyjmujemy razem z podkładkami i uszczelkami. Odpinamy klamry mocujące pokrywę filtra i zdejmujemy ją. Teraz wyjmujemy wkład filtru i czyścimy dolną część obudowy za pomocą wilgotnej szmatki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Wkładamy nowy filtr i zakładamy obudowę w taki sposób, aby nacięcie w pokrywie weszło w występ we wlocie do filtra. Zatrzaskujemy klamry mocujące i przykręcamy obudowę filtra za pomocą trzech wkrętów.

Przechodzimy do wymiany filtra paliwa w układzie wtrysku Mototronic. Filtr znajduje się pod samochodem obok zbiornika paliwa. Wymiana przewidziana jest co 30 000 kilometrów lub co 2 lata. Najpierw podnosimy samochód i odłączamy masową klemę akumulatora. Teraz zakładamy dwa zaciski na obydwa przewody paliwowe. Luzujemy opaski zaciskowe i powoli ściągamy przewody. Na końcu luzujemy śrubę obejmy i wyjmujemy filtr z mocowania. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana oleju silnikowego

W układzie Multec luzujemy uchwyt przewodu paliwowego i zakładamy zaciski na obydwa przewody. Luzujemy opaski i odłączamy przewody od filtra. Luzujemy śrubę obejmy filtra, a następnie otwieramy obejmę. Najlepiej za pomocą śrubokręta. Wyjmujemy filtr z mocowania, a w jego miejsce instalujemy nowy. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana filtru paliwa w silniku Diesla

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brokerska CDS

CDS działa jako kancelaria doradcza, której misją jest ochrona interesów przewoźników i spedytorów poprzez świadczenie usług w zakresie obsługi ubezpieczeń transportowych (OC przewoźnika, OC spedytora i Cargo) oraz pozasądowej i sądowej obsługi roszczeń i szkód powstałych w transporcie. Świadczymy również usługi związane z zarządzaniem ryzykiem transportowym, a także przeprowadzamy audyty i szkolenia z zakresu prawa przewozowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK