| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Vectra A: wymiana filtra powietrza i paliwa

Opel Vectra A: wymiana filtra powietrza i paliwa

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr paliwa i powietrza w Oplu Vectra A.

Wymianę filtra powietrza producent przewiduje co 30 000 kilometrów lub co 2 lata. My zalecamy skrócić ten czas o połowę. Najlepiej dokonywać wymiany co roku. Zalecamy wybór sprawdzonych materiałów eksploatacyjnych. Pomimo, że auto nie należy do najnowszych warto o nie zadbać.

Zobacz też: Jak często trzeba wymieniać filtr powietrza, czy można to zrobić samemu?

Na początku przedstawimy wymianę w modelach z układem wtrysku benzyny. Pierwszy krok to zdjęcie dwóch klamer mocujących, wystarczy je odciągnąć. Następnie odkręcamy dwie śruby gwiazdkowe. Podnosimy górną część obudowy filtra powietrza i przesuwamy ją do boku. Wyjmujemy stary wkład i czyścimy dokładnie wnętrze obudowy. Najlepiej zrobić to za pomocą wilgotnej szmatki. Na końcu wycieramy dokładnie całą powierzchnie do sucha.

Wkładamy nowy wkład i zakładamy pokrywę filtru. Wkręcamy śruby mocujące i zatrzaskujemy klamry.

Zobacz też: Opel Vectra A: obsługa paska klinowego

W układzie zasilania gaźnikiem wymiana filtra przebiega w następujący sposób. Pierwszy krok to wykręcenie trzech nakrętek na pokrywie filtra powietrza. Nakrętki wyjmujemy razem z podkładkami i uszczelkami. Odpinamy klamry mocujące pokrywę filtra i zdejmujemy ją. Teraz wyjmujemy wkład filtru i czyścimy dolną część obudowy za pomocą wilgotnej szmatki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Wkładamy nowy filtr i zakładamy obudowę w taki sposób, aby nacięcie w pokrywie weszło w występ we wlocie do filtra. Zatrzaskujemy klamry mocujące i przykręcamy obudowę filtra za pomocą trzech wkrętów.

Przechodzimy do wymiany filtra paliwa w układzie wtrysku Mototronic. Filtr znajduje się pod samochodem obok zbiornika paliwa. Wymiana przewidziana jest co 30 000 kilometrów lub co 2 lata. Najpierw podnosimy samochód i odłączamy masową klemę akumulatora. Teraz zakładamy dwa zaciski na obydwa przewody paliwowe. Luzujemy opaski zaciskowe i powoli ściągamy przewody. Na końcu luzujemy śrubę obejmy i wyjmujemy filtr z mocowania. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana oleju silnikowego

W układzie Multec luzujemy uchwyt przewodu paliwowego i zakładamy zaciski na obydwa przewody. Luzujemy opaski i odłączamy przewody od filtra. Luzujemy śrubę obejmy filtra, a następnie otwieramy obejmę. Najlepiej za pomocą śrubokręta. Wyjmujemy filtr z mocowania, a w jego miejsce instalujemy nowy. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana filtru paliwa w silniku Diesla

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Donata Hermann-Marciniak

Specjalistka z zakresu Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Absolwentka Studiów Podyplomowych Kadry i Płace na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »