| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Omega B/B FL: wymiana żarówek

Opel Omega B/B FL: wymiana żarówek

Wymiana żarówek może wydawać się bardzo łatwa. Problemy pojawiają się kiedy musimy wymienić przepaloną żarówkę podczas nocnej podróży. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę wszystkich żarówek zewnętrznych i wewnętrznych w Oplu Omega B i B FL.

Do Omegi jak i każdego innego samochodu zalecamy kupić zestaw zapasowych żarówek. Nie jest to duży wydatek a mamy pewność, że znajdują się w nim wszystkie odpowiednie żarówki do naszego auta.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana świec żarowych

Przednie lampy

Tutaj mamy dwa warianty lamp. Omega była wyposażona w tradycyjne lampy jak i lampy ksenonowe. Na początku przedstawimy wymianę świateł mijania a następnie drogowych (długich) i na końcu postojowych. Zaczniemy od tradycyjnych lamp wyposażonych w żarówkę typu H1. Pierwszy krok to otworzenie maski. W zależności od posiadanej wersji musimy zdemontować plastikową pokrywę. Czynność tą wykonujemy w celu ułatwienia sobie dostępu do tylnej części reflektora.

Przekręcamy zamek pokrywy za pomocą blaszki. Zdejmujemy pokrywę i przystępujemy do wymiany żarówki. W przypadku lewego reflektora może okazać się, że będziemy musieli wymontować akumulator. Wszystko uzależnione jest od tego czy mamy dostatecznie zwinne ręce. Teraz zdejmujemy gumową osłonę i odpinamy złącze od żarówki. Następnie musimy odblokować sprężystą obejmę.

Zobacz też: Jakie są plusy i minusy reflektorów ksenonowych?

W tym celu dociskamy ją do reflektora i zwalniamy z zaczepów. Odchylamy ją na zewnątrz i przesuwamy do dołu. W tym momencie możemy wyjąć żarówkę z reflektora.

Z lampami ksenonowymi czeka nas trochę więcej pracy. Różnica jest również w cenie. Za dwa żarniki ksenonowe możemy kupić kilka dobrych żarówek.

Zaczynamy od odłączenia klem akumulatora. Następnie musimy odłączyć akumulator i wyjąć go całkowicie z auta. Teraz przechodzimy do demontażu filtra powietrza. Musimy go całkowicie wyjąć (górna i dolna obudowa)

Po wymontowaniu tych elementów powinniśmy zobaczyć metalową osłonę żarnika ksenonu. Kształtem przypomina puszkę, do której podłączony jest kabel. Puszka ta przykręcona jest za pomocą 3 śrub typu Torx 15. Niestety, są one tak umiejscowione, że trzeba trochę pokombinować, żeby je wykręcić. Dobrym rozwiązaniem jest również odpięcie wtyczek od kierunkowskazów i od silniczka odpowiedzialnego za regulację ksenonów. W ten sposób ułatwimy sobie demontaż.

Zobacz też: Czy opłaca się montować czujniki, kamery parkowania – co to daje? Czy systemy fabryczne są lepsze?

Zdejmujemy pokrywę puszki i mamy już dostęp do wtyczki żarnika. Przekręcamy wtyczkę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Sprawdzamy stan wtyczki, czy nie widać śladów korozji. W tym samym kierunku obracamy pierścień trzymający żarnik. Wyjmujemy żarnik i montujemy nowy tak jak wskazują wycięcia na dnie odbłyśnika. Żarniki wymieniamy parami. Należy pamiętać, żeby nie dotykać palcami szklanej bańki żarnika.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

RT Tax Poland

Założona w 2000 roku firma jest obecnie jednym ze światowych liderów. Oferuje usługi zwrotu podatku dla osób, które pracowały za granicą. RT Tax posiada około 400 przedstawicielstw w 40 krajach na całym świecie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »