| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W202: wymiana płynu hamulcowego

Mercedes W202: wymiana płynu hamulcowego

Regularna wymiana płynu hamulcowego zapewnia nam odpowiednią pracę hamulców. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany płynu hamulcowego w Mercedesie C kasy W202.

Wymianę płynu hamulcowego należy wykonywać co 2 lata. Jest to czas, po którym traci on swoje główne właściwości i wymaga wymiany. W modelach wyposażonych w układ ASR (roczniki od czerwca 1993 do maja 1994) wymagane jest specjalne urządzenie do wymiany płynu hamulcowego. Na początku należy skompletować wszystkie potrzebne narzędzia i materiały eksploatacyjne.

  • Klucz oczkowy do odpowietrznika
  • Puste naczynie
  • Około 0.5 – 1L nowego płynu hamulcowego
  • Szmatki

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes E-klasse W210?

Przebieg całej operacji jest podobny do procesu odpowietrzania hamulców.

Zaczynamy od odessania płynu hamulcowego ze zbiorniczka wyrównawczego. Najlepiej zrobić to za pomocą strzykawki. Odciągamy taką ilość, żeby zostało około 10mm płynu. Zlewamy go do butelki lub pustego naczynia, które zostanie oddane do punktu utylizacji. Pamiętajmy, żeby nie opróżnić całego zbiornika.

Teraz wlewamy świeżego płynu aż do poziomu MAX. W tym momencie można unieść samochód, będzie nam o wiele łatwiej wykonać całą pracę. Oczywiście nie jest to konieczne i można próbować bez podnoszenia. Nasuwamy przewód na zawór odpowietrzający tylnego lewego zacisku i podstawiamy puste naczynie. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby. Pompuje ona pedałem do momentu aż będzie wyczuwalny opór.

My odkręcamy zawór i czekamy aż spłynie płyn. Zakręcamy go i dopiero w tym momencie druga osoba może puścić pedał hamulca. Całą operację powtarzamy do momentu aż wypływający płyn będzie jasnego koloru (nowy płyn). Podczas tej operacji należy regularnie kontrolować poziom płynu w zbiorniczku. Zakręcamy zawór odpowietrzający i uzupełniamy płyn w zbiorniczku wyrównawczym.

Zobacz też: Historia motoryzacji: Mercedes - legenda niemieckiej motoryzacji

W identyczny sposób postępujemy z pozostałymi zaciskami zwracając uwagę, żeby wypływający płyn był czysty i pozbawiony pęcherzyków powietrza. Stary płyn oddajemy do punktu utylizacji.

Wszelkie naprawy związane z rozłączeniem przewodów hamulcowych wiążą się z koniecznością odpowietrzenia układu. Pomijając ten punkt przyczyniamy się do obniżenia skuteczności hamowania naszego auta. Po wymianie klocków hamulcowych również warto sprawdzić poziom płynu, najprawdopodobniej podniesie się. Nadmiar należy odciągnąć za pomocą strzykawki.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Myloview.pl

Fachowcy branży designu wnętrzarskiego, postanowili stworzyć miejsce dla użytkowników internetu, które pozwoli na wybór dekoracji ściennej najwyżej jakości - myloview.pl. Platforma artystyczna myloview.pl, to sklep internetowy, który pozwoli Państwu na wyposażenie wnętrz oryginalnymi naklejkami, muralami, fototapetami oraz obrazami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »