REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf MK2: obsługa gaźnika Pierburg 2EE

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf GTi II drugiej generacji pojawił się w 1985 roku. Jako pierwsze auto w swojej klasie wyposażone było w silnik z głowicą szesnastozaworową. Moc silnika wynosiła 139 KM. W 1989 roku wprowadzono dwie wersje specjalne: Rallye i G60 Limited (na zdjęciu). Oba auta posiadały napęd na cztery koła, a wersja Limited miała silnik o mocy 210 KM, choć niestety wyprodukowano tylko 71 sztuk.
Volkswagen Golf GTi II drugiej generacji pojawił się w 1985 roku. Jako pierwsze auto w swojej klasie wyposażone było w silnik z głowicą szesnastozaworową. Moc silnika wynosiła 139 KM. W 1989 roku wprowadzono dwie wersje specjalne: Rallye i G60 Limited (na zdjęciu). Oba auta posiadały napęd na cztery koła, a wersja Limited miała silnik o mocy 210 KM, choć niestety wyprodukowano tylko 71 sztuk.
mototarget.pl

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przedstawimy całą charakterystykę i obsługę gaźnika Pierburg 2EE w Volkswagenie MK2. Poniżej znajduje się opis poszczególnych czynności serwisowych w gaźniku Golfa drugiej generacji.

Na początku kilka informacji odnośnie samego gaźnika Pierburg 2EE. Jest on stosowany do silników o pojemności 1,6 litra, które legitymują się oznaczeniem PN. W tym rozwiązaniu nasz gaźnik współpracuje z urządzeniem sterującym „Ecotronic”. Jeśli chodzi o budowę to jest podobny do modelu Pierburg 2E2. Jednak ten opisywany w tym artykule ma w pewnym stopniu sterowanie elektryczne.

REKLAMA

Przechodzimy do demontażu gaźnika. Jako, że konstrukcyjnie jest podobny do modelu 2E2 metoda jest podobna. Sposób postępowania jest ten sam jednak jest dodatkowa czynność, musimy odłączyć dużą wtyczkę od elementu „Ecotronic”. Pamiętajmy, że robimy to tylko na wyłączonym zapłonie. Na początku zaczynamy od wymontowania filtru powietrza. W tym celu należy wymontować wszystkie przewody, które do niego prowadzą. Podciśnieniowe są opisane poprzez specjalne kolory, więc nie powinno być problemu z ich ponownym montażem.

Zobacz też: Jak w gaźniku działa urządzenie wzbogacające mieszankę podczas rozruchu zimnego silnika?

REKLAMA

Teraz demontujemy od gaźnika przewody elektryczne wraz z przewodami paliwa. Następnie odkręcamy dwie nakrętki mocujące zacisk do obudowy gaźnika. W ten sposób możemy swobodnie odpiąć cięgna odpowiedzialne za sterowanie gaźnikiem. Na końcu demontujemy cięgno na dźwigni przepustnicy. W tym momencie zalecamy zlać trochę płynu chłodniczego w celu osiągnięcia poziomu poniżej gaźnika.

Demontujemy przewód od zbiornika podciśnienia i wykręcamy śruby mocujące gaźnik razem z tą środkową. Gaźnik mocowany jest razem ze specjalnym kołnierzem pośrednim do kolektora ssącego. Właśnie, dlatego musimy pamiętać o zabezpieczeniu otworu po nim jak wyjmiemy gaźnik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak pracuje gaźnik?

Jeśli chodzi o naprawę to jest pewien problem. Jest tutaj zastosowane elektroniczne sterowanie. Jedyne na co możemy sobie pozwolić to demontaż dysz. W przypadku regulacji tego typu gaźnika sprawa wygląda podobnie. Nie można dokonywać żadnych regulacji, gdyż jest elektroniczne sterowanie. Dokładnie ma to duże znaczenie dla regulacji biegu jałowego. W tym modelu jest ustawiana przez elektroniczne urządzenie sterujące.

Przyjęta wartość biegu jałowego to 900 obr/min. Jak widać ten typ gaźnika jest praktycznie bezobsługowy i wszelkie awarie kończą się zazwyczaj wymianą. Cena używanych części do tego modelu nie jest wygórowana więc w przypadku awarii warto pomyśleć o zakupie nowego gaźnika.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

REKLAMA

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

REKLAMA

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA