| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Peugeot 205: kontrola skrzyni biegów

Peugeot 205: kontrola skrzyni biegów

Celem tego poradnika będzie sprawdzenie manualnej i automatycznej skrzyni biegów w samochodzie Peugeot 205. Dodatkową czynnością będzie wymiana oleju w automatycznej skrzyni Peugeota 205.

Pod przednią maską znajduje się bagnet służący do kontroli poziomu oleju w przekładni automatycznej, wypełniona jest ona olejem ATF ( Automatic Transmission Fluid ). Jeśli silnik i przekładnia są nagrzane przystępujemy do pracy. Prawidłowa temperatura oleju przekładniowego to około 80C. Ustawiamy auto na poziomej powierzchni. Nie wyłączamy silnika przez ok. 2 minuty. Pracuje on na luzie w celu zapełnienia przekładni hydrokinetycznej. Pozostawiamy dźwignię wybieraka w pozycji ”P” i zaciągamy hamulec ręczny. W trakcie tych czynności silnik nadal pracuje na biegu jałowym.

Teraz wyciągamy miernik prętowy i wycieramy go czystą szmatką, która nie zostawia włókien, polecam irchę. Potem wkładamy miernik do oporu i po wyciągnięciu odczytujemy poziom oleju. Po nagrzaniu silnika temperatura oleju powinna wynosić +80°C a jego poziom musi znajdować się pomiędzy oznaczeniami ”Min” i ”Max”. Jeśli poziom oleju jest za mały pompa zasysa powietrze, co jest słyszalne. Dlatego olej się pieni i możliwy jest błędny odczyt. Wtedy trzeba zatrzymać silnik i po upływie około dwóch minut dolać trochę oleju oraz kolejny raz skontrolować poziom oleju podczas pracy silnika. Olej uzupełniamy przez rurę wlewową po wyjęci bagnetu.

Zobacz też: Peugeot 205: wymiana oleju silnikowego

Przechodzimy do wymiany oleju. Ważne żeby był dedykowany do przekładni automatycznej. Wszystkie oleje, które są dopuszczone przez firmę Peugeot mogą być ze sobą mieszane. Na rynku jest dużo produktów, które mają za zadanie zmniejszenie tarcia. Odradzamy ich stosowanie, mogą doprowadzić do pogorszenia właściwości oleju a najgorszym przypadku do uszkodzenia przekładni.

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów przewidziana jest co 40 000km. Podobnie jak w przypadku oleju silnikowego, skrzynia biegów musi być odpowiednio rozgrzana przed wymianą oleju. Następnie unosimy samochód lub wjeżdżamy na kanał i odkręcamy korek spustowy na dole miski olejowej i przekładni głównej.

Wkręcamy je używając nowych pierścieni uszczelniających. Nowy olej wlewamy przez rurę po wyjęciu bagnetu oleju. Za pierwszym razem należy wlać ok. 2.3L oleju. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na kulka minut. Po chwili sprawdzamy ponownie stan oleju. Jeżeli jest zbyt niski, wyłączamy silnik i dolewamy brakującą ilość. Pomiędzy oznaczeniem MIN a MAX jest 0.3L różnicy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Doradztwa Podatkowego Marcin Pietrusiński

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »