| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Audi A4 B5: wymiana oleju silnikowego

Audi A4 B5: wymiana oleju silnikowego

Regularne wymiany oleju silnikowego są dobrą metodą na zapewnienie silnikowi odpowiedniej kondycji. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej w Audi A4 B5.


Wymiana oleju przewidziana jest, co 15 000 km, jednak można przyjąć wartość graniczną. Jeśli chodzi o sam olej mamy duży wybór. Całą pracę polecamy wykonywać z pozycji podnośnika warsztatowego lub kanału. Pewne jest, że auto musi być całe w górze. Wymianę prowadzimy na rozgrzanym silniku.

Zaczynamy od zlania przepracowanego oleju silnikowego. Jeżeli mamy silnik Diesla o mocy 115km musimy najpierw odkręcić pokrywę obudowy filtru. W tym celu będzie nam potrzebny klucz do filtrów. Dalsze kroki są takie same dla każdej wersji silnikowej. Unosimy samochód lub wjeżdżamy na kanał i demontuje dolną osłonę silnika. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy oleju silnikowego.

29.90 złPodróże służbowe - Raporty INFOR - PDF

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola nadwozia

Należy uważać, żeby nie odkręcić korka spustowego oleju skrzyni biegów. Ten od oleju silnikowego jest dostępny tylko po wymontowaniu dolnej osłony.

Czyścimy dokładnie korek i dokręcamy go. Przechodzimy do wymiany filtru oleju. Znajduje się on z boku silnika silnika. Warto kupić sobie specjalny klucz do wykręcania filtrów koszt to ok. 20zł. Czyścimy dokładnie miejsce przylegania filtru, pamiętając o zdjęciu pozostałości starej uszczelki. Smarujemy nową olejem silnikowy. Kręcimy do momentu aż pierścień uszczelniający nie zetknie się z powierzchnią. Wtedy musimy dokręcić go o 1/2 obrotu. W silniku Diesla o mocy 115km musimy najpierw odkręcić obudowę (co było wcześniej zaznaczone). Opuszczamy samochód i przechodzimy do zalania silnika nowym olejem.

Zobacz też: Audi A4 B5: wymiana filtru paliwa i powietrza

Potrzebna ilość według kodów silnika:
• AHL – 3.0L
• ADP, ARM, ADR, APT, ARG, AEB, APU, ANB, 1Z, AHH – 3.5L
• AFF, AFN, AHU, AJM, AVG – 3.8L
• ABC, AAH – 5.0L
• ACK, AFB, AKN – 5.5L
• APS, ARJ, APR, AQD – 5.7L
• AGA, ALF, AGB, ALG – 6.0L

Wlewamy nowy olej i sprawdzamy szczelność. Jeżeli nie widać żadnych wycieków uruchamiamy silnik i ponownie prowadzimy oględzin. Sprawdzić stan oleju na bagnecie czy jest w pozycji max. Przed ruszeniem powinniśmy zaczekać aż zgaśnie kontrolka oleju. Ponownie gasimy silnik i czekamy aż olej spłynie na dno miski olejowej. Jeśli nie ma żadnych wycieków możemy ruszać w drogę.

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola układu chłodzenia

Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne mamy duży wybór filtrów. W cenie do 50zł możemy już kupić dobry filtr. Jeżeli mamy problemy z wyborem odpowiedniego, warto posłużyć się numerem nadwozia. Cena oleju zależy od producenta, którego wybierzemy. Zużyty olej powinniśmy oddać w zakręconym pojemniku do punktu utylizacji.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ23
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Mateusz Łątkowski

Adwokat kościelny, Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem Infor.pl »