REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: przegląd układu hamulcowego

Robert Kuśpiel
Zobacz, jak samemu sprawdzić hamulce w Toyocie Corolli E10.
Zobacz, jak samemu sprawdzić hamulce w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawny układ hamulcowy niejednokrotnie decyduje o naszym bezpieczeństwie na drodze. Niedopuszczalne są jakiekolwiek usterki. W poradniku tym pokażemy, jak samemu sprawdzić hamulce w Toyocie Corolli E10.

Częstotliwość przeglądu układu hamulcowego w Toyocie Corolli E10 to co 25 000 km, ale nie rzadziej, niż co roku. Jednak nie należy poprzestawać tylko i wyłącznie na obsłudze okresowej. Wskazane jest sprawdzanie hamulców podczas każdego zdejmowania kół oraz gdy zauważymy niepokojące objawy. Mogą do nich należeć: wycieki płynu hamulcowego, ściąganie podczas hamowania, piszczenie hamulców lub nienaturalny skok pedału hamulca.

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola pasków klinowych

REKLAMA

Klocki wyposażone są w specjalne czujniki zużycia, które wydają charakterystyczny dźwięk. Producent zaleca wówczas natychmiastową wymianę, jednak jeśli się dokładnie przyjrzymy, grubość wkładki ciernej nie wymaga wtedy jeszcze naszej szybkiej interwencji. Oczywiście nie należy jeździć do momentu aż blacha zacznie ocierać o blachę.

Przejdźmy do przeprowadzenia przeglądu. Luzujemy nakrętki kół i unosimy samochód do góry. Do takiej pracy można wykorzystać platformę warsztatową, kanał lub „kobyłki”. Najważniejsze, żeby nasza Corolla była odpowiednio zabezpieczona. Przeprowadzamy przegląd hamulców tarczowych i bębnowych. To, jaki system mamy w naszym aucie, zależy od jego konfiguracji.

Zaczynamy od przodu, tutaj zamontowane są tarcze. Minimalna grubość klocka to 1.6mm, jednak nie ma potrzeby wymontowania ich w celu uzyskania dokładnego pomiaru. Wystarczy ocenić zużycie „na oko”. Oczywiście nie bierzemy pod uwagę blachy, do której przyklejony lub przynitowany jest klocek. W przypadku tarczy o wiele łatwiej można dokonać pomiaru za pomocą suwmiarki. Jeżeli jest na niej rant, podkładamy odpowiednią monetę i jej grubość odejmujemy od uzyskanego pomiaru. Na koniec sprawdzamy, czy nie ma wycieków przy zacisku hamulcowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie przewodów elastycznych

REKLAMA

W celu sprawdzenia szczęk hamulcowych, konieczne jest zdjęcie bębna. Minimalna dopuszczalna grubość okładziny to 1.5 mm do metalowych szczęk lub łbów nitów. Sprawdzamy stan sprężyn ściągających szczęki. Oglądamy dokładnie całą powierzchnię bębna. Szukamy ewentualnych pęknięć lub nieprawidłowości powierzchni. W przypadku stwierdzenia konieczności wymiany danego elementu należy to niezwłocznie wykonać.

Zbyt duży rant na wewnętrznej powierzchni bębna powinien być usunięty za pomocą obróbki mechanicznej lub należy zamontować nowe wraz ze szczękami. Na koniec zakładamy koła i opuszczamy Corollę E10 na ziemię.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu chłodzenia

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

REKLAMA

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA