| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Nissan Primera P10/P11: wymiana filtra paliwa

Nissan Primera P10/P11: wymiana filtra paliwa

Regularna wymiana filtru paliwa jest bardzo ważna przy eksploatacji każdego auta. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo wymienić filtr paliwa w Nissanie Primera P10/P11 z silnikiem 1.6 i 2.0.

Wymianę filtra paliwa w Nissanie Primera P10/P11 przewiduje się co 30 000 kilometrów. Jednak nie może być to rzadziej, niż co roku. Jeśli chodzi o wybór odpowiedniego filtra to mamy szeroką gamę. Do 50 zł można wybrać dobrą firmę. Od tego, jaki mamy silnik zależy tok postępowania wymiany. Jeśli mamy silnik o wtrysku paliwa musimy zacząć od obniżenia ciśnienie w układzie. W wersjach gaźnikowych ten krok jest pominięty.

Zaczynamy obniżać ciśnienie w układzie. Obwód zasilania składa się z pompy paliwa, filtru paliwa, wtryskiwacza paliwa, regulatora ciśnienia oraz łączących te wszystkie elementy przewodów. W nich znajduje się paliwo pod ciśnieniem podczas pracy silnika i włączenia zapłonu. Po wyłączeniu jest ono obecne przez pewien czas.

49,90 złJazda z Hołkiem

Zobacz też: Docieranie układu napędowego. Poradnik

Pierwszy krok to odłączenie bezpiecznika elektrycznej pompy paliwa. Nie jest on opisany jednak możemy go zlokalizować na podstawie naklejki znajdującej się na wewnętrznej stronie pokrywy. Teraz włączamy silnik i zostawiamy go na biegu jałowym i czekamy aż sam zgaśnie. Próbujemy uruchomić silnik jeszcze raz w celu sprawdzenia czy ciśnienie zostało obniżone. Na końcu odłączamy klemę minusową akumulatora.

Odpinamy zaciski mocujące i odłączamy elastyczne przewody paliwowe od filtru. Luzujemy śrubę zacisku mocującego i wysuwamy go z niego przed tym zaznaczając kierunek strzałki na obudowie. Wyjmujemy zużyty filtr z samochodu i montujemy nowy w zacisku. Należy się upewnić czy strzałka na obudowie jest skierowana zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa, czyli w kierunku gaźnika zespołu wtryskowego (tyczy się to silników SPI) lub w kierunku kolektora paliwa (silniki MPI).

Zobacz też: Czym skutkuje zatankowanie złego paliwa?

Podczas montażu strzałka na filtrze paliwa powinna kierować w to samo miejsce, które zaznaczyliśmy przy demontażu Podłączamy elastyczne przewody paliwa i mocujemy je za pomocą specjalnych zacisków. Pozostało nam uruchomić silnik i sprawdzić czy w miejscu połączeń elastycznych z filtrem nie ma wycieków. Po kilku dniach od zamontowania warto jeszcze raz sprawdzić czy nie ma widocznych śladów wynikających z nieszczelności połączeń.

Zalecamy wymieniać filtr co rok, jeżeli wykonujemy mniejszy przebieg niż 30 000 rocznie. Jak widać cała operacja nie jest trudna i można ją przeprowadzić samemu bez skomplikowanych narzędzi. Na koniec pozostaje nam włożyć ponownie bezpiecznik od pompy paliwa i podłączyć klemę akumulatora.

avatar

2013-04-19 17:31 Zgłoś

Brawo,nawet słynny Dynamo nie wymienił by filtra paliwaNissana Primery P10/11 w Volkswagenie jak to pokazaliście na zdjęciu powyżej.Trzeba patrzeć co się podpisuje.A opis wymiany filtra ,czapki z głów,ciekawe komu to pomogło i ktodowiedział się jak ten filtr wymienić.Nawet NISSAN w swej debilnej instrukcji tego nie podaje.Pamiętam instrukcję 125p.Wszystko tam było od A do Z.

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP24
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Karolina Sikorska-Kowal

Starszy Specjalista ds. projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem Infor.pl »