| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opony i felgi > Jak projektowane i badane są felgi samochodowe?

Jak projektowane i badane są felgi samochodowe?

Koło samochodu zbudowane tworzą opona wraz z felgą. Jak projektowane są te drugie? Z czego robi się felgi aby były lekkie, a przy tym trwałe i odporne na uszkodzenia?

Felgi do samochodu: projektowanie i produkcja

Koło samochodu zbudowane jest z wysokowytrzymałej obręczy – poddawanej surowym testom wytrzymałościowym i prześwietlanej promieniami RTG w celu wykrycia choćby najmniejszych niedoskonałości – oraz radialnej opony bezdętkowej, dostarczonej przez producenta należącego do światowej czołówki przemysłu oponiarskiego.

Samochody marki ŠKODA oferowane są zarówno z obręczami wykonanymi ze stali, jak i stopu aluminium. Dla właściwego funkcjonowania samochodu wymagane są nie tylko ich właściwe wymiary, rozmieszczenie śrub mocujących i odsadzenie, ale i masa. Niemieszczące się w normach parametry mogą się przyczynić do pogorszenia komfortu jazdy, a nawet zmniejszenia bezpieczeństwa wskutek pojawienia się wibracji i hałasu. Dlatego ważne jest korzystanie z bogatej oferty felg producenta nie tylko okazale się prezentujących, ale i gwarantujących pełną spójność techniczną z samochodem. Oryginalne felgi mają także znaczenie dla aerodynamiki, co ma bezpośredni związek z wielkością zużycia paliwa oraz odpowiednim chłodzeniem hamulców. Felgi projektowane są tak, by zapewnić odpowiedni przepływ powietrza, a aluminium jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła i odbiera je z rozgrzanych tarcz hamulcowych.

Fabryczne obręcze kół ŠKODY cechują się bardzo wysoką wytrzymałością, sprawdzaną nie tylko w wewnętrznych testach, ale i przez niezależne instytucje dopuszczające ich użycie do ruchu drogowego. Zarówno felgi stalowe, jak i aluminiowe, pozostają do pewnego stopnia plastyczne, dzięki czemu przy uderzeniu o przeszkodę taka obręcz odkształci się, ale nie pęknie.

Źródło: materiały prasowe Skoda

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Aby 21-calowa alufelga z oponą 275/30 wytrzymała kontakt z twardymi przeszkodami musi być wykona z wysokiej jakości stopu metali.
Aby 21-calowa alufelga z oponą 275/30 wytrzymała kontakt z twardymi przeszkodami musi być wykona z wysokiej jakości stopu metali.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Donata Hermann-Marciniak

Specjalistka z zakresu Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Absolwentka Studiów Podyplomowych Kadry i Płace na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »