| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Opony i felgi > Jak przebiega proces bieżnikowania opon?

Jak przebiega proces bieżnikowania opon?

Proces bieżnikowania opon skutecznie obniża koszty eksploatacji floty samochodowej. W poniższej galerii przedstawiamy proces bieżnikowania na gorąco opon Goodyear i Dunlop TreadMax w zakładzie Wittlich (Niemcy).

Zanim proces bieżnikowania się rozpocznie, zużyta opona jest wnikliwie oglądana pod względem stopnia zużycia i uszkodzeń. Dopiero po kwalifikacji ogumienie jest poddawane restauracji.

Po przejściu wszystkich badań, bieżnikowana na gorąco opona jest gotowa do kolejnego okresu eksploatacji i pomaga flotom obniżyć całkowity koszt użytkowania.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Po dostarczeniu zużyte opony są sprawdzane pod kątem uszkodzeń.
Po dostarczeniu zużyte opony są sprawdzane pod kątem uszkodzeń.

Po przejściu badania zużyte opony są automatycznie precyzyjnie czyszczone na całej szerokości, aby usunąć stary bieżnik i gumę ze ścian bocznych.
Po przejściu badania zużyte opony są automatycznie precyzyjnie czyszczone na całej szerokości, aby usunąć stary bieżnik i gumę ze ścian bocznych.

Kolejnym etapem procesu jest szorstkowanie. Drobne niedoskonałości usuwa się specjalnym środkiem by upewnić się, że karkas jest doskonale przygotowany do kolejnego etapu.
Kolejnym etapem procesu jest szorstkowanie. Drobne niedoskonałości usuwa się specjalnym środkiem by upewnić się, że karkas jest doskonale przygotowany do kolejnego etapu.

Kolejny proces to przygotowanie i nałożenie bieżnika z użyciem materiału podobnego do stosowanego podczas produkcji nowych opon. Materiał bieżnika jest spiralnie nawijany na karkas, aby zapewnić jednolitość.
Kolejny proces to przygotowanie i nałożenie bieżnika z użyciem materiału podobnego do stosowanego podczas produkcji nowych opon. Materiał bieżnika jest spiralnie nawijany na karkas, aby zapewnić jednolitość.

Tak zwana ‘zielona’ opona jest następnie umieszczana w gorącej prasie. Ściany boczne i bieżnik są formowane według tego samego wzoru co w nowej oponie. Formowanie wykonuje się pod dużym ciśnieniem i w wysokiej temperaturze, aby zwulkanizować gumę. Proces ten jest bardzo podobny do techniki produkcji nowych opon dla pojazdów ciężarowych.
Tak zwana ‘zielona’ opona jest następnie umieszczana w gorącej prasie. Ściany boczne i bieżnik są formowane według tego samego wzoru co w nowej oponie. Formowanie wykonuje się pod dużym ciśnieniem i w wysokiej temperaturze, aby zwulkanizować gumę. Proces ten jest bardzo podobny do techniki produkcji nowych opon dla pojazdów ciężarowych.

Po uformowaniu bieżnikowanej opony przeprowadza się uważne oględziny zewnętrznej i wewnętrznej części opony, przed przekazaniem jej 
do kolejnych dokładnych  badań.
Po uformowaniu bieżnikowanej opony przeprowadza się uważne oględziny zewnętrznej i wewnętrznej części opony, przed przekazaniem jej do kolejnych dokładnych badań.

Ostatnie testy to między innymi próba ciśnieniowa. Wymagania jakościowe wobec opon TreadMax są bardzo zbliżone do rygorystycznych standardów stosowanych przez Goodyear wobec nowych opon do pojazdów użytkowych.
Ostatnie testy to między innymi próba ciśnieniowa. Wymagania jakościowe wobec opon TreadMax są bardzo zbliżone do rygorystycznych standardów stosowanych przez Goodyear wobec nowych opon do pojazdów użytkowych.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Szwarc-Ślaski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »