| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Downsizing według Renault - nowe silniki z turbo

Downsizing według Renault - nowe silniki z turbo

Moda na silniki o małej pojemności skokowej i turbodoładowaniu rozwija się w szybkim tempie. Renault już przedstawia swoje kolejne plany w zakresie downsizingu.

Zobacz też: Gaszenie silnika z turbosprężarką - potencjalne problemy

- Pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwładności służy uzyskaniu znacznego momentu obrotowego (powyżej 220 Nm/litr pojemności skokowej) dostępnego od najniższych obrotów, w celu zapewnienia natychmiastowej reakcji silnika przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów.

- Druga, większa turbosprężarka włącza się i wspomaga działanie pierwszej poczynając od średnich obrotów wzwyż w celu uzyskania wysokiej mocy silnika (rzędu 100 KM/litr pojemności skokowej) przy dużych obciążeniach.

System „twin-turbo” pozwala połączyć w silniku wysokoprężnym znaczny moment obrotowy przy niskich obrotach  z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów, oferując kierowcy dużą przyjemność prowadzenia. Silnik pracuje w optymalnych przedziałach obrotów przy umiarkowanym poziomie zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do poziomu przyjemności prowadzenia, jaki oferuje.

Źródło: materiały prasowe Renault

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Szeliga

Księgowa - specjalistka w zakładaniu spółek na Cyprze.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »