| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?

Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?

Mocno napęczniały materiał miękki przy kanałach wody w uszczelce pod głowicą może być efektem niedostatecznego odpowietrzenia systemu chłodzenia silnika. Może to prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów.

W efekcie tej nieprawidłowości dochodzi do przegrzania silnika wskutek zbyt wysokiej temperatury środka chłodzącego. Tworząca się para doprowadza do napęcznienia uszczelki pod głowicą w obszarze kanałów wody. Skutek - materiał miękki odrywa się od metalowej płyty nośnej uszczelki i potrafi przyblokować kanały chłodzące.

Zobacz również: Jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Innymi przyczynami przeciążenia termicznego uszczelki pod głowicą są:

– Ograniczony obieg płynu chłodzącego w silniku, spowodowany uszkodzeniem pompy wody lub termostatu,

– Ograniczony przepływ płynu chłodzącego wskutek odkładania się kamienia kotłowego,

– Stosowanie dodatków do płynów chłodzących, niemających dopuszczenia producenta silnika.

Zobacz również: Jak rozpoznać nadmierne zużycie tłoków i cylindrów w silniku?

Aby zapobiec opisanym uszkodzeniom, należy starannie odpowietrzyć system chłodzący silnika po wymianie uszczelki i montażu silnika.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?
Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Gawrońska-Juzefowicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »