| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?

Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?

Mocno napęczniały materiał miękki przy kanałach wody w uszczelce pod głowicą może być efektem niedostatecznego odpowietrzenia systemu chłodzenia silnika. Może to prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów.

W efekcie tej nieprawidłowości dochodzi do przegrzania silnika wskutek zbyt wysokiej temperatury środka chłodzącego. Tworząca się para doprowadza do napęcznienia uszczelki pod głowicą w obszarze kanałów wody. Skutek - materiał miękki odrywa się od metalowej płyty nośnej uszczelki i potrafi przyblokować kanały chłodzące.

Zobacz również: Jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Innymi przyczynami przeciążenia termicznego uszczelki pod głowicą są:

– Ograniczony obieg płynu chłodzącego w silniku, spowodowany uszkodzeniem pompy wody lub termostatu,

– Ograniczony przepływ płynu chłodzącego wskutek odkładania się kamienia kotłowego,

– Stosowanie dodatków do płynów chłodzących, niemających dopuszczenia producenta silnika.

Zobacz również: Jak rozpoznać nadmierne zużycie tłoków i cylindrów w silniku?

Aby zapobiec opisanym uszkodzeniom, należy starannie odpowietrzyć system chłodzący silnika po wymianie uszczelki i montażu silnika.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Kafliński

Radca prawny. Ekspert w zakresie prawa kapitałowego, funduszy inwestycyjnych oraz prawa korporacyjnego i cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »