| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Jak działa tłok w silniku dwusuwowym?

Jak działa tłok w silniku dwusuwowym?

Silnik dwusuwowy znacznie różni się od czterosuwowego, szczególnie pod względem działania. Tłok również jest inaczej skonstruowany ze względu na połączenie dwóch suwów w jeden.

Tłok i cylinder w dwusuwie

Tłok wygląda bardzo podobnie do tłoka silnika czterosuwowego. Jest to swego rodzaju „szklanka”, do której przytwierdzony jest korbowód. Na nim również są pierścienie uszczelniające. Inaczej wygląda jedynie cylinder. Ze względu na brak zaworów, takich jak w silniku czterosuwowym, w cylindrze są otwory. Jedne służą wtłaczaniu mieszanki, drugie wypchnięciu spalin z komory spalania. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możliwe jest połączenie dwóch suwów w jeden.

Zobacz też: Jak wygląda i pracuje tłok silnika czterosuwowego?

Dwa suwy

Podczas prasy tłoka w silniku dwusuwowym, pełny cykl ogranicza się do dwóch ruchów. Pierwszy z nich następuje w momencie ruchu tłoka, będącego skutkiem zapłonu mieszanki. Gdy tłok porusza się w dół na skutek wzrostu ciśnienia w komorze spalania, spaliny wypychane są na zewnątrz cylindra poprzez wtłaczanie do niego mieszanki paliwowej. Tłok zaczyna poruszać się w górę, sprężając ją i przygotowując do zapłonu.

Zobacz też: Jak dzielimy spalinowe silniki samochodowe?

W silniku dwusuwowym olej nie jest wtryskiwany z miski olejowej na tłoki. W związku z tym konieczne jest dolewanie oleju do paliwa. W ten sposób zapewnimy tłokom i cylindrom odpowiednie smarowanie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Majtkowski

Analityk Expandera

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »