| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Nadwozie > Jak usunąć rysy z lakieru auta oraz prawidłowo go nawoskować?

Jak usunąć rysy z lakieru auta oraz prawidłowo go nawoskować?

Rysy na lakierze samochodowym to zmora wielu kierowców. Podpowiadamy jak je usunąć i przywrócić autu żywy kolor.

Proces odświeżania naszego lakieru i nadania mu upragnionego blasku wiąże się bezpośrednio z kompleksowym myciem jego nadwozia. Niezbędne jest prawidłowe przygotowanie powłoki lakierniczej tak, aby nie pozostały na niej żadne zabrudzenia. Poza tym pozostawienie piasku na powierzchni lakieru, może doprowadzić w trakcie jego polerowania, do jeszcze większych zniszczeń w jego strukturze.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Renowacja lakieru

Gdy nasze auto jest umyte, zdecydowanie łatwiej jest ocenić stan jego lakieru oraz zauważyć wszystkie rysy i ubytki na jego powierzchni. Aby pozbyć się tego typu uszkodzeń, należy w pierwszej kolejności ocenić skalę zniszczeń, tzn. sprawdzić jak szerokie i głębokie są rysy.

Zobacz galerię: Auta miejskie za 3000 zł

Jeśli mamy do czynienia z drobnymi zarysowaniami powłoki lakierniczej, możemy wykorzystać do ich usunięcia popularne pasty lekkościerne do lakierów jak chociażby Tempo. Niewielką ilość preparatu naniesioną na suchą gąbkę, rozcieramy kolistymi ruchami  w miejscu, w którym zauważyliśmy ubytki. Po 30-sekundach przy pomocy suchej szmatki wykonanej z mikrofibry, dokładnie wycieramy pastę do chwili, aż znikną zmatowione powierzchnie na lakierze.

Zobacz też: Jak działa samoregenerujący się lakier Scratch Shield?

Polerka obrotowa

Jeśli rysy na naszym lakierze występują na większym obszarze, a lakier na poszczególnych elementach nadwozia jest wyraźnie zmatowiały, możemy spróbować podjąć się we własnym zakresie jego polerowania za pomocą polerki obrotowej. Wyposażona musi być ona w dwie nakładki, twardszą na którą nakładamy pastę polerską i kulistymi ruchami rozcieramy ją po zmatowiałym elemencie, oraz miększą służącą do polerowania powłoki lakierniczej płynnym regulatorem kolorów bądź płynem do jej wygładzania.

Czynność ta nie należy do najprostszych, bowiem wymaga od użytkownika dobrego wyczucia oraz sporych zdolności manualnych. Nieumiejętne posługiwanie się polerką obrotową może doprowadzić do przetarcia powłoki lakierniczej.

Jeśli nie chcemy ryzykować możemy zlecić tego typu naprawę fachowcom. Koszt takiej usługi waha się w przedziale od 200-500zł.

Zobacz też: Na co uważać przy polerowaniu samochodu?

Woskowanie powłoki lakierniczej

Gdy nasze auto jest umyte i pozbyliśmy się większych rys z jego nadwozia, możemy dodatkowo zabezpieczyć jego lakier, nakładając na jego powierzchnię warstwę wosku samochodowego. Oprócz walorów estetycznych wosk tworzy specjalną barierę ochronną, która zapobiega m.in. przywieraniu piasku, kurzu, ptasich odchodów czy asfaltu do lakieru. W rezultacie nasze auto dłużej wygląda świeżo a pozbycie się wcześniej trudnych do usunięcia zabrudzeń, przychodzi zdecydowanie prościej. Poza tym dobry wosk, którego powłokę na samochodzie odświeżamy min. 3 razy w roku, zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia przebarwień na jego powłoce lakierniczej, spowodowanych m.in. ptasimi odchodami. Co więcej, niektóre lakiery samochodowe(np. czerwony) dłużej zachowują świeżość i intensywność barw.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Nationale-Nederlanden

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »