| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Bezpieczeństwo > Gaszenie samochodu cz. 2 - obsługa gaśnicy

Gaszenie samochodu cz. 2 - obsługa gaśnicy

W zależności od tego czy użyjemy gaśnicy z nabojem, czy już nabitej gazem (rozpoznać ją można po manometrze) różnie postępujemy przed gaszeniem pożaru.

Czynności przed gaszeniem pożaru

Po upewnieniu się, że samochód rzeczywiście się pali, powinniśmy (o ile to możliwe) wyłączyć zapłon i pozostawić kluczyki w stacyjce. Tak radzą strażacy, żeby nie wyjmować kluczy ze stacyjki.

Spośród najpopularniejszych typów gaśnic samochodowych dostępnych na polskim rynku wyróżnimy dwie - z nabojem oraz z manometrem (ciśnieniomierzem umieszczonym zwykle koło uchwytu).

Zobacz też: Gaszenie samochodu cz 3.

W przypadku używania gaśnicy bez ciśnieniomierza (czyli z nabojem) po wyjęciu zawleczki zabezpieczającej spust powinniśmy przebić nabój znajdujący się w środku butli poprzez jednorazowe i bardzo krótkotrwałe naciśnięcie spustu. Pozwoli to na wypełnienie butli gazem, który wymiesza się z proszkiem znajdującym się na dnie butli. Dopiero ponowne naciśnięcie dźwigni gaśnicy spowoduje, że zacznie się z niej wydobywać środek gaszący. Jeżeli przytrzymali byśmy dźwignię gaśnicy od razu po przebiciu naboju najprawdopodobniej z gaśnicy ulotniłby się gaz, bez zalegającego na dnie butli proszku.

W przypadku gaśnicy z manometrem nie trzeba dwukrotnie naciskać spustu, można zacząć gasić pożar od razu ponieważ w butli jest już rozprężony gaz.

Zobacz też: Gaszenie samochodu cz. 1 - rozpoznanie ognia

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Opaliński

Adwokat specjalizujący się m.in. w prawie rolnym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »