| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Zakup auta > Przedsiębiorcy wybierają leasing, dlaczego?

Przedsiębiorcy wybierają leasing, dlaczego?

Według badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing aż 65% firm korzysta z leasingu w przypadku, gdy chce nabyć samochód. Dlaczego?

Przedsiębiorcy zainteresowani zewnętrznymi sposobami sfinansowania „czterech kółek” mają do dyspozycji kredyt bankowy i pożyczki, leasing oraz wynajem długoterminowy. Ich wybór zależy z jednej strony od korzyści, jakie oferuje dane rozwiązanie, z drugiej zaś, od sytuacji rynkowej firmy oraz otoczenia makroekonomicznego.

Zobacz też: Jak odliczyć cały VAT od Pickupa?

Leasing deklasuje…

Leasing zyskuje w czasie niepewności gospodarczej, gdyż w przeciwieństwie do kredytu nie wymaga ustanowienia tak wielu zabezpieczeń. Główną gwarancją dla finansującego jest leasingowany przedmiot, który przez cały okres trwania umowy pozostaje jego własnością. Dodatkowo, zaostrzone polityki kredytowe banków w czasie dekoniunktury sprawiają, że przedsiębiorcy szukają alternatyw. Wtedy często wybierają leasing. Z naszych doświadczeń wynika, że firmy, które spróbowały tego rozwiązania, często do niego wracają, głównie ze względu na korzyści podatkowe oraz małą liczbę formalności - komentuje Tomasz Sudaj dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK.

Popularność leasingu rośnie wraz z wielkością firmy – na takie rozwiązanie przy zakupie auta zdecydowało się 44% mikrofirm, podczas gdy wśród małych i średnich przedsiębiorstw ten współczynnik wyniósł odpowiednio 71 i 79%. Z pożyczki lub kredytu na zakup auta skorzystało 12% badanych firm, a z wynajmu już zaledwie 4%.

Zobacz też: Plusy i minusy leasingu auta firmowego

…bo niższe podatki i tanie ubezpieczenie

Dlaczego leasing? Dla wszystkich przedsiębiorców, bez względu na skalę działania, największe znaczenie mają korzyści podatkowe wynikające z wyboru danej formy finansowania. Na duże znaczenie tego czynnika wskazało aż 70% badanych firm. Inne motywy skłaniające do korzystania z leasingu to: mała ilość wymaganych dokumentów (26% wskazań) oraz atrakcyjne usługi dodatkowe (13% wskazań). Badanie potwierdziło, że nasza strategia ciągłego uproszczania procedur oraz rozwijania oferty usług dodatkowych jest właściwa oraz odpowiada na potrzeby mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby dodatkowo zwiększyć atrakcyjność naszej oferty finansowania pojazdów, uruchomiliśmy promocję pod hasłem „Złożymy dla Ciebie dobry leasing”, która obejmuje leasing już od 103%, ubezpieczenie AC od 2,9% oraz ubezpieczenie GAP bez opłat w pierwszym roku trwania umowy. Klienci otrzymują także voucher gwarantujący 1 000 zł rabatu do wykorzystania u wybranych dealerów samochodowych, z którymi wspólnie przygotowaliśmy naszą promocję – podsumowuje Daniel Mrozek, dyrektor Departamentu Marketingu i Wsparcia Sprzedaży w BZ WBK Leasing.

Zobacz też: Auto służbowe, a odpowiedzialność pracownika

Metodologia badania

Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie” zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na celowej próbie mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Wielkość próby wyniosła 300 przedsiębiorstw (równoliczne grupy mikro, małych i średnich firm), a błąd oszacowania 5%. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

Zobacz też: Użytkowanie samochodów służbowych do celów prywatnych

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »