| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auto w podróży > Motoryzacyjne przewodniki > Samochodem do Alzacji

Samochodem do Alzacji

Niemieckojęzyczne nazwy miejscowości, bezpłatne autostrady, mur pruski, porządek. Z drugiej strony melodyjny język, doskonałe sery, wykwintne wina i chrupiące bagietki. Pojechaliśmy samochodem do Alzacji, francuskiego regionu nad rzeką Ren.

Dystans między Warszawą, a urokliwym Strasbourgiem to ok. 1300 km i zgodnie z przepisami da się go pokonać w około 12 godzin. Wyjeżdżając ze stolicy Polski o godz. 6:00 rano z powodzeniem zdążymy zjeść kolację w jednej z urokliwych knajpek z ogródkiem nad kanałem, w Strasbourgu – stolicy Alzacji.

Cześć pierwsza – Polska, podróż przed A2

Zobacz też: Samochodem do Szwajcarii

Wyjazd ustaliliśmy na godzinę 6 rano. Pojazd – Peugeot 508 2.0 HDi o mocy 163 KM.

Najtrudniejszy do pokonania odcinek z całej trasy do stolicy Alzacji to około 90 km od Warszawy do Strykowa. W dniach o dużym natężeniu ruchu dojazd do początku autostrady pod Łodzią może zająć nawet dwie i pół godziny. Nie polecamy objazdów przez wioski położone między Mszczonowem, a Strykowem. Faktycznie ruch jest tam znikomy, jakby czas zatrzymał się w erze przed wynalezieniem samochodu, ale jakość dróg pozostawia wiele do życzenia. Tak dziurawe i wąskie drogi widzieliśmy tylko raz w życiu w okolicach Wałbrzycha. Okazuje się, że również w niedalekiej odległości od Warszawy jest mnóstwo odcinków po których z obawy o trwałość zawieszenia nie da się jechać szybciej niż 20 km/h.

Dlatego najlepiej uzbroić się w cierpliwość i dotoczyć się do Strykowa drogą numer 2.

Zobacz też: Samochodem do Monako

A w Strykowie…

Będzie już z tzw. górki, bo trasa choć dość droga to jedzie się nią doskonale. Jedyną przeszkodą w delektowaniu się spokojem są dość gęsto ustawione bramki poboru opłat na odcinku pomiędzy Koninem, a Strykowem.

Jadąc polską autostradą należy wziąć pod uwagę dwie sprawy. Gdy miniemy Poznań, pierwszą stację paliw napotkamy dopiero przed samą granicą, więc warto zatankować wcześniej. Poza tym przy okazji majówkowej podróży na ostatniej stacji paliw w RP natrafiliśmy na ogromną kolejkę (patrz galeria). W rezultacie na zatankowanie pojazdu straciliśmy około 40 minut.

Dlatego lepiej poczekać i zatankować paliwo po niemieckiej stronie. Cena litra jest wyższa o około 50 groszy, więc nie jest to różnica dla której opłaca się tracić godzinkę urlopu.

Za Odrą

Prawdziwe drogowe Eldorado rozpoczyna się jednak po przekroczeniu granicy. Nie dlatego, że Niemcy mają autostrady równiejsze. Nie mają. Mają za to szersze (bo często trzypasmowe), bezpłatne i w wielu miejscach pozbawione ograniczeń prędkości. Kultura jazdy naszych zachodnich sąsiadów pozwoliła na skorzystanie z praktycznego tempomatu.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Także na tylnej kanapie Peugeot 508 podróżuje się wygodnie. Na brak miejsca nikt nie powinien narzekać. Fot. Artur Kapłan
Także na tylnej kanapie Peugeot 508 podróżuje się wygodnie. Na brak miejsca nikt nie powinien narzekać. Fot. Artur Kapłan

Wielogodzinna podróż to wymagająca próba dla foteli Peugeot 508. Zdały celująco. Fot. Artur Kapłan
Wielogodzinna podróż to wymagająca próba dla foteli Peugeot 508. Zdały celująco. Fot. Artur Kapłan

Jedyne na co mogliśmy narzekać w Peugeot 508 to nawigacja, ale w końcu doprowadziła nas pod wskazany adres.
Jedyne na co mogliśmy narzekać w Peugeot 508 to nawigacja, ale w końcu doprowadziła nas pod wskazany adres.

Peugeot 508 Fot. Artur Kapłan
Peugeot 508 Fot. Artur Kapłan

Tradycyjne żarówki w reflektorach Peugeot 508 świecą jasno, choć lepszym rozwiązaniem są ksenony. Fot. Artur Kapłan
Tradycyjne żarówki w reflektorach Peugeot 508 świecą jasno, choć lepszym rozwiązaniem są ksenony. Fot. Artur Kapłan

Uporządkowana tablica przyrządów to jeden z atutów Peugeot 508. Fot. Artur Kapłan
Uporządkowana tablica przyrządów to jeden z atutów Peugeot 508. Fot. Artur Kapłan

Peugeot 508 Fot. Artur Kapłan
Peugeot 508 Fot. Artur Kapłan

Strasbourg to siedziba Parlamentu Europejskiego (nowoczesny budynek w tle).
Strasbourg to siedziba Parlamentu Europejskiego (nowoczesny budynek w tle).

Przejażdżka alzackim szlakiem winnym to uczta dla oczu. Alzackie wioski są nadzwyczaj urokliwe.
Przejażdżka alzackim szlakiem winnym to uczta dla oczu. Alzackie wioski są nadzwyczaj urokliwe.

Nawet w małych miasteczkach na szlaku winnym nie ma problemu z parkowaniem.
Nawet w małych miasteczkach na szlaku winnym nie ma problemu z parkowaniem.

Parking na niemieckiej autostradzie. Jak dotąd Peugeot 508 spalał około 6,5 l/100 km.
Parking na niemieckiej autostradzie. Jak dotąd Peugeot 508 spalał około 6,5 l/100 km.

W Alzacji spotkaliśmy wycieczkę koneserów Porsche.
W Alzacji spotkaliśmy wycieczkę koneserów Porsche.

Bagażnik Peugeot 508 pomieści bez problemu pakunki na wyjazd dla czterech dorosłych osób.
Bagażnik Peugeot 508 pomieści bez problemu pakunki na wyjazd dla czterech dorosłych osób.

Spróbowaliśmy też doskonałej zupy szparagowej.
Spróbowaliśmy też doskonałej zupy szparagowej.

Podczas wielogodzinnej podróży bardzo przydatnym urządzeniem okazał się tempomat. Przy wysokich prędkościach we wnętrzu Peugeota 508 nadal jest cicho.
Podczas wielogodzinnej podróży bardzo przydatnym urządzeniem okazał się tempomat. Przy wysokich prędkościach we wnętrzu Peugeota 508 nadal jest cicho.

Na parkingach przy niemieckich autostradach trudno o dobrej jakości jedzenie. Lepsze restauracje znajdziemy w miastach.
Na parkingach przy niemieckich autostradach trudno o dobrej jakości jedzenie. Lepsze restauracje znajdziemy w miastach.

Tuż przed początkiem gehenny. Ostatni postój na polskiej autostradzie. Przed nami odcinek Stryków - Warszawa.
Tuż przed początkiem gehenny. Ostatni postój na polskiej autostradzie. Przed nami odcinek Stryków - Warszawa.

Start, godzina 6:00, dystans do Alzacji to ok. 1300 km. Peugeot 508.
Start, godzina 6:00, dystans do Alzacji to ok. 1300 km. Peugeot 508.

Jeden z minusów podróżowania wiosną i latem - przód auta zmienia się w cmentarzysko.
Jeden z minusów podróżowania wiosną i latem - przód auta zmienia się w cmentarzysko.

Pierwsza niespodzianka na ostatniej stacji paliw po polskiej stronie - kolejka na 40 min. Peugeot 508 prezentował się godnie.
Pierwsza niespodzianka na ostatniej stacji paliw po polskiej stronie - kolejka na 40 min. Peugeot 508 prezentował się godnie.

Jeden z ostatnich postojów przed dojazdem do Strasbourga.
Jeden z ostatnich postojów przed dojazdem do Strasbourga.

I finisz. Peugeot 508 dowiózł nas do stolicy Alzacji na kolację.
I finisz. Peugeot 508 dowiózł nas do stolicy Alzacji na kolację.

Dobrym sposobem na zwiedzenie Strasbourga jest rejs barką turystyczną zwaną Batorama. Cena biletu bez zniżek to około 8 euro.
Dobrym sposobem na zwiedzenie Strasbourga jest rejs barką turystyczną zwaną Batorama. Cena biletu bez zniżek to około 8 euro.

Przy okazji dłuższego postoju w naszym Peugeot 508 zaszła konieczność usunięcia owadów z szyby.
Przy okazji dłuższego postoju w naszym Peugeot 508 zaszła konieczność usunięcia owadów z szyby.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Skrivanek Tłumaczenia i szkolenia językowe

Skrivanek jest agencją translatorską, która oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu tłumaczeń i szkoleń językowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »