| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Restauracja > Jak zlikwidować przeciekanie zaworu igłowego w gaźniku?

Jak zlikwidować przeciekanie zaworu igłowego w gaźniku?

Przeciekanie zaworu igłowego może skończyć się zalaniem gaźnika i unieruchomieniem silnika. O tym, co możemy wtedy zrobić powinien wiedzieć każdy posiadacz motocykla lub auta z gaźnikiem opadowym.

Iglicowy zawór w gaźniku, dzięki któremu ustalany jest poziom paliwa w komorze pływakowej, z czasem zużywa się i zaczyna przeciekać. W przypadku gaźnika zasilanego w paliwo przez pompę paliwową owocuje to wyłącznie zwiększonym, często dość wyraźnie, zużyciem paliwa. Gorzej jest w przypadku silników, zasilanych w paliwo opadowo (grawitacyjnie) z umieszczonego nad nimi zbiornika. Efektem nieszczelności tego zaworu może być zalanie silnika na postoju, lub utrata całego paliwa ze zbiornika. Dlatego stosuje się w nich dodatkowy zawór odcinający (kranik). Usterkę tę jednak należy jak najszybciej usunąć.

Zobacz również: Jak naprawić uszkodzony zbiornik paliwa?

Nie regeneruje się zaworów iglicowych. Zużyty trzeba wymienić na nowy. Bywa jednak, że nowy też zaczyna przeciekać, nieraz natychmiast po wymianie. Przyczyną tego są zanieczyszczenia stałe (paprochy, opiłki itp.) zawarte w paliwie. Rozwiązaniem jest zamontowanie dowolnego, nawet niewielkiego filtra paliwa na przewodzie paliwowym. Nie jest to skomplikowane, ale wymaga staranności i pewnego doświadczenia w pracy z przewodami igielitowymi, lub – w starszych modelach – gumowymi. W wypadkach awaryjnych (np. gdy staniemy na trasie) możemy spróbować doraźnie przeczyścić zawór iglicowy, jednak nie mamy żadnej gwarancji, ile kilometrów takie rozwiązanie wytrzyma.

Zobacz również: Jak przygotować auto do samodzielnych napraw?

Po zamknięciu dopływu paliwa i przecięciu w wybranym miejscu przewodu, należy nasunąć go na końcówki filtra, pilnując aby strzałka na obudowie filtra pokazywała kierunek ku gaźnikowi. Jeżeli igielitowy przewód paliwowy ma za małą średnicę, przed wciśnięciem go na końcówki filtra trzeba go rozgrzać w gorącej wodzie (nie wolno ogrzewać nad płomieniem!). Gumowy przewód zwykle ma dość dużą rozciągliwość, nie ma zwykle więc potrzeby rozgrzewania go.

Po nałożeniu przewodu na końcówki, dla bezpieczeństwa można je zabezpieczyć specjalnymi zaciskami, dostępnymi w sprzedaży.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »