REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Targi samochodów klasycznych w Essen

Volvo 262C Solaire 1981 r. ciągnięte na lawecie przez nowe Volvo XC90
Volvo 262C Solaire 1981 r. ciągnięte na lawecie przez nowe Volvo XC90
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo 262C Solaire to biały kruk klasycznej motoryzacji, który będzie można zobaczyć na targach motoryzacyjnych w Essen. Techno-Classica to impreza, na której nie powinno zabraknąć prawdziwego fana klasycznej motoryzacji.

Podczas tegorocznej edycji targów Techno Classica będzie można podziwiać Volvo, które powstały we współpracy ze studiem Bertone. Nie zabraknie modeli 262C i 780, ale sensacją targów będzie jeden z zaledwie pięciu wyprodukowanych kabrioletów 262C „Solaire” z 1981r. O jego istnieniu nie wiedzieli nawet niektórzy zagorzali fani marki.

REKLAMA

Motywem przewodnim stoiska Volvo podczas 27. Edycji targów motoryzacji klasycznej w niemieckim Essen będzie współpraca Szwedów z włoskim studio Bertone. Od 15 do 19 kwietnia będzie można zobaczyć owoce tej kooperacji.

Ponieważ zakłady Bertone nadawały się do produkcji samochodów na małą skalę, Włochom powierzano przygotowanie krótkich wersji specjalnych, w tym Volvo serii 200. Pierwszymi z nich były limuzyna 264 TE zaprezentowana w 1975 r. oraz coupe 262C przedstawione w 1977 r. Samochody zostały zaprojektowane w Szwecji, zaś produkowane w Turynie.

Zobacz też: Volvo na pierwszym miejscu w segmencie premium

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W 1979 r. Bertone zaprezentowało futurystyczną koncepcyjną odmianę Volvo 343, którą nazwano Tundra. Auto charakteryzowało się licznymi elementami wyprzedzającymi swoją epokę, jak np. wysuwające się z przedniej części nadwozia reflektory, czy cyfrowe zegary. Był to jednak zbyt radykalny projekt, aby wejść do seryjnej produkcji.

Najbardziej intensywny okres współpracy między Volvo i Bertone przypadł na rok 1985, kiedy do seryjnej produkcji wszedł model 780. Atrakcyjne coupe zadebiutowało w marcu 1985 na salonie w Genewie, gdzie spotkało się ze znakomitym odbiorem. W przeciągu 5 kolejnych lat wyprodukowano 8,518 sztuk tego obchodzącego w tym roku 30. urodziny stylowego coupe. 

Targi w Essen to idealne miejsce, do zaprezentowania tej nietypowej kolekcji dwudrzwiowych Volvo. To największa tego typu impreza w Europie przyciągająca każdego roku około ok. 200,000 fanów.

„Dla producenta samochodów z tak długą i bogatą historią, jak Volvo, obecność na targach Techno Classica jest pozycja obowiązkową”, mówi zarządzający Volvo Cars Heritage Per-Åke Fröberg, i dodaje: „Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, jest dla nas ważne czerpanie z historii i tradycji marki Volvo, patrząc jednocześnie odważnie w przyszłość”.

Będzie to już dwunasty raz, gdy Volvo wystawia swoją ekspozycję na targach Techno Classica. Obok najnowszego flagowego modelu Volvo XC90 wyznaczającego nowy kierunek rozwoju modeli Volvo, prezentowane będzie 5 samochodów związanych z firmą Bertone:

  • Volvo 262C z 1981r. Powstały na zlecenie Pehra G. Gyllenhammara, prezesa Volvo w latach 1971-1993. Charyzmatyczny szef marki chciał, aby auto wyprodukowano z czerwonym lakierem, pomimo, że nie był to standardowy kolor w ofercie Volvo. W podobnym odcieniu utrzymano skórzaną tapicerkę wnętrza auta. Dziś ten wyjątkowy pojazd należy do Muzeum Volvo.
  • Volvo 780 z 1985 r. Kolejne z aut Pehra G. Gyllenhammara. Prezentowany egzemplarz był prezentem, jaki prezes Volvo otrzymał na 50. urodziny, na miesiąc przed debiutem modelu na Salonie w Genewie. Aktualnie pojazd należy do kolekcji Muzeum Volvo.
  • Volvo 262C z 1981 r. To „najnowszy” z egzemplarzy 262C, o przebiegu zaledwie 62 mil (99 km). Auto, jako nowe zostało zamówione przez amerykański punkt dealerski w miejscowości Newburgh, w stanie Nowy Jork, ale nigdy nie opuściło salonu. Dziś właścicielem pojazdu jest holenderska firma Schmidt Gemert, specjalizująca się w klasycznych autach marki Volvo.
  • Volvo 262C „Solaire” z 1981 r. Plan dot. produkcji tego auta zakładał krótką serię 50 sztuk kabrioletów 262C stworzonych w kalifornijskim zakładzie niezależnej firmy Solaire na zlecenie amerykańskiego oddziału Volvo. Finalnie, powstało jedynie 5 sztuk tego niezwykłego samochodu, zanim ustała jego produkcja, głównie z powodu wątpliwości dotyczących zachowania samochodu w testach zderzeniowych. Dziś właścicielem tego unikatowego pojazdu jest belgijski kolekcjoner Guy Vermant, pod okiem którego samochód przeszedł kompletną renowację.
  • Volvo 780 z 1989 r. Stuprocentowo oryginalny egzemplarz z silnikiem o pojemności 2.8 l w układzie V6 oraz kompletnym wyposażeniem dostępnym w tamtym okresie. Byłym właścicielem tego auta jest Tuve Johansson, jeden z dawnych prezesów firmy Volvo Cars. Dziś pojazd ten należy do kolekcji Guy’a Vermanta.

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z historią marki Volvo i odwiedzenia stoiska Volvo Cars Heritage. Stoisko znajdować się będzie w Hali nr 3 targów Techno Classica w Essen.

Strona organizatorów targów Techno-Classica http://www.siha.de/

Źródło: materiały prasowe Volvo

Volvo 262C Solaire 1981 r.
Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

REKLAMA

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA