| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Sprzedaż aut klasy Premium w 2013 roku – Audi, BMW i Mercedes-Benz

Sprzedaż aut klasy Premium w 2013 roku – Audi, BMW i Mercedes-Benz

BMW sprzedało w 2013 roku najwięcej aut z pośród wszystkich koncernów z klasy Premium. Jak poszło to zadanie Audi i Mercedesowi?

Choć sprzedaż aut w Europie nadal daleka jest od ideału (kolejny rok notowane są jej spadki) to jednak kryzys finansowy zdaje się nie dotykać ludzi najbogatszych. Zyski trzech największych producentów aut klasy Premium – Audi, BMW i Mercedesa - rosną wraz ze wzrostem zainteresowania ich pojazdami.

Ulubiona marka Premium - BMW

2013 rok był szczególnie udany BMW Group, które osiągnęło najlepsze wyniki sprzedażowe w swojej klasie. BMW zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 7.5%, oddając w ręce klientów 1 655 138 samochodów (w roku 2012: 1 540 085). Największym zainteresowaniem cieszył się model BMW serii 3, którego sprzedaż wzrosła o 23% w porównaniu z rokiem poprzednim (500 314 sztuk wobec 406 752), i którego wersja limuzyna pozostaje liderem w segmencie. W skład BMW wchodzi także MINI, Rolls-Royce. Sprzedaż MINI sięgnęła rekordowej liczby 305 030 sztuk (+1.2% rok do roku), natomiast Rolls-Royce w ubiegłym roku dostarczył swym klientom  3 630 auta (wzrost 1,5 %). Oprócz aut BMW produkuje także motocykle. Tych w 2013 roku koncern sprzedał 115 215 sztuk (wzrost o 8,3 %). Najwyższy wzrost sprzedaży w Europie koncern zanotował na rynku Wielkiej Brytanii (+8.4%), w Azji najlepiej wypadły Chiny 19,7%. Ogromnie zwiększyło się zainteresowanie produktami BMW Group w Brazyli – wzrost 69,5%.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Zobacz też: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce i Europie w 2013 roku - podsumowanie

Audi sprzedaję się najlepiej w Europie

Drugą najchętniej wybieraną marką samochodów na świecie z segmentu Premium było Audi. W roku 2013, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie prawie 1 575 500 pojazdów, czyli o 8,3 % więcej niż w 2012 roku. Klienci najczęściej decydowali się na Audi A3 (łącznie sprzedano 202 300 sztuk samochodów z tej serii). W Europie Audi sprzedało w 2013 roku blisko 732 300 aut ( minus 0,9 procent w stosunku do 2012) czyli najwięcej spośród marek Premium.

Mercedes rządzi w USA

Mercedes osiągnął wynik zbliżony do Audi nieznacznie ustępując jednak producentowi z Ingolstadt. W ubiegłym roku Mercedes-Benz dostarczył więcej aut swoim klientom niż kiedykolwiek w swojej historii - 1 461 680 sztuk (wzrost na poziomie 10 %). Mercedes-Benz zwiększył sprzedaż we wszystkich regionach świata. Na kluczowych rynkach, takich jak Niemcy, USA, Japonia i Australia, zdobył tytuł najpopularniejszej marki premium. W USA odnotowano dwucyfrowy wzrost (+14,0 proc.) - nabywców znalazło tam 312 534 samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy (Audi 158 061 aut). W Europie Mercedes sprzedał łacznie 660 566 aut (Audi 732 300).

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Finesia Consulting Sp. z o.o.

Usługi księgowe i kadrowo-płacowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »