Kategorie

Kiedy na drogi wyjadą samochody autonomiczne?

Ford wprowadzi samochody autonomiczne w 2021 r.
Ford
Według zapewnień Forda, samochody w pełni autonomiczne wyjadą na drogi publiczne już 2021 r. To będzie rewolucja.

Kiedy na drogi wyjadą samochody autonomiczne?

Ford poinformował o zamiarze wprowadzenia do komercyjnej eksploatacji w pełni autonomicznych samochodów, które nie wymagają wkładu kierowcy opisanego przez stowarzyszenie SAE International, jako czwarty poziom automatyzacji. Auta tego typu mają być wykorzystywane już w 2021 roku w zakresie usług związanych z mobilnością, jak wspólne przejazdy (ride sharing) czy transport pasażerski (ride hailing).

W związku z tym Ford inwestuje w cztery firmy start-up lub rozpoczyna z nimi współpracę nad rozwojem samochodów autonomicznych, a także podwaja liczbę pracowników w Dolinie Krzemowej i powiększa oddział w Palo Alto.

Reklama

„Kolejna dekada zapisze się na kartach historii pod znakiem samochodów autonomicznych, które będą miały duży wpływ na losy społeczeństwa, podobnie jak to miało miejsce 100 lat temu w momencie stworzenia przez Forda ruchomej linii montażowej,” powiedział Mark Fields, prezes Forda i dyrektor zarządzający. „Chcemy wprowadzić do eksploatacji samochody autonomiczne, które zapewnią bezpieczeństwo milionom ludzi na całym świecie i pomogą rozwiązać problemy społeczne i środowiskowe, służąc wszystkim klientom, a nie tylko tym, których stać na samochody luksusowe.”

Wprowadzenie na rynek samochodów autonomicznych do 2021 roku to część planu Ford Smart Mobility, mającego na celu objęcie przez Forda wiodącej pozycji na rynku pod kątem innowacji z zakresu łączności, mobilności, satysfakcji klientów oraz przetwarzania i analizy zbiorów danych.

Ford wprowadzi samochody autonomiczne w 2021 r.

Ford

Więcej na temat Forda przeczytasz tutaj

Prace Forda nad samochodami autonomicznymi

Reklama

Ford pracuje nad w pełni autonomicznymi samochodami już od ponad 10 lat, a pierwszym pojazdem Forda tego typu wprowadzonym na rynek będzie konstrukcja bez elementów sterowania, jak kierownica czy pedały, opisana przez stowarzyszenie SAE International, jako czwarty poziom automatyzacji. Taki samochód będzie produkowany masowo i przeznaczony do wykorzystania w zakresie usług związanych z mobilnością, jak wspólne przejazdy (ride sharing) czy transport pasażerski (ride hailing).

„Ford może poszczycić się ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w opracowywaniu i testowaniu w pełni autonomicznych pojazdów,” powiedział Raj Nair, dyrektor ds. technicznych Forda oraz wiceprezes wykonawczy, Global Product Development. „Mamy strategiczną przewagę nad konkurencją, ponieważ potrafimy połączyć technikę teledetekcji z zaawansowanymi rozwiązaniami inżynieryjnymi, co pozwala zbudować samochody o wysokiej jakości. Tego właśnie trzeba, aby zaoferować samochody autonomiczne milionom ludzi na całym świecie.”

W tym roku Ford ogłosił plany potrojenia floty w pełni autonomicznych pojazdów testowych do 30 modeli Fusion Hybrid, które będą testowane na drogach i torach testowych w Kalifornii, Arizonie i Michigan. W ten sposób Ford będzie dysponował największą flotą samochodów autonomicznych spośród wszystkich producentów. Co więcej, Ford planuje potroić swoją flotę po raz kolejny w przyszłym roku.

Ford, jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej przeprowadził testy swoich samochodów w Mcity - symulującym warunki miejskie placu testowym zlokalizowanym przy Uniwersytecie Michigan; jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej zademonstrował możliwości samochodu autonomicznego w zimowych warunkach na terenie pokrytym śniegiem i jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej przetestował swoje samochody autonomiczne nocą w całkowitej ciemności w ramach programu rozwojowego czujników LiDAR.

W celu wprowadzenia do eksploatacji samochodów autonomicznych w 2021 roku Ford poinformował o czterech kluczowych projektach, które pozwolą przyspieszyć badania w zakresie zaawansowanych algorytmów, mapowania 3D, czujników LiDAR, radarów oraz kamer:

  • Velodyne: Ford zainwestował w firmę Velodyne z siedzibą w Dolinie Krzemowej - lidera w opracowywaniu czujników typu LiDAR. Celem współpracy jest przyspieszenie wprowadzenia do produkcji seryjnej bardziej przystępnych cenowo czujników LiDAR przeznaczonych do wykorzystania w branży motoryzacyjnej. Ford już od dawna z powodzeniem współpracuje z firmą Velodyne. Już 10 lat temu Ford jako jeden z pierwszych producentów wykorzystał LiDAR zarówno w przypadku mapowania w wysokiej rozdzielczości, jak i jazdy autonomicznej.
  • SAIPS: Ford nabył zlokalizowaną w Izraelu firmę zajmującą się cyfrowym rozpoznawaniem obrazu oraz problemem uczenia się maszyn, aby zyskać większe doświadczenie w zakresie sztucznej inteligencji oraz przyspieszyć rozwój zaawansowanych algorytmów cyfrowego rozpoznawania obrazu. SAIPS opracował specjalne algorytmy w zakresie przetwarzania obrazów i wideo, uczenia się maszyn oraz przetwarzania i klasyfikacji sygnałów - wszystko to odegra kluczową rolę w stworzeniu przez Forda samochodów autonomicznych, które będą się w stanie nauczyć swojego otoczenia oraz do niego dostosować.
  • Nirenberg Neuroscience LLC: Ford zawarł umowę licencyjną na wyłączność z Nirenberg Neuroscience - firmą zajmującą się systemami wizyjnymi założoną przez neurobiologa dr Sheilę Nirenberg, która rozszyfrowała kod neuronowy wykorzystywany przez oko do przekazywania informacji wizualnych do mózgu. Pozwoliło to stworzyć platformę systemu wizyjnego przeznaczoną do nawigowania, rozpoznawania obiektów, rozpoznawania twarzy oraz do innych funkcji. Platforma ta ma wiele potencjalnych zastosowań - dr Nirenberg stosuje ją na przykład do opracowania urządzenia do przywracania wzroku pacjentom cierpiącym na choroby zwyrodnieniowe siatkówki. Współpraca Forda z Nirenberg Networks pozwoli wykorzystać w pojazdach autonomicznych inteligencję podobną do ludzkiej.
  • Civil Maps: Ford zainwestował w firmę Civil Maps z siedzibą w Barkley w Kalifornii w celu rozwinięcia możliwości map 3D o wysokiej rozdzielczości. Firma ta opracowała pionierską i innowacyjną technikę mapowania 3D, która pozwala na skalowanie i bardziej efektywne wykorzystywanie zasobów, niż w systemach oferowanych obecnie. Dzięki temu Ford będzie mógł opracować precyzyjne mapy 3D w wysokiej rozdzielczości, które posłużą samochodom autonomicznym do identyfikowania swojego otoczenia.

Zobacz też: Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

Rozwój w Dolinie Krzemowej

Ford rozszerza swoją obecność w Dolinie Krzemowej, tworząc dedykowany kampus w Palo Alto. Dodanie dwóch nowych budynków do znajdującego się tam centrum badań i innowacji Research and Innovation Center i stworzenie nowego kampusu pozwoli firmie rozszerzyć swoją działalność w tym regionie oraz podwoić do roku 2017 zespół pracujący nad nowymi inicjatywami w Palo Alto.

„Nasza obecność w Dolnie Krzemowej ma ogromne znaczenie w przyspieszeniu prac badawczo-rozwojowych z zakresu programu Ford Smart Mobility,” powiedział Ken Washington, wiceprezes, Ford Research and Advanced Engineering. „Naszym celem było zostanie członkiem społeczności. Dziś współpracujemy aktywnie z ponad 40 firmami typu start-up i zacieśniamy więzi z wieloma inkubatorami, dzięki czemu możemy przyspieszyć rozwój naszych zaawansowanych rozwiązań technicznych i usług.”

Od czasu otwarcia nowego centrum badań i innowacji Ford Research and Innovation Center w Palo Alto w styczniu 2015 roku, obiekt ten stał się jednym z największych centrów badawczych należących do producenta aut w tym regionie. Dziś zespół z Palo Alto liczy ponad 130 badaczy, inżynierów i naukowców, którzy przyczyniają się do zintegrowania Forda z ekosystemem Doliny Krzemowej.

Wielodyscyplinarny oddział badań i innowacji Research and Innovation Center w Palo Alto to najnowsze z blisko dwunastu należących do Forda globalnych centrów ds. badań, innowacji, technologii informacyjnych i inżynierii. Rozszerzony kampus Palo Alto zostanie otwarty w połowie 2017 roku.

Źródło: Ford

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.