REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!
Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

Volkswagen Polo 2021: drogi, ale i... świetnie wyposażony!

Kilka tygodni temu Niemcy zaprezentowali poliftingową wersję Volkswagena Polo. Hatchback otrzymał listwę LED-ową rozciągniętą między przednimi reflektorami i inne światła w tylnej części nadwozia. Modernizacja jest jednak czymś więcej niż jedynie ugładzeniem pierwszych zmarszczek. Szczególnie że ma również mocny wymiar technologiczny. Przykład? Na standardowe wyposażenie w Polo 2021 składają się m.in. światła Eco LED, cyfrowy zestaw wskaźników zamiast klasycznych zegarów, asystent pasa ruchu czy rozwiązanie App-Connect.

REKLAMA

Volkswagen Polo 2021 i IQ.Drive Travel Assist

Volkswagen Polo 2021 może się jednak pochwalić zdecydowanie dłuższą listą innowacji. Szczególnie że to jeden z pierwszych miejskich hatchbacków, które mogą poruszać się częściowo automatycznie za sprawą układu IQ.Drive Travel Assist. Na czym polega jego działanie? Korzystając z aktywnego tempomatu i asystenta pasa ruchu system przejmuje kierowanie, hamowania i przyspieszanie. Co ciekawe, pracuje w zakresie prędkości o 0 do 210 km/h (od 30 km/h w przypadku skrzyni manualnej).

Co potrafi autonomiczne Polo 2021?

IQ.Drive Travel Assist współpracuje też z kamerą czytającą znaki drogowe. To oznacza, że stara się utrzymywać zadaną przez kierowcy prędkość, ale też będzie obniżać ją na odcinkach z ustawionymi ograniczeniami - tak żeby prowadzący nie musiał obawiać się mandatu. Dodatkowo dostępny będzie też układ sprawdzający ukształtowanie drogi czy granice terenu zabudowanego w nawigacji - w ten sposób tempomat będzie mógł regulować prędkość z dużym wyprzedzeniem.

Volkswagen Polo 2021 i autonomia jazdy. Co robi kierowca?

Co w częściowo autonomicznym Volkswagenie Polo 2021 ma zatem robić kierowca? Oczywiście obecność inteligentnej technologii nie zwalnia go z obowiązku obserwowania drogi czy podejmowania ewentualnej reakcji. Dlatego IQ.Drive Travel Assist będzie działać tylko w przypadku, w którym prowadzący będzie trzymał ręce na kierownicy - auto sprawdzi to za pomocą pojemnościowych powierzchni na kole.

Ile kosztuje system IQ.Drive Travel Assist?

IQ.Drive Travel Assist jest dostępny w Volkswagenie Polo 2021 od drugiego poziomu wyposażenia Life. W jego przypadku pakiet wymaga dopłaty wynoszącej 3630 zł. W przypadku modeli Style i R-Line IQ.Drive Travel Assist wpisany został na listę wyposażenia standardowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    REKLAMA

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA