REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!
Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

Volkswagen Polo 2021: drogi, ale i... świetnie wyposażony!

Kilka tygodni temu Niemcy zaprezentowali poliftingową wersję Volkswagena Polo. Hatchback otrzymał listwę LED-ową rozciągniętą między przednimi reflektorami i inne światła w tylnej części nadwozia. Modernizacja jest jednak czymś więcej niż jedynie ugładzeniem pierwszych zmarszczek. Szczególnie że ma również mocny wymiar technologiczny. Przykład? Na standardowe wyposażenie w Polo 2021 składają się m.in. światła Eco LED, cyfrowy zestaw wskaźników zamiast klasycznych zegarów, asystent pasa ruchu czy rozwiązanie App-Connect.

REKLAMA

Volkswagen Polo 2021 i IQ.Drive Travel Assist

Volkswagen Polo 2021 może się jednak pochwalić zdecydowanie dłuższą listą innowacji. Szczególnie że to jeden z pierwszych miejskich hatchbacków, które mogą poruszać się częściowo automatycznie za sprawą układu IQ.Drive Travel Assist. Na czym polega jego działanie? Korzystając z aktywnego tempomatu i asystenta pasa ruchu system przejmuje kierowanie, hamowania i przyspieszanie. Co ciekawe, pracuje w zakresie prędkości o 0 do 210 km/h (od 30 km/h w przypadku skrzyni manualnej).

Co potrafi autonomiczne Polo 2021?

IQ.Drive Travel Assist współpracuje też z kamerą czytającą znaki drogowe. To oznacza, że stara się utrzymywać zadaną przez kierowcy prędkość, ale też będzie obniżać ją na odcinkach z ustawionymi ograniczeniami - tak żeby prowadzący nie musiał obawiać się mandatu. Dodatkowo dostępny będzie też układ sprawdzający ukształtowanie drogi czy granice terenu zabudowanego w nawigacji - w ten sposób tempomat będzie mógł regulować prędkość z dużym wyprzedzeniem.

Volkswagen Polo 2021 i autonomia jazdy. Co robi kierowca?

Co w częściowo autonomicznym Volkswagenie Polo 2021 ma zatem robić kierowca? Oczywiście obecność inteligentnej technologii nie zwalnia go z obowiązku obserwowania drogi czy podejmowania ewentualnej reakcji. Dlatego IQ.Drive Travel Assist będzie działać tylko w przypadku, w którym prowadzący będzie trzymał ręce na kierownicy - auto sprawdzi to za pomocą pojemnościowych powierzchni na kole.

Ile kosztuje system IQ.Drive Travel Assist?

IQ.Drive Travel Assist jest dostępny w Volkswagenie Polo 2021 od drugiego poziomu wyposażenia Life. W jego przypadku pakiet wymaga dopłaty wynoszącej 3630 zł. W przypadku modeli Style i R-Line IQ.Drive Travel Assist wpisany został na listę wyposażenia standardowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

REKLAMA

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

REKLAMA