| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Drogi > Budowa odcinka drogi S7 między Lubieniem a Naprawą

Budowa odcinka drogi S7 między Lubieniem a Naprawą

Rozpoczęto budowę kolejnego odcinka tzw. Zakopianki. Odcinek drogi ekspresowej S7 Lubień-Naprawa realizuje polsku ukraińskie konsorcjum.

Drogę ekspresową S7 na odcinku Lubień-Naprawa realizuje polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Wykonawca ten za 521 519 095,35 złotych, w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy ( bez okresów zimowych ) wybuduje ten odcinek drogi ekspresowej, dając przy tym 10 letnią gwarancję jakości. Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.

Zobacz też: Kiedy zbudują północną obwodnicę Krakowa (S52)?

Wykaz robót:


1) Roboty przygotowawcze:
- odtworzenie trasy i punktów wysokościowych,
- wycinkę zieleni kolidującej z pasem drogowym,
- rozbiórkę elementów dróg,
- rozbiórkę budynków.
2) Roboty drogowe w zakresie:
- budowy dwujezdniowej drogi klasy S długości ok. 7,6km,
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp,
- zabezpieczenia skarp głębokich wykopów,
- budowy dróg serwisowych,
- budowy MOP-u Lubień kategorii II w ograniczonym zakresie,
- budowy MOP-u Krzeczów kategorii III w ograniczonym zakresie,
- przebudowy dróg lokalnych,
- przebudowy i budowy dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego,
- budowy dróg (dojazdów) technologicznych,
- budowy systemu odwodnienia pasa drogowego,
- budowy urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- wykonania stałej organizacji ruchu na drodze głównej i przebudowywanych drogach lokalnych – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu, w tym: bariery ochronne, oznakowanie poziome i pionowe itp.,
- organizacji ruchu na czas wykonywania robót, w tym: zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
- zaprojektowanie, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz wykonanie robót budowlanych dla budowy odcinka drogi krajowej nr 7 (po śladzie istniejącej drogi powiatowej 1686) dług. ok. 0,5km.
3) Budowa obiektów inżynierskich:
- obiekt nr 4 – długości ok. 240m,
- obiekt nr 5 – długości ok. 69m,
- obiekt nr 6+7+8 – długości ok.573m,
- obiekt nr 9 – długości ok. 103m,
- obiekt nr 9a – długości ok. 65m, (nad drogą główną),
- obiekt nr 10+11 – długości ok. 402m,
- obiekt 12 – długości ok. 70m, (nad drogą główną),
- obiekt 12a – długości ok. 71m, (nad drogą główną),
- obiekt nr 13 – długości ok. 56m, (nad drogą główną),
- obiekt nr 14 – długości ok. 396m,
- obiekty K1, K2, K3, K4, K5 i K6 na potoku Krzywańskim.
4) Roboty branżowe w zakresie urządzeń towarzyszących drodze:
- budowę i przebudowę sieci wodociągowych,
- budowę i przebudowę sieci gazowych średnioprężnych,
- budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej,
- budowę i przebudowę sieci i urządzeń energetycznych średniego napięcia (ŚN) i niskiego napięcia (Nn),
- budowę i przebudowę sieci i urządzeń teletechnicznych napowietrznych i doziemnych,
- budowę oświetlenia,
- przełożenie cieków,
- budowę przepustów.
5) Wykonanie urządzeń ochrony środowiska:
- budowę urządzeń ochrony środowiska: ekrany, urządzenia oczyszczania wód,
- nasadzenie zieleni,
- budowę przepustów o funkcjach hydrologiczno-ekologicznych pod koroną dróg i pod zjazdami.
6) Roboty wykończeniowe:
- przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy, w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy,
- wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie prowadzenia robót, jak również w okresie usuwania wad.

Więcej informacji na temat budowy dróg w Polsce znajdziesz tutaj

Budowa Zakopianki

S7 Lubień - Rabka Zdrój, na odcinku ok. 16,7 km nowej drogi, w tym 15,83 km ekspresowej oprócz dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, który stanowił będzie 12,3% całej trasy wybudowane zostanie 38 obiektów inżynierskich. Koszt całości odcinka wyniesie ponad 2 mld 105 mln zł.

Na odcinku tunelowym S7 Naprawa – Skomielna Biała trwają prace przygotowawcze i inwentaryzacja terenu. Odcinek tunelowy S7 Naprawa – Skomielna Biała buduje firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu.

Na odcinku S7 Skomielna Biała – Rabka Zabornia wykonawca zakończył prace rozbiórkowe ( budynki mieszkalne i gospodarcze, ogrodzenia ), wyrywanie i usuwanie pozostałości po ściętych drzewach ( karpiny ), wykonywane są drogi dojazdowe i technologiczne na potrzeby budowy, rozpoczęto przebudowę kolidujących z inwestycją sieci gazowych. Wykonawcą jest na tym odcinku włoska firma Salini.

Źródło: GDDKiA

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

V4 Legal

V4 Legal to nowoczesna kancelaria działająca na terenie Słowacji, Czech, Polski oraz Węgier.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »