REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakończono remont na Autostradzie A4 w okolicach Opola

Autostrada A4
Autostrada A4
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Skończyły się utrudnienia na remontowanym odcinku autostrady A4 pomiędzy węzłami "Brzeg" i "Opole Zachód". W trakcie remontu sfrezowano łącznie około 330 tysięcy metrów kwadratowych nawierzchni.

14 sierpnia 2015 r. zakończony został remont 30-kilometrowego odcinka opolskiej autostrady A4 pomiędzy węzłami „Brzeg” i „Opole Zachód”. W godzinach porannych oddany został do ruchu ostatni remontowany fragment jezdni.

REKLAMA

REKLAMA

Od początku czerwca wyremontowana została jezdnia w kierunku Katowic oraz nawierzchnia na węźle „Brzeg”. Aby maksymalnie skrócić czas remontu i uciążliwości dla użytkowników, wykonawca został zobowiązany przez opolski Oddział GDDKiA, aby prace prowadzone były w miarę możliwości także w godzinach nocnych. Dzięki temu, stara nawierzchnia frezowana była w tempie około 2,5 km dziennie (do 26 tysięcy metrów kwadratowych dziennie), a nowa układana średnio po 1,25 km na dzień. Stały monitoring ze strony laboratorium drogowego dał pewność, że jakość wykonywanych prac była na odpowiednim poziomie.

W czasie remontu sfrezowano łącznie około 330 tysięcy metrów kwadratowych nawierzchni. W jej miejsce wbudowano w jezdnię około 42 tysięcy ton masy bitumicznej. Aby przewieźć taką ilość materiału trzeba użyć około 1650 ciężarówek.

Zobacz też: Będzie łącznik Nowego Sącza z autostradą A4

Oprócz nowej nawierzchni w trakcie remontu wymieniono także blisko 10 kilometrów systemów odwodnień autostrady.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Prowadzenie prac na najruchliwszej drodze w regionie w skrajnie trudnych warunkach atmosferycznych (upał) wiązało się z koniecznością zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa dla użytkowników. Nie obyło się jednak w czasie remontu bez kolizji i wypadków. W ocenie policji jednak w żaden sposób nie przyczyniła się do nich niewłaściwa organizacja robót czy też nieprawidłowe oznakowanie. Kierowcy na długo przed remontowanym odcinkiem byli informowani i ostrzegani o utrudnieniach, między innymi za pomocą znaków zmiennej treści. W razie zatoru mogli natomiast liczyć m.in. na wodę mineralną ustawianą w bezpiecznych miejscach w pobliżu jezdni oraz na dodatkowe, przenośne toalety.

Korzyści z remontu autostrady, to przede wszystkim poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróżowania. Remontowany obecnie opolski odcinek autostrady A4 funkcjonuje nieprzerwanie już ponad 15 lat. Gdy był budowany, przewidywano wymianę warstwy ścieralnej po około 8 latach eksploatacji, a więc droga w stanie niezagrażającym bezpieczeństwu użytkowników wytrzymała dwa razy dłużej. Remont był jednak konieczny, aby nie doprowadzać do degradacji nawierzchni (jej stan określany był jako dobry, ale na krótkich odcinkach pojawiły się drobne, pojedyncze spękania, które w przyszłości mogłyby się powiększać). Gdyby remont został wykonany kilka lat później, kosztowałby on dziesięciokrotnie więcej i trwał dwa sezony budowlane.

Zobacz też: Bufostrada - przełomowe rozwiązanie na polskich drogach

Tegoroczny remont był kontynuacją „odmładzania” opolskiej autostrady, które rozpoczęto w 2013 roku. Na kolejne lata opolski Oddział GDDKiA planuje kontynuację remontów tak, aby do roku 2019 cała opolska A4 (2 x 85 km) miała nową nawierzchnię.

W 2013 roku wyremontowany został 7,5-kilometrowy odcinek jezdni południowej (w kierunku Katowic) pomiędzy węzłami „Opole Zachód” i „Opole Południe” wraz z samymi węzłami. W roku ubiegłym remont kontynuowano i nowa nawierzchnia pojawiła się na pozostałym fragmencie jezdni południowej między węzłami „Opole Zachód” i „Opole Południe” (13 km) oraz na całej długości pomiędzy tymi węzłami na jezdni północnej (20 km).

Źródło: Materiały prasowe GDDKiA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA