REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Bartłomiej Jakubiec
Volvo S80
Volvo S80
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Poszukujący prestiżowego auta klasy wyższej nie są skazani wyłącznie na niemieckie propozycje. Oprócz Audi A6, BMW 5 oraz Mercedesa E na rynku są jeszcze inne komfortowe i luksusowe limuzyny. Ciekawą propozycją jest Volvo S80. Jakie są jego typowe usterki?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Zaprezentowane w 1998 roku Volvo S80 kontynuowało nowy rozdział zapoczątkowany przez model S40. Porzucono wyraźne, kanciaste przetłoczenia karoserii tak charakterystyczne przez lata dla Volvo, na rzecz obłych, przyjemnych dla oka i przede wszystkim nowoczesnych linii. Przy długości 482 cm i rozstawie osi wynoszącym 279 centymetrów w środku wygospodarowano sporą ilość miejsca dla kierowcy i dla pasażera. O ile karoseria topowej limuzyny Volvo zmieniła się nie do poznania w porównaniu z modelami serii 900, to wnętrze nadal pozostało charakterystyczne dla marki. Obszerne, wygodne i przede wszystkim bezpieczne fotele, bogate wyposażenie z dziedziny komfortu oraz wysoka jakość zastosowanych materiałów to od wielu lat wyznaczniki szwedzkiej marki. We wnętrzu czuć dyskretny luksus. Wszystko jest tam eleganckie i dobrze spasowane.

REKLAMA

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – technika

W odróżnieniu od serii 900, której następca było Volvo S80 zastosowano tu napęd przednich kół bądź załączany poprzez sprzęgło Haldex napęd na cztery koła. Nowością było także montowanie silników poprzecznie, nawet tych rzędowych sześciocylindrowych. Kupujący ma do wyboru kilka jednostek benzynowych i Diesli.

Jednostki benzynowe:

  • 2.0 (163, 180, 226 KM)
  • 2.4 (140, 170, 200 KM)
  • 2.5 (210 KM)
  • 2.8 (272 KM)
  • 2.9 (200 KM)

Jednostki benzynowe cieszą się bardzo dobrą opinią. Wszystkie są trwałe, nawet te turbodoładowane. Wersje wolnossące są w miarę dynamiczne i oszczędne. Spalają średnio ok. 10 litrów na 100 kilometrów. Dobrze współpracują przy tym z sekwencyjnymi instalacjami LPG. Najmocniejszy motor 2.8 T6 spala średnio ok. 12,5 litra benzyny i zapewnia przyspieszenie do stu kilometrów na godzinę w czasie 7 sekund. Rozpędza się przy tym do 250 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednostki wysokoprężne:

  • 2.4 (130, 164 KM)
  • 2.5 (140 KM)

REKLAMA

Silniki Diesla obejmują jednostki Volvo i motor produkcji VW (2.5 TDI). Obie jednostki są warte polecenia. Jednostka Volkswagena słynie z niezwykłej trwałości. Montowana była także w modelu Volvo 850. Silnik 2.4 jest produkcją własną Volvo. Szczególnie polecana jest mocniejsza wersja oznaczona jako D5. Spala niewielkie ilości oleju napędowego (ok. 6,5 litra). Jest do tego bardzo trwała i zapewnia, jak na jednostkę wysokoprężną, wysoką kulturę pracy.

Moc z silnika na przednią, bądź obie osie przekazywana jest za pośrednictwem kilku skrzyń biegów. Do wyboru jest pięcio i sześciostopniowa skrzynia ręczna i skrzynia automatyczna o czterech lub pięciu biegach.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Choć silniki są mocną stroną modelu S80 to mogą zdarzyć się w nich usterki. W silnikach benzynowych dochodzi do uszkodzenia przepustnicy oraz do wycieków oleju w okolicach wałków rozrządu, natomiast w jednostce D5 na skutek tankowania oleju napędowego złej jakości uszkodzeniu ulegają wtryskiwacze. Psuje się także komputer sterujący pracą silnika ECM. Koszt jego wymiany to 600 zł. W jednostkach 2.4 zastosowano dwumasowe koła zamachowe, które przy większych przebiegach mogą wymagać wymiany na nowe.

Należy zwrócić uwagę na przebieg wersji wysokoprężnych. Często przejechały już grubo ponad 300 tysięcy kilometrów przez co warto rozejrzeć się za wersjami benzynowymi. Alternatywą jest montaż instalacji LPG. Prawidłowo dobrana będzie dobrze współpracowała ze wszystkimi motorami.

Awaryjne są automatyczne skrzynie biegów. Zawodzi głównie elektroniczny sterownik. W mocnych wersjach z ręcznymi skrzyniami biegów nietrwałe okazuje się sprzęgło.

Zawieszenie modelu S80 uchodzi za bardzo trwałe. Ze względu na sztywność jest nieco głośne podczas wybierania nierówności. Podczas intensywnej eksploatacji na drogach złej jakości uszkodzeniu ulegają poduszki amortyzatorów oraz sworznie i silentblocki wahaczy.

Problematyczny jest układ hamulcowy. Podczas dynamicznej jazdy dochodzi do szybkiego przegrzewania tarcz hamulcowych co skutkuje, że się wichrują i wymagają wymiany.

Problemy płata elektronika. Przyczyną są zaśniedziałe styki przewodów. Częstą usterką jest uszkodzenie prowadnic mechanizmu opuszczania przednich szyb. Ponadto często przepalają się żarówki przednich reflektorów, ich wycieraczki oraz pompki spryskiwaczy. Uszkodzeniu ulega koło pasowe wału korbowego, które powinno wymieniać się wraz z napinaczem i rolkami.

Ceny części do Volvo S80:

  • Amortyzatory przednie Sachs (komplet) – 1100 zł
  • Amortyzatory tylne Sachs (komplet) – 600 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie 2 szt. – 500 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne 2 szt. – 350 zł
  • Klocki hamulcowe przednie Bosch – 220 zł
  • Klocki hamulcowe tylne Bosch – 160 zł
  • Silentblock wahacz przedniego Ruville – 100 zł sztuka
  • Poduszka z łożyskiem przedniego amortyzatora Sachs – 200 zł sztuka

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes-Benz E-klasse W210?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – Podsumowanie

Używane Volvo S80 pierwszej generacji jest ciekawą alternatywą dla niemieckich aut klasy premium. Zapewnia przestronne wnętrze, w którym pasażerowie podróżują w komfortowych warunkach, bogate wyposażenie oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Do tego dochodzą trwałe jednostki benzynowe i Diesla. Auto można nabyć w atrakcyjnej cenie, jednak należy mieć na uwadze wysokie koszty części oraz napraw. Auto warto serwisować u sprawdzonego mechanika – niedoświadczony może znacznie skrócić żywotność Volvo. Na szczęście na rynku jest dużo zadbanych egzemplarzy z akceptowalnym przebiegiem (głównie wersje benzynowe) i bogatym wyposażeniem, które powinny jeszcze długo służyć nowemu właścicielowi.

Volvo S80
newspress.co.uk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

REKLAMA