Kategorie

Używane: Subaru Forester III (2008 - 2012) - uwaga przede wszystkim na… diesla!

Kuba Brzeziński
Używane: Subaru Forester III (2008 - 2012) - uwaga przede wszystkim na… diesla!
Używane: Subaru Forester III (2008 - 2012) - uwaga przede wszystkim na… diesla!
Materiały prasowe Subaru
Napęd na cztery koła, silnik typu bokser i charakterystyczny, ascetyczny klimat w SUV-ie? To musi być używane Subaru Forester III. Na jakie awarie zapada japoński leśniczy?

Świat motoryzacyjny mógł po raz pierwszy oficjalnie zobaczyć trzecią generację Subaru Forestera w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia w roku 2007. Auto ukazało się szerszej publiczności niedługo później. Stało się jednym z ważniejszych eksponatów podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w roku 2008. Japończyk był wyjątkowy na całym runku motoryzacyjnym pod jednym względem - stał się jedynym kompaktowym SUV-em na świecie, który był oferowany wyłącznie z silnikami typu bokser!

Wersja o oznaczeniu SH otrzymała nadwozie o długości blisko 4,6 metra. I o ile poprzednik postawił na kwadratową i muskularną sylwetkę, o tyle trzecia generacja skupiła się na obłościach. Oczywiście zmiana stylistyczna nie oznacza, że Japończycy zaczęli stawiać na designerskie detale lub wysmakowanie. Nie, bryła samochodu nadal wyraża uwielbienie surowości. Specyficzny klimat oczywiście może się podobać i nawet pasuje do centrów nowoczesnych miast.

Używane: Subaru Forester III - przestronna kabina… bez polotu

Kabina pasażerska używanego Subaru Forestera III w pierwszej kolejności zaskakuje przestronność. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń pasażerowie mają wystarczającą ilość miejsca na nogi. Spory jest też kufer. Standardowo jego pojemność to 450 litrów. Poprzez złożenie tylnej kanapy można ja jednak powiększyć do 1660 litrów. Identycznie jak w przypadku nadwozia, tak i we wnętrzu Foresterowi brakuje stylistycznego dopracowania. Wszystkie elementy są proste, nudne i… bardzo ergonomiczne. Zastrzeżenia? Te dotyczą przede wszystkim jakości. Plastiki są niemiłe w dotyku i potrafią mocno trzeszczeć podczas jazdy.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Na paletę silnikową używanego Subaru Forestera III składają się cztery jednostki. Aż w 70 proc. przypadków japońskie SUV-y z drugiej ręki są napędzane dieslem. Mowa o własnej konstrukcji Subaru, która ma 2 litry pojemności, 4 cylindry i konstrukcję typu… bokser! Płaski motor oferuje 147 koni mechanicznych i aż 350 Nm momentu obrotowego. Rozpędza pojazd do pierwszej setki już w 10,4 sekundy i potrafi spalić w cyklu mieszanym nieco ponad 6 litrów oleju napędowego. Czy japoński diesel to dobra konstrukcja? Odpowiedź niestety nie może być pozytywna. Konstrukcja ma kilka naprawdę poważnych problemów.

Listę usterek silnika 2.0 D Subaru otwiera koło dwumasowe i sprzęgło. Elementy nie wytrzymują potężnego momentu obrotowego silnika i dość szybko wymagają wymiany. Co to znaczy szybko? Dziś za sprawą modyfikacji programu sterującego potrafią pokonać nawet 100 tysięcy kilometrów (co nadal jest przebiegiem raczej symbolicznym). Na początku produkcji sprzęgło mogło się jednak skończyć już po 30 - 40 tysiącach kilometrów. Obecnie zestaw sprzęgła i dwumasy kosztuje jakieś 2300 złotych. Kilka lat temu części były dostępne tylko w ASO i kosztowały przeszło 6 tysięcy złotych!

Używane: Subaru Forester III - w dieslu 2.0 D koło dwumasowe to początek!

Drugą z poważnych niesprawności używanego Subaru Forestera III 2.0 D jest nietrwały wał korbowy. Ten podczas jazdy może po prostu pęknąć. Przypadki takie zdarzają się głównie w egzemplarzach wyprodukowanych między rokiem 2008 a 2010 i niemalże w stu procentach kończą się wymianą jednostki napędowej. Co jeszcze psuje się w dieslu? Podczas eksploatacji miejskiej zapycha się filtr cząstek stałych. Nowy osadnik w ASO kosztuje - uwaga! - 12 tysięcy złotych. Zbyt wysokiej trwałości nie ma też zawór EGR. Oryginalny element zostanie wyceniony przez sklep motoryzacyjny na jakieś 1200 złotych.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Alternatywnie Subaru Forester III może być wyposażony w jeden z dwóch wolnossący benzyniaków. Motor o pojemności 2 litrów oferuje 150 koni mechanicznych. 4-cylindrowy silnik 2,5 litra ma 170 koni mechanicznych. Druga z jednostek jest dużo bardziej dynamiczna. Rozpędza Subaru do 100 km/h w 9,2 sekundy. Co z trwałością silników? Ta utrzymuje się na wysokim poziomie. Jeżeli zdarza się jakakolwiek usterka, będzie dotyczyć głównie napinacza łańcucha rozrządu, ewentualnie cewek zapłonowych.

Silniki benzynowe Subaru nie są mocno oszczędne. W mieście spalają 11 - 12 litrów. To bez wątpienia zła informacja. Dobra jest jednak taka, że można je doposażyć w instalację gazową. A ta zdecydowanie obniży koszty eksploatacji. W przypadku wyboru LPG, lepiej jednak kupić model pozbawiony instalacji i zamontować ją na własną rękę. Nowy układ kosztuje jakieś 3 - 4 tysiąca i regularnie serwisowany nie powinien być źródłem awarii. Podczas eksploatacji Subaru Forestera III na LPG należy pamiętać o skróceniu interwału regulacji zaworowej. Procedurę najlepiej powtarzać co 40 tysięcy kilometrów.

Używane: Subaru Forester III - 2.5 Turbo jest szybki, ale i groźny!

Używane Subaru Forestery III sporadycznie występują w wersji napędzanej 2,5 litrowym, doładowanym benzyniakiem. 224 konie mechaniczne i 320 Nm momentu obrotowego to dobry wynik. SUV osiąga pierwszą setkę w 7,1 sekundy. Niestety spalanie w mieście może sięgnąć 14,4 litra! Jednostka powstała w wyniku rozwiercenia 2-litrowego motoru i to właściwie stanowi jej największą wadę. Ścianki bloku są trochę zbyt cienkie, w efekcie bardzo szybko i bardzo systematycznie dochodzi do pęknięcia oryginalnej uszczelki pod głowicą. Remont stanowi wydatek na poziomie kilku tysięcy złotych. Jak zatrzymać czarną serię? Fani Subaru zapewniają, że wystarczy zmiana szpilek na sportowe.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Japończycy nigdy nie byli mistrzami designu. Jest jednak pewna kwestia, w której od zawsze sprawdzają się lepiej od reszty świata. Mowa o właściwościach jezdnych! Przednią oś używanego Subaru Forestera III resorują kolumny McPhersona. Tylna pracuje za sprawą zestawie niezależnych wahaczy. To w połączeniu ze stałym napędem na cztery koła w wersjach z manualną przekładnią i świetnie zestrojonym układem kierowniczym sprawia, że SUV dosłownie jeździ jak przyklejony do asfaltu. Nie jest łatwo wtrącić go z równowagi na mokrej czy śliskiej drodze, co sprawia że może pełnić rolę bezpiecznego środka transportu dla rodziny.

Wady japońskiego podwozia? Tylne zawieszenie jest samopoziomujące. Niestety amortyzatory nie wytrzymują zbyt długo, a ich wymiana może kosztować nawet 3500 złotych. Poza tym przesadnie trwałe nie są tuleje metalowo-gumowe. Lepiej unikać też modeli wyposażonych w automatyczną przekładnię. Ta pracuje niezwykle powolnie, a do tego nie współpracuje ze stałym napędem na cztery koła, a systemem wyposażonym w sprzęgło płytkowe.

Używane: Subaru Forester III - typowe awarie leśniczego

Pomijając problemy z jednostkami napędowymi, używane Subaru raczej nie powinno się stać źródłem nadmiernej ilości usterek. Zdarzają się nieszczelności występujące w obrębie miski olejowej czy układu klimatyzacji. Poza tym korozja może dość szybko atakować układ wydechowy, kierowca powinien kontrolować stan osłon przegubów oraz znane są przypadki usterek na tle elektrycznym. Właściciele używanych Foresterów opowiadają np. o sytuacjach, w których nagle przestaje działać podgrzewanie foteli. Jeżeli chodzi o ceny części, typowe materiały eksploatacyjne są tanie. Gorzej w przypadku elementów nietypowych dedykowanych silnikowi lub modelowi. Wtedy pozostaje ASO, ewentualnie przeróbka.

Subaru Forester III (2008 - 2012)

Używanego Subaru Forestera III można kupić już za 17 tysięcy złotych. Ceny na rynku wtórnym jednak niezwykle szybko skaczą do 23 - 24 tysięcy złotych. W dolnej części przedziału cenowego plasują się głównie diesle. Za zadbany egzemplarz wyposażony w silnik benzynowy należy zapłacić blisko 30 tysięcy złotych. Najdroższe Forestery są wyceniane na ponad 50 tysięcy złotych. Są to wersje napędzane wolnossącymi silnikami. 2,5-litrowy, doładowany benzyniak jest prawdziwym rarytasem w ogłoszeniach.

Używane: Subaru Forester III - podsumowanie

Leśniczy z Japonii wydaje się naprawdę ciekawą propozycją. Ma przestronną kabinę pasażerską, wyśmienicie się prowadzi, a do tego ma fajnie brzmiące silniki benzynowe. Niestety używane Subaru Forester III nie zawsze stanowi dobry wybór. A należy unikać przede wszystkim silnika wysokoprężnego. Ten z uwagi na ułomność swojej konstrukcji, ale teraz także i wiek może stanowić źródło ciągłych i drogich problemów. Na którą wersję się zdecydować zatem? Lepiej kupić benzyniaka i wyposażyć go w instalację LPG.

Używane: Subaru Forester III - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/ trasa w l na 100 km
2.0 150 KM 196 Nm 11,0 s. 184 km/h 11,1/8,6/7,1
2.5 170 KM 235 Nm 9,2 s. 198 km/h 12,9/9,3/7,2
2.5 Turbo 224 KM 320 Nm 7,1 s. 214 km/h 14,4/10,5/8,2
2.0 D 147 KM 350 Nm 10,4 s. 186 km/h 7,6/6,3/5,6

Używane Subaru Forester III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 19 zł
  • filtr kabinowy - od 20 zł
  • pasek wielorowkowy - od 79 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 92 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 95 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 61 zł
  • łącznik stabilizatora - od 38 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 34 zł
  • amortyzator - od 389 zł
  • sprzęgło komplet - od 629 zł
  • koło dwumasowe - od 1712 zł
  • zawór EGR - od 489 zł

Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Subaru Forester III (2008 - 2012)
Materiały prasowe Subaru
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    26 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.