REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancia Thesis czy Mercedes-Benz E W210?

Michał Łuczyński
Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania tego modelu Mercedesa „okularnikiem”. fot. Mercedes
Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania tego modelu Mercedesa „okularnikiem”. fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

W obrębie tej samej definicji limuzyny różne firmy wypracowały swoje własne sposoby na zdobycie klientów. Lancia Thesis to indywidualista dla romantyków, Mercedes E (W210) to klasyka gatunku.

Mercedes klasy E to prawdziwa klasyka. Duża, spokojnie wystylizowana bryła budzi zaufanie. Charakterystyczne światła przednie stały się pretekstem do nazwania go „okularnikiem”. We wnętrzu czwórka pasażerów może podróżować w komforcie nawet na bardzo długich trasach. Bagażnik wersji sedan mieści 520 litrów bagażu. Nic dziwnego więc, że samochód ten upodobali sobie taksówkarze. Jednak poza walorami użytkowym E-klasa ma w sobie wystarczająco dużo elegancji, by pełnić rolę pojazdu reprezentacyjnego. Gama silników może przyprawić o zawrót głowy, ale najlepiej skupić się na egzemplarzach wykonanych po 1997. Pod ich maskami można znaleźć silniki benzynowe w układzie V6 jak i też nowoczesne turbodiesle. Od tego roku klimatyzacja była oferowana jako wyposażenie standardowe.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

Kiepska jakość E-klasy

REKLAMA

Niestety W210 nieco odstawał od standardów jakości, do jakich przyzwyczaił nas Mercedes. Firma kilkukrotnie ogłaszała akcje serwisowe, głównie związane z nieprawidłowościami w działaniu poduszek powietrznych. Co ciekawe, jak wynika z rankingów, im starszy model W210 tym bardziej niezawodny. We znaki mogą się dawać niektóre elementy zawieszenia. Jeśli egzemplarz posiada samopoziomujące amortyzatory, ich wymiana będzie droga. Wysoki stopień skomplikowania konstrukcji przekłada się na liczne drobne i irytujące usterki elektryczne np. podnośników szyb, foteli i świateł. Warto więc przed zakupem dokładnie sprawdzić działanie całego wyposażenia elektrycznego.

Na tle Mercedesa Lancia Thesis prezentuje się zjawiskowo – niczym romantyczna konstrukcja dla indywidualistów. Jest to samochód, który można albo kochać albo nienawidzić. Tył kojarzy się z motoryzacją amerykańską. Luksus we wnętrzu Mercedesa, kojarzy się z solidnością, zaś wnętrze Thesis jest finezyjne i wysmakowane jak droga, włoska torebka. Wspaniałe detale, drewniane listwy i skórzana tapicerka robi dobre wrażenie.

Fiat z wyższych sfer

Koncern Fiat (który jest właścicielem Lancii), w przeciwieństwie do Mercedesa, nigdy nie miał szczęścia do klasy premium. Thesis nie zyskała sobie zbyt wielu zwolenników, co przekłada się na niewielką liczbę tych samochodów na drogach. Jeśli więc szukacie limuzyny, która będzie się wyróżniać, to Thesis będzie świetnym wyborem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobnie jak Mercedes również Lancia oferuje szereg udogodnień w zakresie wyposażenia, jak i też dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Pod maską można znaleźć pełną gamę jednostek benzynowych i diesli o mocy od 170 do 215 KM. Najmocniejsza sześciocylindrowa widlasta benzyna przekazuje moc na koła poprzez 6-stopniowy automat. Pozostałe jednostki montowano z 6-biegowym manualem, co nie jest najlepszym rozwiązaniem w tego typu pojeździe. Ostatnią kwestią jest jakość – tutaj małe zaskoczenia. Lancia Thesis jest wykonana o wiele lepiej niż sportowa Alfa, nie mówiąc już o Fiacie.

Ceny

Ile trzeba wydać na używaną, reprezentacyjną limuzynę? Mercedesa W210 produkowano od 1995 do 2002 roku. Najtańsze egzemplarze (mocno już wysłużone) kosztują mniej niż 10 tysięcy złotych. Modele wykonane po 2000 roku to już wydatek 25–30 tysięcy złotych. Thesis produkowano od 2002 do 2009 roku. Egzemplarze z okresu 2002-2005 kosztują około 30 tysięcy złotych. Młodsze edycje to wydatek rzędu 60 tysięcy złotych.

Zobacz również: Opinie kierowców o Lancii Thesis

E klasa i Thesis to dwa różne światy. Mercedes to solidny, elegancki płaszcz, który znajdzie zastosowanie w wielu sytuacjach. Lancia Thesis jest jak olśniewająca suknia –ekstrawagancka i szalona.

Mercedes klasy E to prawdziwa klasyka. Duża, spokojnie wystylizowana bryła budzi zaufanie. fot. Lancia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA