REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb Combi 4x4: Liczy się wnętrze

Michał Karczewski
Skoda Superb -przód
Skoda Superb -przód
Maciek Medyj

REKLAMA

REKLAMA

W dużym kombi najważniejszy jest bagażnik oraz wnętrze wygodne na długich trasach. Dobrze jeśli całość połączona jest z oszczędnym i mocnym silnikiem oraz automatyczną skrzynią. Wtedy otrzymujemy świetny pojazd do przemierzenia Europy.

Duże kombi w wakacje okazuje się nieocenione. Zawsze pojawia się bowiem ten sam problem – nieważne jak pakowny jest samochód i tak okazuje się zbyt mały dla trzy lub czteroosobowej rodziny albo grupy znajomych. Każdy chce zabrać bardziej lub mniej przydatne rzeczy, a nikt nie lubi iść na ustępstwa. Nie ma gwarancji, że wszystko zmieści się do Superba Combi, ale aby tak się stało trzeba się naprawdę postarać. Bagażnik o pojemności 633 litrów (po złożeniu kanapy 1865) nie pozostawia złudzeń, że to jedno z najbardziej pakownych aut w swojej klasie. Całe wnętrze zamknięto w długie, ale zgrabne nadwozie. Znacznie ładniejsze zresztą niż to zarezerwowane dla sedana.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ssangyong Korando: Korea kontratakuje

Nawet jeśli bagażnik zapakujecie po brzegi, w środku Superba wygodnie pojadą cztery osoby, a niewykluczone, że także pięć, choć środkowemu pasażerowi przeszkadzać będzie tunel środkowy. Wrażenie robi ilość miejsca z tyłu. Nawet jeśli na przednich fotelach zasiądą rośli pasażerowie, miejsca na nogi na pewno nie zabraknie. Do tego podgrzewana tylna kanapa z trójstopniową regulacją temperatury, elektroniczny zegarek i rolety w oknach oddane do dyspozycji jadących, a jeśli podróżujecie w czwórkę – również składany podłokietnik. Pasażerowie tylnej kanapy nie będą więc narzekać nawet podczas dalekich podróży. A co z kierowcą i pasażerem? Oni także jechać będą w dobrych warunkach, mając przed sobą kokpit uporządkowany i spasowany w „volkswagenowskim” stylu. W testowanej odmianie wykończenie było imitacją drewna – nie wszystkim przypadnie do gustu, ale do wizerunku limuzyny pasuje.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Nie mniej ważny od kabiny jest jednak napęd. Pod maska pracuje dobrze znany, dwulitrowy turbodiesel o mocy 140 koni, połączony z DSG i napędem na cztery koła. Taki zestaw gwarantuje komfortową jazdę w trasie, bez konieczności ciągłej, ręcznej zmiany biegów przy wyprzedzaniu oraz bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Mankamentem zastosowanej skrzyni jest zbyt długi czas potrzebny na redukcję przy mocnym wciśnięciu gazu. Przy zmianie biegów na wyższe nie ma jednak się do czego przyczepić. Auto zaopatrzone w napęd 4x4 przyspiesza do setki pół sekundy wolniej niż ta sama odmiana z napędem na jedną oś, oraz minimalnie więcej pali. Warto jednak wybrać tę wersję, bo prowadzenie przy słabych warunkach atmosferycznych okazuje się znacznie pewniejsze. Zwłaszcza biorąc pod uwagę zestrojenie zawieszenia Superba (komfortowe, ale sztywniejsze niż w Passacie), które zachęca do mocniejszego wciskania gazu. Napęd działa w oparciu o sprzęgło Haldex, czyli rozwiązanie z punktu widzenia kierowcy bezobsługowe. Komputer sam ocenia stopień uślizgu przednich kół i przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego na tył.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Połączenie automatycznej skrzyni oraz napędu na cztery koła możliwe jest w przypadku Superba jedynie z testowanym dieslem lub z najmocniejszą, 260-konna wersja benzynową. Zgodnie z cennikiem takie auto można kupić za 142 200zł. Testowana wersja zaopatrzona w sporo dodatków (m.in. nawigacja, pakiet Biznes, lepsze radio z cyfrowym korektorem dźwięku, czy elektryczna klapa bagażnika) kosztowała równe dwadzieścia tysięcy złotych więcej. Jednym z elementów zasługujących na wyróżnienie okazało się ogrzewanie postojowe. Wprawdzie pora roku nie sprzyja jego stosowaniu, ale warto wiedzieć, że system reaguje na pilota oddalonego od auta o kilkaset metrów. W dodatku pilot nie musi być skierowany w jego stronę, więc gdy samochód stoi zaparkowany pod blokiem, ogrzewanie włączamy jedząc śniadanie w kuchni naszego M3. Za takie udogodnienia warto zapłacić, choć i tak wielu zapyta: Jak to? 160 tysięcy za Skodę? Cóż. jeśli ma to być flagowe kombi z bogatą opcją to trzeba płacić...

Skoda Superb -bok
Maciek Medyj
Skoda Superb -bok
Maciek Medyj
Skoda Superb -przód
Maciek Medyj
Skoda Superb -przód
Maciek Medyj
Skoda Superb -tył
Maciek Medyj
Skoda Superb -bok
Maciek Medyj
Skoda Superb -przód
Maciek Medyj
Skoda Superb -wnętrze
Michał Karczewski
Skoda Superb -fotel kierowcy
Michał Karczewski
Skoda Superb -tylna kanapa
Michał Karczewski
Skoda Superb -tylna kanapa
Michał Karczewski
Skoda Superb -deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Skoda Superb -wnętrze
Michał Karczewski
Skoda Superb -bagażnik
Michał Karczewski
Skoda Superb -bagażnik
Michał Karczewski
Skoda Superb -szklany dach
Michał Karczewski
Skoda Superb -tablica przyrządów
Michał Karczewski
Skoda Superb -deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Skoda Superb -silnik
Michał Karczewski
Skoda Superb -panel sterowania klimatyzacją
Michał Karczewski
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

REKLAMA

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

REKLAMA

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

REKLAMA