REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

Nissan Qashqai 2021: zamawiają, choć nim nie jeździli…

Qashqai pierwszej generacji zadebiutował w roku 2007. I pomijając fakt, że w dużej mierze zapoczątkował rynek crossoverów, jego historia trwa już od 14 lat oraz 5 milionów egzemplarzy. A teraz wkracza w kolejny rozdział - na polskiej ziemi zawitała trzecia generacja samochodu. Czy to ważny model dla Nissana? I to jeszcze jak. To on gwarantuje marce aż 50 proc. rocznej sprzedaży. Czy trzecia wersja została ciepło przyjęta? Tak, szczególnie że już dziś Nissan ma 10 tys. zamówień na nowego Qashqaia w samej Europie - a to o tyle ciekawe, że żaden z klientów nie miał okazji przejechać się tym autem.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nowy Qashqai to nowy wymiar przestrzeni

REKLAMA

Czy zatem kierowcy wybierający w ciemno nowego crossovera z Japonii nie popełnili błędu? Mogliśmy to sprawdzić - a wszystko za sprawą polskiej prezentacji auta. Pierwsze wrażenia? Te dotyczą chociażby ilości przestrzeni. Nissan Qashqai nieznacznie urósł w stosunku do poprzednika - jest o 3,5 cm dłuższy, 3,2 cm szerszy i 2,5 cm wyższy. Mimo wszystko kabina pasażerska wydaje się teraz… olbrzymia. A do tego bagażnik powiększył się o 74 litry i ma 504 litry pojemności w ustawieniu bazowym. Niewielka różnica rozmiarów i wielka różnica w przestronności to pewnie wynik pojawienia się platformy CMF-C - zmieniła sposób planowania wnętrza.

Choć Nissan Qashqai III to samochód japoński, powstał w Europie z myślą o guście klientów Europejskich. A to oznacza… zmyślność. Przykład? Tylne drzwi otwierają się prawie do kąta 90. stopni. Dzięki temu kierowca łatwiej załaduje zakupy czy umieści dziecko w foteliku.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai III: T jak technologia!

W kabinie pasażerskiej mocno czuć jeszcze jedną zmianę - zmianę jakościową. Większość plastików jest miękka, elementy konsoli nie trzeszczą, w bogatszych wersjach pojawiają się elektroniczne i naprawdę ładne zegary, a gałka zmiany biegów w przekładni automatycznej jest zgrabna i dobrze leży w dłoniach. Poza tym Nissan może mieć masaż w fotelach, największy w segmencie, 10,8-calowy ekran head-up (wyświetlany na szybie, a nie płytce!), nową wersję ProPilota dostosowującą prędkość do znaków drogowych oraz napęd na cztery koła reagujący na uślizg trwający krócej niż 0,2 sekundy.

Japończycy postawili na fajne akcenty. Komunikaty dźwiękowe zostały zaprojektowane razem z firmą Bandai Namco, czyli twórcami legendarnej gry Tekken.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Connect, czyli steruj crossoverem z aplikacji

Nowy Nissan Qashqai otrzymał ważne zadanie - miał pokazać spory postęp na polu technologii. I zadanie to zostało przypisane systemowi Nissan Connect. Układ będący standardem w wersji N-Connecta łączy Apple CarPlay i Android Auto z głosowym przypisywaniem adresu w nawigacji z domu, google street view, pogodą, aktualizacją map online i informacjami o ruchu drogowym live. Nissan Connect to też wsparcie techniczne, pomoc drogowa czy raport o stanie pojazdu.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Aplikacja na telefon Nissan Connect po skomunikowaniu z nowym Qashqaiem pozwala na zdalne zablokowanie i odblokowanie zamków, sprawdzenie czy samochód jest zamknięty (chyba każdy z nas się kiedyś nad tym zastanawiał po powrocie do domu!) czy uruchomienie świateł i klaksonu, gdy nie możecie znaleźć auta na parkingu. Nissan Connect to też kontrola innych kierowców - aplikacja informuje o tym, że pozostali prowadzący (np. wasze dzieci, gdy wy jesteście na wakacjach) jadą autem szybciej niż zalecacie, w innej lokalizacji niż zalecacie i w innych godzinach niż zalecacie.

Nissan Qashqai poszedł na dietę, a i tak… przytył.

REKLAMA

Technologia? Nowy Nissan Qashqai został odchudzony o 63 kilogramy. Samo 6 kilogramów udało się zaoszczędzić stosując aluminiową maskę. A kolejnymi elementami terapii odchudzającej stała się np. tylna klapa wykonana z kompozytów czy aluminiowe drzwi (jedyne chyba w tym segmencie!). Kluczem do technologicznego sukcesu stała się standardowa technologia mild hybrid - za jej sprawa emisja CO2 spadła o 4 g na kilometr. Japończycy zmodernizowali też przekładnię Xtronic - teraz szybciej zmienia biegi (i ma ich 7), a do tego oszczędza paliwo.

Co ciekawe, choć nowy Qashqai jest odchudzony o 63 kg od poprzednika, okazuje się o 28 kg cięższy. Powód? Chodzi o większą ilość nowoczesnej technologii - sporą masę dodało np. standardowe mild hybrid.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nowy Nissan Qashqai - paleta silników:

  • 1.3 DIG-T Mild Hybrid:
    • 12V mild hybrid, turbo, bezpośredni wtrysk, zmienne fazy, Bore Spray Coating - powłoka cylindra znana z GT-Ra
    • 140 KM: MT 2WD
    • 158 KM: MT 2WD, Xtronic 2WD, Xtronic 4WD
  • e-Power:
    • silnik spalinowy to generator prądu, moc na kołach pojawia się za sprawą silnika elektrycznego,
    • 192 KM, 2WD,
    • wersja ma wejść na polski rynek w roku 2022.

Cennik Nissana Qashqai 2021

Cennik nowego Nissana Qashqai startuje od 98 800 zł. Za tą sumę kierowca otrzyma wersję 140-konną skonfigurowaną z pakietem Visia. Wyposażenie? Czujniki parkowania tył, selektor trybów jazdy, inteligentny tempomat, bi-LEDy, manualna Klima i systemy bezpieczeństwa. W Polsce pewnie najczęściej wybierane będą modele N-Connecta. Te są dostępne z pełną gamą silnikową i poszerzają standard o inteligentny kluczyk, automatyczną klimę, 18-calowe felgi aluminiowe, system nawigacji satelitarnej z Nissan Connect, cyfrowe zegary, kamerę 360 stopni, przyciemniane szyby i czujniki parkowania przód. Ceny startują od 125 tys. zł.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai N-Connecta:

  • 158 KM, MT 2WD - 129 300
  • 158 KM, Xtronic 2WD - 139 300
  • 158 KM, Xtronic 4WD - 146 900

Nowy Nissan Qashqai - podsumowanie:

Qashqai choć na zewnątrz nie urósł i nadal okazuje się praktycznej wielkości crossoverem, zrobił spory krok naprzód. A ten wyraża się przestrzenią wewnątrz oraz jakością materiałów. Spory skok dotyczy też pola technologicznego - standardem stała się technologia mild hybrid czy w ofercie pojawił się ciekawy system Connect. Skutek? Qashqai bez żadnych kompleksów może stanąć do walki z konkurentami i wielce prawdopodobne jest to, że nadal będzie odnosił rynkowe sukcesy w Europie. W skrócie lider jest nadal w formie.

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA