Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Aż 45 proc. samochodów sprzedawanych przez Mitsubishi ma napęd na cztery koła. W efekcie modele takie jak L200 mają potężne znaczenie w gamie marki. Jakie nowości wprowadziła nowa wersja?

Jednym z pierwszych punktów nowego Mitsubishi L200 jest stylizacja nadwozia. Przód otrzymał wysoko zarysowane, wąskie światła przednie korzystające z technologii LED i dwa chromowane pasy w kształcie litery U. Skutek? Pick-up za sprawą Dynamic Shield stał się masywny i zdecydowanie ładniejszy. W linii bocznej pojawiło się kilka dodatkowych przetłoczeń w pobliżu maski. Za ich sprawą Mitsubishi nie wydaje się tak duże, jak jest w rzeczywistości - auto ma w końcu 5,3 metra długości. Tył zdominowały przeprojektowane lampy. W kabinie pasażerskiej zmieniły się głównie materiały wykończeniowe. Są wyższej jakości, a do tego stały się miękkie i milsze w dotyku.

Nowy diesel w Mitsubishi L200 - 2.2 litra, 150 koni i 400 Nm

Bardzo ważnym elementem przemiany Mitsubishi L200 jest m.in. nowa jednostka napędowa. Silnik diesla ma 2.2 litra pojemności oraz zestaw nowoczesnych elementów osprzętu. Wtrysk jest realizowany przez system common rail. Standardem jest też filtr cząstek stałych i konwerter katalityczny SCR. Nowa jednostka pochodząca z rodziny 4N1 ma 4-cylindry, 16 zaworów, zmienne fazy rozrządu i jest w całości wykonana z aluminium. Motor dysponuje mocą na poziomie 150 koni mechanicznych - jest ona dostępna przy 3500 obr./min. Moment obrotowy? Ten sięga aż 400 Nm i jest dostępny już od 2000 obr./min.

Zobacz również: Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

W każdej wersji układ napędowy jest sparowany z napędem na cztery koła - w wariancie Easy Select lub Super Select (z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego). Poza tym w sprzedaży dostępna jest 6-biegowa skrzynia manualna i 6-biegowy automat. Przekładnia automatyczna to nowość w gamie. W przeciwieństwie do 5-biegowego poprzednika nowy mechanizm ma dużo wyższą sprawność. W ten sposób lepiej wykorzystuje moc silnika, gwarantuje cichszą pracę diesla podczas jazdy z prędkością autostradową, ale też pozwala na uzyskanie niższej emisji spalin.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Kuba Brzeziński

Nowe Mitsubishi L200 - dane techniczne producenta:

Wersja Pojemność silnika Moc Moment obrotowy Prędkość maksymalna Średnie spalanie
4WD Easy Select MT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 174 km/h 8,6
4WD Super Select MT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 174 km/h 8,8
4WD Super Select AT 2268 cm3 150 KM 400 Nm 171 km/h 9,7

Nowy jest silnik i 6-biegowy automat. Nowość dotyczy jednak też sposobu rozwiązania napędu 4x4. Mitsubishi L200 po liftingu to tryb jazdy Off Road Mode i ulepszony system Hill Descent Control. Tryb jazdy poza utartymi szlakami wyróżnia model na tle konkurencji. System jest aktywowany przy pomocy przełącznika umieszczonego obok obrotowego selektora 4WD. Za jego sprawą kierowca może wybrać ustawienie zależne od rodzaju pokonywanego terenu: GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (skały). Off Road Mode dobrze współgra z dwiema wartościami - kątem natarcia na poziomie 30 stopni i kątem zejścia wynoszącym 22 stopnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli chodzi o system HDC, to może on utrzymywać stałą prędkość pojazdu na poziomie od 2 do 20 km/h (od 3 do 20 km/h dla modeli z manualną przekładnią) podczas zjazdu ze wzniesienia. Prędkość wybiera kierowca, podczas gdy jest ona utrzymywana automatycznie za pomocą układu hamulcowego. Pomijając modernizację układu napędowego, Japończycy przeprojektowali też delikatnie zawieszenie. Sprężyny śrubowe z przodu i resory piórowe z tyłu pozostały. Przednia oś stała się jednak teraz dużo sztywniejsza. Z tyłu natomiast inżynierowie zwiększyli siłę tłumienia nierówności.

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?

Kuba Brzeziński

Nowe Mitsubishi L200 i nowe systemy bezpieczeństwa!

Zaraz po układzie Super Select z trybem off-roadowym mocnym wyróżnikiem nowego Mitsubishi L200 na tle konkurencji jest zestaw dodatkowych systemów bezpieczeństwa. W aucie pojawiła się m.in.:

  • Multi-around Monitor, czyli kamera 360 stopni
  • System łagodzenia kolizji czołowych
  • System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z asystentem zmiany pasa ruchu
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym za samochodem
  • Ultradźwiękowy system ograniczania skutków niezamierzonego przyspieszania.

Cennik nowego Mitsubishi L200 startuje od wersji Invite, napędu Easy Select i 135 990 złotych. Oczko wyżej plasuje się model Intense z napędem Super Select i ceną na poziomie 150 990 złotych. Pick-up ma 5-letnią gwarancję i assistance bez limitu kilometrów. Wyposażenie? W wersji bazowej kupujący otrzymuje 16-calowe felgi aluminiowe, zestaw głośnomówiący bluetooth, klimatyzację manualną oraz 7 poduszek powietrznych. W modelu Intense lista wyposażenia rozszerza się o 18-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchu i deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne oraz systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ograniczający skutki kolizji czołowych.

Nowe Mitsubishi L200 - <a class=cennik w Polsce"/>

Nowe Mitsubishi L200 - cennik w Polsce

Fot. Mitsubishi

Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Nowe Mitsubishi L200 - w którą stronę poszła zmiana?
Kuba Brzeziński
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.