REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Captiva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Chevrolet Captiva dostępny jest w trzech wersjach silnikowych i wyposażeniowych fot. moto.wieszjak.pl
Chevrolet Captiva dostępny jest w trzech wersjach silnikowych i wyposażeniowych fot. moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Captiva dostępny jest tylko w trzech wersjach silnikowych. Wersje wyposażeniowe również są trzy, dylematów zatem nie ma zbyt wiele.

Nadwozie

Chevrolet Captiva dostępny jest tylko w wersji 5-drzwiowej. Wszystkie wersje, oprócz podstawowej Base, są siedmioosobowe.

REKLAMA

Silniki:

Benzynowe:

3,2 V6 230 KM – paliwożerny (w mieście spala 16,4 litra na 100 kilometrów), jednak Captiva z tą jednostką jest dość szybka (8,8 sekundy do setki, 204 km/h prędkości maksymalnej). Jest to też wersja o 12 tysięcy złotych droższa od najmocniejszego diesla. Obecność tego wariantu świadczy o amerykańskim charakterze Captivy, jednak Europejczyka raczej nie przekona.

Diesle:

2,0 127 KM – najsłabszy diesel w ofercie, dostępny tylko w wersjach wyposażeniowych Base i Medium. Auto z taką jednostką osiąga setkę po 12,5 sekundy, prędkość maksymalna to 177 km/h, a zużycie paliwa to 8,7 litra w mieście i 6,3 w trasie. Mało dynamiczny, ale tani w zakupie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolet Captiva

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

2,0 150 KM – najpopularniejszy diesel w Captivie, dostępny w każdej wersji wyposażeniowej. Zużycie paliwa prawie identyczne jak w wersji 127 KM, auto jest jednak dynamiczniejsze: od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,5 sekundy. Prędkość maksymalna praktycznie bez zmian. Trudno jest porównywać cenę z poprzednim dieslem, bowiem Captiva Base z dieslem

127 KM jest 5-osobowa, zaś z dieslem 150 KM – 7-osobowa. Część dopłaty zatem rozkłada się za dwa dodatkowe siedzenia z tyłu (średnio, nawiasem mówiąc, przydatne). Niemniej jednak jest to najrozsądniejszy wybór: autem można już komfortowo i w miarę dynamicznie podróżować.

Wybór: Diesel 2,0 150 KM – Najbardziej rozsądny wybór, jednak nie dlatego, że jest jakoś wybitnie dobry, ale jest po prostu najlepszy ze wszystkich trzech opcji. Diesel 127 KM jest zbyt mało dynamiczny, a 3,2 litrowa benzyna wysysa benzynę z baku (i pieniądze z kieszeni) nieco zbyt szybko.

Wyposażenie:

REKLAMA

LS Base: podstawowy, co tu dużo mówić, „golas”. Nie ma napędu na cztery koła, co jednak w mieście nie jest wcale aż takim problemem. Wersja dostępna tylko z silnikami diesla. W środku fotele pokryte tkaniną, 6 poduszek powietrznych, radio… i właściwie to wszystko. Raczej nie warta uwagi. Cena od 90 990 zł.

LS Medium: wersja „średnia”, droższa od porównywalnej Base o około 6 tysięcy złotych. Fotele mogą być pokryte tkaniną lub skórą. W środku pojawił się komputer nawigacyjny, dzielona kanapa tylna z podłokietnikiem, automatyczna klimatyzacja z czujnikiem jakości powietrza, tempomat, asystent parkowania oraz termoizolowany schowek. Nawet dla klienta niskobudżetowego wariant ten powinien być „minimalnym”. Niestety w tej wersji nie jest dostępny napęd na cztery koła, a silnik jest tylko jeden: 127-konny diesel. Koła mają 17-calowe alufelgi.

LT High: topowa wersja wyposażeniowa. Jedyna, gdzie dostępna jest automatyczna skrzynia biegów oraz 230-konny silnik benzynowy. Bogato wyposażona, m.in. w skórzaną tapicerkę, nawigację, opcjonalne okno dachowe, 18-calowe felgi aluminiowe. Dostępne są też dwa dodatkowe pakiety: Edition i Sport, są to jednak głównie drobne „bajery”. Ceny od 117 990 zł. 

Zobacz test: Chevrolet Captiva

Wybór: LT High. Topowa wersja Chevroleta Captivy wyposażeniowa jest jednocześnie najrozsądniejszą. Medium ma zbyt dużo ograniczeń: tylko jeden (słaby) silnik i brak napędu na cztery koła.

Redakcja poleca: Diesel 2,0 150 KM LT High – biorąc pod uwagę, że za cenę 117 990 zł otrzymujemy porządnie wyposażonego dużego SUVa z napędem na cztery koła, wybór topowej wersji wyposażenia nie jest wcale nieuzasadnioną ekstrawagancją.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA