Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi L200 2.4 DI-D Instyle

Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 to jeden z najbardziej znanych pick-up'ów na polskim rynku. Od lat walczy z takimi rywalami, jak m.in. Nissan Navara i Toyota Hilux, a japońska konstrukcja doczekała się nawet włoskiego bliźniaka, czyli Fiata Fullback. Jakie wady i zalety ma Mitsubishi L200 z silnikiem 2.4 DI-D?

Łukasz Kuźmiuk

nieznane

Mitsubishi L200 - wygląd

Obecna, piąta już generacja Mitsubishi L200 jest obecna na rynku od 2015 roku. Chociaż od tego czasu nadwozie japońskiego SUV-a zdążyło się już opatrzeć, to jednak L200 prezentuje się dobrze. Sylwetka wozu jest typowa dla pick-up'ów i trudno, żeby była inna, jednak użytkowe Mitsubishi nie wygląda tak topornie, jak zazwyczaj wyobrażamy sobie pojazdy przeznaczone do ciężkiej pracy. Przód samochodu jest charakterystyczny, z reflektorami zachodzącymi na błotniki, z tyłu natomiast zaprojektować ładne lampy, także zachodzące na błotniki. Testowany egzemplarz został wyposażony w opcjonalną pokrywę przestrzeni ładunkowej z dodatkowym spojlerem i bocznymi kurtynami. Element dodaje stylu Mitsubishi L200 sprawiając, że karoseria zyskuje trochę lifestylowego charakteru, jednak skutecznie uniemożliwia przewożenie większych gabarytowo ładunków. Warto dodać, że nadwozie mierzy 5285 mm długości, 1780 mm wysokości i 1815 mm szerokości, rozstaw osi to równe 3000 mm, a prześwit wynosi 225 mm. Fanów off-roadu ucieszy fakt, że L200 ma tradycyjną konstrukcję ramową. Gwoli ścisłości warto również podać wartości kąta natarcia, rampowego i zejścia, które wynoszą odpowiednio 29°, 23° i 21°. Paka mierzy 1520 mm długości, 1470 mm szerokości (pomiędzy burtami), a jej burty mierzą 475 mm wysokości.

Łukasz Kuźmiuk

nieznane

Mitsubishi L200 Instyle - wnętrze

Chociaż Mitsubishi L200 to wóz stworzony z myślą o ciężkiej pracy, to we wnętrzu japońskiego SUV-a możemy się poczuć trochę jak w typowej większej osobówce. Deska rozdzielcza jest całkiem przyjemna dla oka, a wszystkie przyciski są duże, dzięki czemu można je obsługiwać w rękawicach. Tworzywa sztuczne są bardzo twarde, co jest standardem w Mitsubishi, jednak można mieć nadzieję, że będą one trwałe i odporne na użytkowanie w trudnych warunkach. Testowany egzemplarz był dość wysłużony jak na auto prasowe, jednak w środku żadne elementy się nie obluzowały, a kabina pasażerska wciąż wyglądała świeżo. Jak przystało na typowego woła roboczego, w kabinie L200 nie brakuje schowków i wnęk, jednak szkoda, że projektantom nie udało się wygospodarować skrytki lub półki na szczycie deski rozdzielczej.

Pasażerowie zasiadający w przedniej części kabiny pasażerskiej raczej nie powinni mieć powodów do narzekań. Miejsca jest dużo nawet dla wyższych i grubszych osób, fotele są całkiem wygodne, natomiast trzymanie boczne pozostawia wiele do życzenia. Siedziska mogłyby być nieco dłuższe, co lepiej sprawdziłoby się podczas długich podróży. Za kierownicą siedzi się wysoko, widoczność do przodu i na boki jest dobra, a kolumna kierownicza jest regulowana w dwóch płaszczyznach, co pozwala na dopranie odpowiedniej pozycji. Z tyłu sytuacja nie prezentuje się już tak różowo - co jest typowe dla wielu pick-up'ów. Wyższe osoby mogą narzekać na ilość przestrzeni na kolana, a trzy osoby zasiadające na kanapie mogą narzekać na jej szerokość. Na plus należy zaliczyć opcjonalne stopnie boczne, ułatwiające wsiadanie do pojazdu - są szerokie i można na nich pewnie stanąć.

Łukasz Kuźmiuk

nieznane

Mitsubishi L200 Instyle - wyposażenie

Na polskim rynku Mitsubishi L200 jest oferowane w dwóch wariantach wyposażenia: Intense Plus i bogatszym Instyle. Standardowa wersja Intense Plus zawiera m.in. 17-calowe alufelgi, tapicerkę materiałową, przednie reflektory przeciwmgielne, elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne, 1-strefową klimatyzację automatyczną, tempomat, elektrycznie sterowane szyby, 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową), kamerę cofania, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta ruszania na wzniesieniu oraz system stabilizacji toru jazdy przyczepy. Lepiej wyposażona odmiana Instyle zawiera ponadto m.in. tapicerkę skórzaną, dostęp bezkluczykowy, system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem i nawigacją, łopatki przy kierownicy do zmiany biegów, 2-strefową klimatyzację automatyczną, LED-owe światła do jazdy dziennej, biksenonowe reflektory, elektrycznie regulowany fotel kierowcy i podgrzewane fotele przednie. Testowany egzemplarz był skonfigurowany w wersji Instyle.

Co ciekawe, wybór wersji jest od razu związany z koniecznością zaakceptowania konkretnej skrzyni biegów, ponieważ odmiana Intense Plus jest dostępna tylko z manualną skrzynią biegów, natomiast Instyle tylko z przekładnią automatyczną. Oznacza to, że ktoś, kto chciałby mieć w aucie skórzaną tapicerkę i dostęp bezkluczykowy, w samochodzie będzie miał obowiązkowo "automat" i nie ma możliwości dokupienia tych elementów do wariantu Intense Plus. Trzeba przyznać, że to dziwna polityka firmy, jednak różnica w cenach obydwu wariantów wynosi zaledwie 9000 zł, więc większość klientów i tak zdecyduje się zapewne na wersję Instyle. Szkoda tylko, że Mitsubishi niejako na siłę wpycha nabywcom przekładnię automatyczną.

Łukasz Kuźmiuk

nieznane

Mitsubishi L200 2.4 DI-D - układ napędowy

W Polsce Mitsubishi L200 występuje z tylko jednym silnikiem - turbodieslem o pojemności 2.4 litra, generującym 181 KM i 430 Nm. Motor może być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub 5-biegową przekładnią automatyczną, a wybór mechanizmu jest związany z wyborem wersji wyposażenia, o czym pisałem w dziale powyżej. Testowany egzemplarz był wyposażony w "automat". Tak skonfigurowany zestaw sprawnie radzi sobie z rozpędzaniem ważącego 1875 kg auta - na drodze czuć, że silnik ma dużą moc oraz duży moment obrotowy, jednak zastrzyk "powera" przychodzi dopiero w okolicach 2500 obr./min. Wyprzedzanie innych pojazdów i rozpędzanie wozu na drogach szybkiego ruchu wymaga redukcji i utrzymywania wysokich obrotów, a wtedy do kabiny pasażerskiej przedostaje się uciążliwy hałas. Dość leniwa przekładnia automatyczna trochę ogranicza możliwości pojazdu, czasami przeciągając bieg. Manualna przekładnia prawdopodobnie lepiej sprawdziłaby się w L200 i dodałaby autu dodatkowej dynamiki.

Mitsubishi L200 ma jedną, bardzo dużą zaletę nad większością swoich rywali - posiada centralny mechanizm różnicowy. Co to oznacza? A to, że o ile większość pick-up'ów oferowanych w Polsce nie ma tego elementu, przez co nie mogą korzystać z napędu na wszystkie koła na utwardzonych i przyczepnych nawierzchniach, o tyle "Mitsu" taką możliwość oferuje. Kierowca L200 może korzystać z napędu na obie osie przez cały czas, co przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa podróży. Jeśli chce, to może również wybrać stały napęd tylko na tylną oś, a to pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. W warunkach off-roadowych kierowca japońskiego pick-up'a doceni możliwość zablokowania mechanizmu różnicowego i spięcia napędu na wszystkie koła "na sztywno", a przy naprawdę trudnych przeszkodach będzie mógł skorzystać z reduktora. Wszystko to sprawia, że Mitsubishi L200 sprawnie radzi sobie także w trudniejszym terenie, dzielnie podjeżdżając pod wzniesienia lub przeprawiając się przez gęste błoto.

Łukasz Kuźmiuk

nieznane

Mitsubishi L200 2.4 DI-D - prowadzenie

Mitsubishi L200 jest zbudowany jak większość pick-up'ów, czyli jego nadwozie zostało oparte na ramie a w tylnym zawieszeniu zastosowano klasyczne resory piórowe. To sprawia, że L200 prowadzi się jak na przeciętnego pick-up'a przystało. Tylna oś ma tendencję do nadmiernego podskakiwania na nierównościach, ale i tak w testowanym egzemplarzu efekt ten został trochę ograniczony przez zamontowanie pokrywy paki, która dociążyła tylną partię karoserii. Zastosowanie resorów piórowych ma też jeszcze jeden efekt - przy jeździe z napędem tylko na tylną oś auto może mieć tendencje do zarzucania tyłem. Ponadto nadwozie samochodu lubi wychylać się na zakrętach, co związane jest nie tylko z nastawami podwozia, ale także z wysoko umieszczonym środkiem ciężkości. Szybka jazda po zakrętach Mitsubishi L200 jest po prostu niewskazana. Na szczęście są też plusy - zawieszenie "Mitsu" świetnie radzi sobie z dziurami w drogach, dzięki czemu nie trzeba się martwić jakością polskich asfaltów, a podróżowanie z kompletem pasażerów jest komfortowe. Nieważne czy to zapadnięta studzienka, czy ubytek w jezdni - niewiele sytuacji jest w stanie wytrącić z równowagi "elkę". Układ kierowniczy jest mało bezpośredni, przez co na zakrętach i przy parkowaniu trzeba się nakręcić kierownicą, jednak takie rozwiązanie sprawuje się w terenie. Układ hamulcowy dobrze radzi sobie z ważącym 1875 kg autem, sprawnie wytracając prędkość i pozwalając kierowcy na całkiem precyzyjne dozowanie siły hamowania.

Łukasz Kuźmiuk

nieznane

Mitsubishi L200 2.4 DI-D Instyle - podsumowanie

Mitsubishi L200 to wóz, który w mojej ocenie plasuje się pomiędzy pick-up'em typowo roboczym, jak np. Isuzu D-Max, a trochę bardziej lifestyle'owym Nissanem Navarą. Nie bez powodu w Polsce japońska marka przy promowaniu L200 współpracuje ze znanymi sportowcami, m.in. Victorem Borsukiem, ponieważ samochód ten świetnie sprawdzi się w roli auta, którym trzeba przewieźć duże sprzęty, jak np. motocykl lub sprzęt wykorzystywany w sportach wodnych. Dzięki możliwości korzystania z napędu na wszystkie koła także na przyczepnym podłożu L200 ma pod tym względem niezaprzeczalną przewagę nad rywalami, a w terenie sprawdzi się równie dobrze. Można marudzić na twarde plastiki użyte w kabinie pasażerskiej i przeciętną ilość miejsca dla pasażerów zasiadających na tylnej kanapie, jednak ważniejszy od tworzyw sztucznych jest mocny silnik, kryjący się pod maską Mitsubishi. Szkoda, że klienci pragnący zakupić egzemplarz w wyższej wersji wyposażenia są zmuszeni do wybrania automatycznej przekładni zamiast manualnej.

Mitsubishi L200 - cennik

Silnik/Wersja Intense Plus Instyle
2.4 DI-D 181 KM M6 143 240 zł -
2.4 DI-D 181 KM A5 - 152 240 zł

Mitsubishi L200 2.4 DI-D - dane techniczne

Silnik 2442 cm3, Turbodiesel R4
Moc maksymalna 181 KM przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 2500 obr./min
Prędkość maksymalna 177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Skrzynia biegów 5-biegowa, automatyczna
Napęd

Na wszystkie koła

Zbiornik paliwa 75 l
Długość 5285 mm
Szerokość 1815 mm
Wysokość 1775 mm
Rozstaw osi 3000 mm
Masa własna 1875 kg
Ładowność 1035 kg
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi L200 / fot. Łukasz Kuźmiuk
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Audi RS3 Limousine 2.5 TFSI quattro S tronic
    Audi RS3 Limousine 2.5 TFSI quattro S tronic wygląda trochę jak... Shrek. To nie odbiera mu jednak uroku. Uroku płynącego z absurdalnej mocy!
    Audi A8 L 60 TFSI quattro tiptronic
    Audi A8 L 60 TFSI quattro tiptronic to klasa sama w sobie. Szczególnie że długie, tyle drzwi tego auta ukrywają fotele inspirowane chyba pierwszą klasą w świecie lotnictwa!
    Audi S8 4.0 V8 TFSI quattro tiptronic
    Audi S8 4.0 V8 TFSI quattro tiptronic to sportowiec w eleganckim stroju. I choć limuzyna jest potężna, nie dajcie się zwieść. Szybka również potrafi być.
    Lexus NX 350h e-CVT AWD-i Omotenashi
    Lexus NX 350h e-CVT AWD-i Omotenashi jest oszczędny, przestronny i dobrze zaprojektowany. Nowy SUV z Japonii jeszcze mocniej wyostrzył linię nadwozia.
    Peugeot 308 SW GT Plug-in Hybrid 225
    Peugeot 308 SW GT Plug-in Hybrid 225 to zdecydowanie jedno z lepiej wyglądających kombi w segmencie C. Spójrzcie tylko na nie!
    Opel Grandland Ultimate 1.2 Turbo AT8 FWD
    Opel Grandland Ultimate 1.2 Turbo AT8 FWD zawitał przed naszą redakcją w wiśniowym kolorze z czarnymi akcentami wykończeniowymi. Jak się prezentował? Sprawdźcie.
    Spalinowa Corolla Cross na wodór! Ma bezpośredni wtrysk wodoru!
    Spalinowa Corolla Cross na wodór? Dokładnie. Motor zamontowany w aucie ma 3 cylindry. Japończycy wiedzą już jak przerobić silnik spalinowy na wodór!
    Czy kupno nowego auta w salonie ma sens? To dobre pytanie...
    Czy kupno nowego auta w salonie ma sens? Tak to oznacza możliwość personalizacji i pewność pochodzenia oraz historii pojazdu. Jakie są wady?
    Kary dla pijanych kierowców. Nowością nie tylko konfiskata auta!
    Kary dla pijanych kierowców systematycznie rozszerzają się. Rok 2022 był jednak rekordowy pod względem ilości nowych sankcji. Było ich kilka.
    Wpływ Internetu rzeczy na rozwój logistyki i zrównoważonego transportu
    Inteligentne i zaawansowane technologicznie procesy, opierające się na algorytmach oraz infrastrukturze Internetu rzeczy, dostarczającej dane z wielu obszarów, sprawiają, że miasta stają się bardziej ekologiczne i przyjazne dla mieszkańców, a władze zyskują możliwość większej optymalizacji budżetu. Innowacyjne rozwiązania pozwalają zredukować zużycie wody i energii, a także przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców. Wszystko to wpisuje się w koncepcję smart city, która bazuje na cyfryzacji przestrzeni miejskiej.
    Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE
    Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE to najnowsze wydanie japońskiego SUV-a. Jedno trzeba mu oddać. Wygląda bardzo dobrze!
    Opel Astra L plug-in hybrid 180 KM
    Opel Astra L plug-in hybrid 180 KM to najnowsza propozycja w segmencie C. I jedno trzeba Oplowi przyznać. Wygląda dobrze!
    Toyota Aygo X 1.0 VVT-i 72 KM Executive
    Test Toyoty Aygo X 1.0 VVT-i 72 KM Executive jasno pokazał, że nowe Aygo tak właściwie Aygo już nie jest. To bardziej prawie-Yaris.
    Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid AWD-i
    Test Toyoty RAV4 Adventure był o tyle ciekawy, że w nasze ręce trafiła wersja po liftingu, w nowej efektownej wersji wyposażenia. Zobaczcie ją sami.
    Konfiskata samochodu przez wojsko. Nowa ustawa, stary problem
    Konfiskata samochodu przez wojsko zmieniła się? Tak. Wszystko za sprawą ustawy o obronie Ojczyzny. Tyle że ta zmiana poszła w złym kierunku...
    Konfiskata samochodu po alkoholu. Od kiedy spodziewać się kar?
    Konfiskata samochodu po alkoholu. Od kiedy kierujący będą mogli stracić pojazd? Dokładny termin został określony w nowelizacji. A ta mówi o...
    Zabytkowe pojazdy a OC i serwisy
    Właściciel zabytkowego pojazdu nie musi dokonywać regularnych serwisów – otrzymuje tzw. przegląd wieczysty, dzięki któremu nie musi się co roku pojawiać na stacji diagnostycznej.
    Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
    Audi RS6 Performance dostało zastrzyk 30 koni mechanicznych i 50 Nm. I identyczną modyfikację otrzymało również Audi RS7 Performance.
    Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. 802 konie w limuzynie!
    Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE to najmocniejsza s klasa w historii modelu. Moc 802 koni zapewnia 4-litrowe V8 i silnik elektryczny.
    Ile punktów za czerwone światło 2022?
    Ile punktów za czerwone światło? 2022 rok przyniósł ważną zmianę na tym polu. Nowy taryfikator punktów karnych sprawił, że sankcja jest dotkliwa!
    Nowa Toyota Prius plug-in. Mamy dane techniczne hybrydy
    Nowa Toyota Prius plug-in zdradza większą ilość informacji na swój temat. Dziś poznaliśmy dane techniczne dotyczące modelu.
    Nowa Toyota C-HR. Druga generacja może zaskoczyć. I to jak!
    Nowa Toyota C-HR, czyli Japończycy zaprezentowali pierwsze przymiarki do drugiej generacji modelu. Co wiadomo o Toyocie C-HR Prologue?
    Hilux na wodór. Toyota szykuje konkurenta dla modelu Mirai
    Hilux na wodór? Dokładnie. Toyota rozpoczyna budowę Hiluxa z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe drugiej generacji.
    Nowa generacja Volkswagena ID.3 gotowa! Premiera wiosną
    Nowa generacja Volkswagena ID.3 jest gotowa. Auto zostanie zaprezentowane wiosną roku 2023. Jazda nowym ID.3 ma być prostsza i wygodniejsza.
    Nissan e-4ORCE 4WD. Elektryczne 4x4 made in Japan
    Nissan e-4ORCE 4WD to nic innego jak napęd na cztery koła, który gwarantują dwa silniki elektryczne. Jak działa system i skąd bierze prąd?