reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Nissana X-Trail FL 2.0 dCi 177 KM

Test Nissana X-Trail FL 2.0 dCi 177 KM

W nasze ręce wpadł odświeżony Nissan X-Trail. W trakcie testu sprawdziliśmy czym przekonuje się do siebie japoński SUV i jakie ma wady.

Autor: Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail to jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów na rynku. W 2016 roku na całym świecie sprzedano około 766 tys. egzemplarzy tego modelu co jest bardzo dobrym wynikiem. Co ciekawe, szczególnie przychylnie na japońskie auto patrzą Europejczycy, którzy z roku na rok coraz chętniej wybierają dużego Nissana. Obecna, trzecia już generacja X-Traila jest dostępna od 2013 roku, więc nikogo nie powinno dziwić, że w ubiegłym roku Japończycy zdecydowali się na odświeżenie swojego bestsellera.

Nissan X-Trail FL - wygląd

Po ubiegłorocznym faceliftingu japoński SUV upodobnił się stylistycznie do pozostałych modeli marki. Zabieg odmładzający bardzo dobrze wpłynął na wygląd auta, które wciąż prezentuje się świeżo i nowocześnie. W ramach odświeżenia projektanci zmodernizowali pas przedni, przestylizowali zderzaki, zmodyfikowali przednie reflektory i dorzucili przyciemniane tylne światła wykonane w technologii LED. Kształt nadwozia nie uległ zmianie, dlatego już na pierwszy rzut oka widać, ze mamy do czynienia z jednym z najpopularniejszych modeli Nissana. Facelifting przyniósł ze sobą także nowe wzory felg oraz nowe kolory perłowych lakierów: pomarańczowy (jak w przypadku testowanego egzemplarza), czerwony, niebieski i ciemnobrązowy. Warto dodać, że odświeżony Nissan X-Trail mierzy 4690 mm długości, 1830 mm szerokości i 1740 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2705 mm.

Nissan X-Trail FL - wnętrze

Facelifting objął również wnętrze auta. Nieco zmodyfikowano deskę rozdzielczą, a także zastosowano nową kierownicę, która nie dość, że świetnie wygląda, to w dodatku bardzo dobrze leży w dłoniach. Materiały wykończeniowe są lepszej jakości, a same tworzywa są przyjemne w dotyku. Deska rozdzielcza i boczki drzwi zostały wykonane dość miękkiego materiału, a twarde plastiki pojawiły się m.in. u spodu deski rozdzielczej i drzwi. Podobnie jak na zewnątrz, tak i w środku pojazdu projektanci dokonali jedynie niewielkich korekt. Najwyraźniej Japończycy doszli do wniosku, że skoro coś się sprzedaje, to po co to zmieniać?

Pasażerowie zasiadający na przednich fotelach i tylnej kanapie nie będą marudzili na brak przestrzeni. Z przodu będą się dobrze czuły nawet osoby o większych gabarytach, zaś z tyłu zmieszczą się dorośli nawet wtedy, gdy przed nimi zasiądą wysocy osobnicy. Mając 188 cm wzrostu nie narzekałem na brak miejsca niezależnie od tego gdzie zasiadałem. Fotele są wygodne i pozostają takie nawet podczas dłuższych podróży, jednak ich trzymanie boczne mogłoby być lepsze. Tylna kanapa jest obszerna i zmieści się na niej trójka dorosłych, a także można ją przesuwać i regulować kąt pochylenia oparcia. Warto dodać, że zajmowanie miejsca na kanapie jest ułatwione przez szeroko otwierające się drzwi i spory otwór wejściowy. Za kierownicą X-Traila siedzi się jak w większości SUV-ów czyli wysoko, dzięki czemu kierowca ma większe pole widzenia. Znalezienie odpowiedniej pozycji za kierownicą nie jest trudne, ponieważ kolumna kierownicza jest regulowana w dwóch płaszczyznach, a fotel ma szeroki zakres regulacji. Bagażnik w 5-osobowej konfiguracji pojazdu ma aż 565 litrów pojemności, zaś w wersji 7-osobowej wynik ten maleje do 445 litrów.

Autor: Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail FL - wyposażenie

Testowany przeze mnie egzemplarz to auto w wersji Tekna, czyli topowej. Pozostałe warianty to: Visia (podstawowy), Acenta i N-Connecta. Bazowo skonfigurowany Nissan X-Trail jest wyposażony w m.in. ABS, układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, asystenta ruszania pod górę, system kontroli ruchów nadwozia, 6 poduszek powietrznych, LED-owe światła do jazdy dziennej, 17-calowe alufelgi, manualną klimatyzację, tempomat, kolumnę kierowniczą regulowaną w dwóch płaszczyznach oraz komputer pokładowy z 5-calowym wyświetlaczem. Z kolei wersja Tekna zawiera dodatkowo m.in. system rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjne reflektory przednie wykonane w technologii Full LED, system ostrzegający przed niezamierzonej zmianie pasa ruchu, czujnik martwego pola, asystenta parkowania, system ostrzegający o ruchu poprzecznym, przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą cofania, przednie światła przeciwmgłowe, 19-calowe obręcze z lekkich stopów, panoramiczny szyberdach, przyciemniane tylne szyby, dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowane fotele przednie, skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie i tylne fotele oraz podgrzewaną kierownicę, system audio Bose z 8 głośnikami oraz system multimedialny z nawigacją i systemem kamer 360°. Szkoda, że system audio Bose jest zarezerwowany tylko dla topowej odmiany, ponieważ gra naprawdę nieźle, a w odmianach Visia, Acenta i N-Connecta jest niedostępny nawet w opcji. System multimedialny jest prosty w obsłudze, jednak jego szata graficzna jest po prostu przestarzała. Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi poziomami wyposażenia wynoszą około 10-12 tys. zł.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk
Nissan X-Trail / fot. Łukasz Kuźmiuk

Ulgi na rozwój i innowacje w PIT i CIT. Zmiany 202169.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Diana Renata Bożek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama