| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Ku zaskoczeniu motoryzacyjnego światka Mitsubishi nie wprowadziło do sprzedaży nowego modelu ASX, ale zdecydowało się na wprowadzenie do oferty wersji zmodernizowanej. W teście Mitsubishi ASX z benzynowym silnikiem 1.6/117 KM i napędem na przednią oś.

Jak na dzisiejsze standardy, Mitsubishi ASX to prawdziwy weteran szos. Jest produkowany w prawie niezmienionej formie od niespełna 7 lat.

Przez ten czas zyskał uznanie użytkowników (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), którzy cenią go m.in. za zgodny z ich oczekiwaniami design oraz prostotę obsługi.

Może dlatego producent zdecydował, że najnowszy lifting będzie bardzo zachowawczy. Wprawni obserwatorzy dojrzą zmiany w obrębie przedniego pasa (zmodyfikowano m.in. przedni zderzak, dodano też chromowane listwy) oraz tradycyjną antenę zastąpiono tzw. płetwą rekina.

Co więcej, rozszerzono ofertę w zakresie personalizacji wyglądu nadwozia – można np. zamówić oklejenie lusterek zewnętrznych wzorem przypominającym karbon.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Autor: Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Mitsubishi znajdziesz tutaj

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – wnętrze

Design deski rozdzielczej jest zachowawczy. Jakość materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego jest przeciętna. Wbrew powszechnie panującemu trendowi, „zegarów” ASX-a nie da się zastąpić olbrzymim wyświetlaczem. W tym przypadku zastosowano jedynie oldschoolowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego umieszczony między prędkościomierzem, a obrotomierzem. Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce dla opcjonalnego (koszt ok. 4500 zł) systemu nawigacyjno-multimedialnego Alpine.

Cieszy wygoda foteli – są wystarczająco obszerne i zapewniają optymalny komfort podczas długich podróży. Nikt też nie powinien narzekać na ciasnotę w przedniej części przedziału pasażerskiego. Niestety w tylnej części jest sporo ciaśniej.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Autor: Tomasz Korniejew

Proste rozwiązania na tablicy przyrządów sprawiają, że obsługa kokpitu jest łatwa i intuicyjna. Tym bardziej szkoda, że producent nie zastosował podświetlenia wszystkich przycisków na drzwiach kierowcy. W efekcie, gdy chcemy po zmroku otworzyć szybę, czy zaryglować drzwi, musimy namierzyć odpowiednie włączniki po omacku. To bywa kłopotliwe.

Z pewnością wystarczający dla potrzeb większości użytkowników będzie przedział bagażowy - ma objętość 419 l.

Zobacz też: Nissan wykupi Mitsubishi

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Mitsubishi ASX znalazły się trzy jednostki napędowe – jedna benzynowa 1.6/117 KM oraz dwie wysokoprężne – 1.6/114 KM oraz 2.2/150 KM.

Tylko silniki Diesla można skonfigurować z napędem 4WD, przy czym najmocniejsza wersja standardowo jest wyposażona w napęd na obie osie, a odmiana 114 konna może być w taki napęd wyposażona.

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Autor: Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 117 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4000 obr./min.

Według danych producenta ważący 1260 kg pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 183 km/h.

Jednostka napędowa wykazuje dużą ospałość w dolnym zakresie obrotów i większą dynamikę, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obr./min. Ale wtedy odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny, co skutecznie studzi zapał kierowcy. Dynamicznej jeździe nie sprzyja także zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy, a także miękko zestrojone zawieszenie i długi skok dźwigni pięciobiegowej przekładni.

Dalsza część testu Mitsubishi ASX na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD
Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Meclik

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »