| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Po latach nieobecności Suzuki ponownie wprowadza na rynek model Ignis. Maluch o nietuzinkowym nadwoziu i zwiększonym prześwicie wjeżdża do salonów sprzedaży. Jak kształtują się ceny?

Podczas pierwszych jazd nowym modelem Suzuki mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ konwencjonalna odmiana spalinowa wyposażona w napęd na przednią oś (dostępne są także wersje z napędem na obie osie) i manualną pięciobiegową przekładnią.

Ignisem jeździ się przyjemnie. Stosunkowo niewielki silnik sprawnie napędza ważące jedynie 810 kg auto. Co prawda, w dolnym zakresie obrotów Suzuki nie jest demonem dynamiki, a pazur pokazuje, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obr./min. jednak do sprawnej jazdy po mieście i okolicach dynamika jest w zupełności wystarczająca.

Zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności zapewniając optymalny komfort pasażerom. Nowy Ignis prowadzi się neutralnie. Niska masa dodaje mu zwinności podczas jazdy po zakrętach, a układ kierowniczy daje poczucie kontroli nad torem jazdy.

Co ciekawe, mimo niewielkiej masy auto jest stabilne także podczas jazdy po autostradzie. Osiągnięcie dopuszczalnej przez przepisy prędkości 140 km/h nie jest dla Ignisa dużym wyzwaniem. Co prawda dynamika rozpędzania wyraźnie spada po przekroczeniu 130 km/h, ale autem da się dłuższy czas podróżować z prędkością 140 km/h przy minimalnym uszczerbku dla komfortu. Chodzi w tym przypadku o fakt, że powyżej 130 km/h trochę zbyt donośny staje się szum opływającego nadwozie powietrza.

Niska masa pojazdu przekłada się także na niskie zużycie paliwa. Podczas jazd testowych Ignis zużył średnio 5,5 l benzyny na 100 km.

Nowy Suzuki Ignis 2017

Autor: Tomasz Korniejew

Nowy Suzuki Ignis - Ceny

Nowy Suzuki Ignis jest produkowany w fabryce w Japonii. Oznacza to, że jego cenę dodatkowo podnosi cło. Podstawowa odmiana nowego Ignisa z napędem na jedną oś kosztuje 49 990 zł. Najtańsza wersja z napędem na obie osie kosztuje 61 900 zł. Z kolei odmiana SHVS dostępna tylko w zestawieniu z najbogatszą wersją Elegance kosztuje 68 900 zł.

Gdzie sprawdzi się Ignis?

Z oczywistych względów nowe Suzuki może się cieszyć mniejszym zainteresowaniem w terenach nizinnych. Jego największymi atutami są oszczędny silnik, duży prześwit i efektywny napęd na obie osie. A to z pewnością docenią mieszkańcy gór. Tym samym nie dziwi informacja producenta, że większość z puli Ignisów 4x4 zamówili dealerzy z rejonów alpejskich.

Nowy Suzuki Ignis 2017

Autor: Tomasz Korniejew

Nowy Suzuki Ignis - cennik

Silnik Napęd Skrzynia biegów Wersja wyposażenia
Comfort Premium Elegance
1.2 DualJet 2WD 5 MT 49 900 zł 54 900 zł 61 900 zł
AGS - 58 900 zł -
All Grip 4WD 5MT - 61 900 zł 68 900 zł
1.2 DualJet SHVS 2WD 5 MT - - 68 900 zł

Czytaj także

Data publikacji:

Aktualizacja: 14.02.2017

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Dittmajer

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »