reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Opel Insignia po modernizacji zyskała wiele nowych rozwiązań. Czy jednak wystarczy to, by rywalizować z młodszymi konkurentami?

Nowa kierownica z charakterystycznym spłaszczeniem u dołu, ma gruby wieniec i świetnie leży w dłoniach. Do tego jest podgrzewana. Mogłaby być jednak nieco mniejsza. Przednie siedzenia sportowe są rewelacyjne – mocno wyprofilowane, z regulowaną długością siedziska i porządnym podparciem pleców.

Opel OnStar

Najważniejsze nowości w Insigni skupiają się jednak w pod pojęciem Onstar. Opel OnStar jest to zaawansowany system wsparcia kierowcy poprawiający nie tylko jego poziom bezpieczeństwa ale i komfort podróżowania.

W ramach systemu OnStar, kierowca ma do dyspozycji doradcę, z którym może połączyć się w każdej chwili za przyciśnięciem jednego klawisza. Konsultant ten doradzi prowadzącemu m.in. optymalną trasę dojazdu w wybrane przez niego miejsce, zdalnie ustawiając cel w nawigacji Insignii, wskaże położenie auta jeśli dojdzie do jego kradzieży, poda mu informacje na temat stanu technicznego auta (na podstawie danych zebranych przez czujniki auta) oraz powiadomi służby ratunkowe jeśli dojdzie do wypadku z udziałem Opla.

Niestety, system WiFi który jest jego częścią nadal nie jest jeszcze aktywny, ale jego uruchomienie jest planowane w ciągu najbliższych miesięcy. Pozostałe funkcje systemu OnStar są w pełni funkcjonalne. Po upływie roku, właściciel auta będzie mógł zdecydować, czy chce dalej korzystać z systemu (odpłatnie) czy zrezygnować z niego. Korzystając z OnStara warto jednak pamiętać o tym, że system potrafi się czasem zawiesić, przez co od czasu do czasu wymagane jest zrestartowanie samochodu.

Opel Insignia ST - prowadzenie

A jak insygnia sprawuje się w trakcie jazdy? W mojej ocenie naprawdę nieźle. Trzeba jednak zdawać sobie z pewnych jej cech, które mogą być nie do przyjęcia dla pewnej grupy kierowców. Co mam na myśli? Po pierwsze prowadzenie. Opel Insignia nie jest lekkim autem, zwłaszcza z silnikiem Diesla. Na zakrętach czuć masę auta, więc kierowcy lubiący z dużą prędkością  pokonywać szybko następujące po sobie, ciasne zakręty nie będą zachwyceni.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 4x4

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Duża masa daje za to poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy autostradą. Auto niczym niewzruszone brnie do przodu, nic nie robiąc sobie ani z bocznych podmuchów wiatru, ani szerokich łuków drogi. Zawieszenie pracuje przy tym cicho i spokojnie. Szkoda tylko, że układ kierowniczy to konstrukcja charakterystyczna dla Opli/Chevroletów sprzed kilku lat. Pracuje nieco zbyt bezpośrednio i nerwowo w pierwszej fazie ruchu kierownicy. W najnowszym Oplu Astrze V zastosowano już typ przekładni, który działa o wiele lepiej.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Aktualizacja: 13.06.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi AWD

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Latkowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama