REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Seat Leon 1.4 TSI FR
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT

REKLAMA

REKLAMA

Seat Leon, dzięki pakietowi stylizacyjnemu FR, wygląda prawie równie dynamicznie co jego topowa odmiana FR. Jak spisuje się jednak jego 150-konny silnik 1.4 TSI? Czy mimo mniejszej mocy potrafi dać frajdę z jazdy?

Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Seat Leon przebojem wdarł się na europejski rynek motoryzacyjny. Niesztampowa stylizacja w połączeniu z niemiecką techniką spowodowały, że po latach posuchy, hiszpańska marka na nowo odzyskała wiatr w żaglach.

REKLAMA

REKLAMA

Seat Leon III generacji oparty na płycie podłogowej MQB, przyciąga uwagę przede wszystkim dynamicznie wystylizowaną linią nadwozia. Atrakcyjne, LED-owe reflektory, wyraźnie podkreślona linia boczna oraz agresywnie stylizowane zderzaki i progi podkreślają sportowy charakter tego modelu. Choć konstrukcyjnie jest bliźniaczo podobny VW Golfa VII generacji, to w rzeczywistości oba auta obdarzone są zupełnie innymi charakterami.

Seat Leon FR to przede wszystkim entuzjasta szybkiej jazdy po zakrętach. Pomaga mu w tym bardzo bezpośredni i zwarty w działaniu układ kierowniczy oraz zawieszenie charakteryzujące się nieco sztywniejszymi nastawami niż to zastosowane w Golfie.  Oparte z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na 4 wahaczowej konstrukcji typu Multilink, zachwyca płynnym działaniem na szybko następujących po sobie zakrętach i relatywnie cichą pracą nawet na większych nierównościach. Oferuje przy tym bardzo dobry komfort jazdy.

Seat Leon 1.4 TSI 150 KM: silnik

REKLAMA

Na wyjściu z zakrętu 150-konny silnik 1.4 TSI (w konstrukcji którego łańcuchowy napęd rozrządu został zastąpiony paskiem wielorowkowych) zachwyca wysoką elastycznością i łatwością w rozwijaniu prędkości. Lekką zadyszkę łapie dopiero powyżej  140 km/h  kiedy to do głosu dochodzi jego mała pojemność skokowa. Motor pozwala jednak niezwykle płynnie przemieszczać się autem w ruchu miejskim i bez problemu napędza je nawet wtedy gdy wskazówka obrotomierza nie przekracza granicy 2000 obr./min.  Z silnikiem świetnie współpracuje automatyczna przekładnia DSG. Skrzynia biegów pracuje płynnie, szybko i nie szarpie, co jeszcze raz powierdza, że została zaprojektowana do pracy z silnikami benzynowymi. W autach z jednostkami Diesla, sposób jej pracy prezentuje znacznie niższy poziom.

Duża zaletą jednostki 1.4 TSI 150 KM jest jej wysoka ekonomiczność. Nowy silnik jest zauważalnie oszczędniejszy niż starsze jednostki oparte na łańcuchu rozrządu. W mieście zużycie paliwa wynosi średnio 8-9 l na 100 km, na trasie jest to ok. 6,8 l/100 km. W trakcie jazdy autostradą apetyt silnika na paliwo sięga 7,3 l na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Leon 1.4 TSI 150 KM: wnętrze

Oprócz mocnego silnika i zwartego zawieszenie, Seat Leon oferuje także dobrze wykonane wnętrze. Deska rozdzielcza jest zwrócona ku kierowcy, ma duże pokrętła i czytelny zestaw wskaźników (atrakcyjna grafika). Godne pochwały są także opcjonalne fotele dostępne w pakiecie FR, zapewniające dobre trzymanie boczne i wysoki komfort amortyzacji. Miejsca z przodu wystarczy dla 190 cm osób, z tyłu wygodnie będzie osobom do ok. 180-183 cm. Bagażnik ma 380 litrów czyli dokładnie tyle samo co w Golfie VII. Wnętrze jest dobrze odizolowane od hałasu, a materiały wykończeniowe ulokowane w górnej części kokpitu są przyjemne w dotyku. Dziwi za to zastosowanie wyraźnie twardszych i podatniejszych na zarysowania materiałów na tunelu środkowym.

Seat Leon prezentuje dobry stosunek ceny do wyposażenia, o ile w sposób rozsądny dobierzemy do niego dodatkowe wyposażenie. Najtańsza odmiana 1.2 TSI 85 KM Entry to koszt min. 55 300 zł. Aby posiadać odmianę FR z silnikiem 1.4 TSI 150 KM, którą charakteryzuje bardziej agresywny wygląd nadwozia i ciekawiej zaprojektowane wnętrze, trzeba przeznaczyć na jej zakup 83 600 zł. Jeśli dodamy do tego dodatki z listy wyposażenia dodatkowego, to może się okazać, że wyraźnie zbliżymy się ceną do sportowej Cupry.

Nawet 150-konny Leon potrafi dać sporo frajdy z jazdy. Przekonuje do siebie silnikiem o wysokiej elastyczności, dobrymi osiągami, sprężystym zawieszeniem i dobrze skonfigurowanym układem kierowniczym. Wnętrze cechuje prostota i wysoka ergonomia, choć projektanci powinni zastosować więcej dobrych jakościowo materiałów. Sama kabina jest całkiem przestronna, a bagażnik wystarczający duży na weekendowy wypad za miasto. Szkoda tylko, że cena pakietu FR jest wyraźnie większa od pozostałych wersji. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że większa cena pojazdu, przekłada się na większą frajdę z jazdy. I o to chyba w tym właśnie chodzi.

Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon FR 1.4 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA