Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Kuba Brzeziński
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test kolejnej odsłony nowego kompaktu z Francji. Po hybrydzie dostaliśmy model napędzany 130-konnym benzyniakiem.
rozwiń >

Nowy Peugeot 308, czyli zielony... Saab?

O wyglądzie Peugeota 308 mógłbym opowiadać godzinami. I nie żartuję! Ten samochód jest piękny, ale w wyjątkowo cudowny sposób. Tak, on sobie z tego doskonale zdaje sprawę. Dlatego zalotnie puszcza oczko do przechodniów, którzy odwdzięczają mu się sporym zainteresowaniem. I nie inaczej było w czasie mojego testu. Opowiem wam teraz pewną zabawną historyjkę. Podczas robienia zdjęć 308-ce do tego testu, podeszła do mnie pewna kobieta i oznajmiła, że "auto ma piękny kolor lakieru". A po chwili dodała, że "zawsze lubiła Saaby...".

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

I choć dla fana motoryzacji stwierdzenie zapachniało obelgą, obelgą nie było. Kobieta po prostu nie miała zielonego pojęcia o motoryzacji, a chciała wyrazić podziw dla auta. To raz. Dwa, gdybyście woleli poczytać mimo wszystko o designie, a nie perypetiach z nowym logo marki, odsyłam was do mojego poprzedniego testu nowego Peugeota 308. Jest tam sporo więcej o designie. Tyle że w tamtym przypadku w wydaniu Subaru-blue i z hybrydą plug-in pod maską. Link poniżej.

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 (2022). Test 225-konnej hybrydy

Peugeot 308 Allure Pack. Rozsądny model pośredni

Poprzednio testowałem wersję GT Pack. Tym razem dostałem do testu model Allure Pack. I choć prezentował się nieco bardziej niskobudżetowo, słowo niskobudżetowy jest tu trochę nadużyciem. Bo 308 nawet w "biedniejszej" wersji jest świetnie wykonany. Ma dobrze spasowane materiały, miękką konsolę i... bardzo wygodne fotele. Siedziska są mięsiste, dobrze podparte i obejmują ciało kierowcy oraz pasażera. Są po prostu wygodne. Poza tym mocno podoba mi się stylizacja konsoli (bardzo agresywna), ekran centralny – może nie za wysoki, ale bardzo szeroki i programowalne, dotykowe przyciski I-Toggles.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Nowy Peugeot 308 PureTech 130. Mocy mu wystarczy!

Testowy Peugeot 308 była napędzany 1.2-litrowym benzyniakiem. To 3-cylindrowa, doładowana jednostka świetnie znana wśród fanów marki. Moc? Sięga 130 koni mechanicznych, które są dostępne od 5500 obr./min. Moment obrotowy sięga 230 Nm i jest dostępny już przy 1750 obr./min. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Całkiem precyzyjnie pracującej i posiadającej olbrzymią, ale wygodną dla ręki gałkę. Osiągi? 308 PureTech 130 rozpędza się do pierwszej setki w 9,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h.

Ile spala nowy Peugeot 308 PureTech 130 M6?

Nowy Peugeot 308 PureTech 130 jest zaskakujący z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że jest naprawdę szybki. I nie tylko w mieście, ale i trasie. Wyprzedza bez żadnego problemu. Po drugie dlatego, że chyba nigdy jeszcze nie spotkałem... tak oszczędnego benzyniaka w segmencie C. W czasie testu auto w cyklu mieszanym spalało około 7 litrów benzyny. To wynik więcej niż świetny! Szczególnie w dobie obecnych cen paliw.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Nowy Peugeot 308 prowadzi się akuratnie sportowo

Peugeot już jakiś czas temu postawił na... sportowe prowadzenie. Tak, slogan forsowany przez PR-owców marki pewnie jest trochę nadużyciem. Mimo wszystko nowy 308 prowadzi się jak po sznurku. Uwielbia zakręty, komunikuje się z kierowcą i daje pewność prowadzenia. W porównaniu z hybrydą z poprzedniego testu brakuje mu jednego. Nieco większej... masy. Masa baterii w układzie Hybrid 225 dociąża nadwozie, ale i sprawia że auto staje się bardziej przysadziste oraz jeszcze lepiej trzyma się nawierzchni.

Testowy Peugeot 308 Allure Pack był też bardzo bezpieczny. Oferował system automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych, aktywnego monitorowania pasa ruchu, automatycznego uruchamiania świateł, monitorowania martwego pola, rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o ruchu poprzecznym w czasie cofania. A to wszystko już w wersji bazowej.

Ile kosztuje nowy Peugeot 308 PureTech 130 Allure Pack?

I tak naprawdę wisienka czeka na sam koniec. Bo mam w tym punkcie dwie dobre informacje. Pierwsza jest taka, że piękna zieleń metaliczna o nazwie Olivine nie wymaga dopłaty. Nie ma zatem sensu wybór innego lakieru. Ten jest efektowny i idealnie pasuje do nowego 308. Druga jest taka, że samochód w konfiguracji testowej zostanie wyceniony przez salon na nieco ponad 120 tys. zł. 120 tys. to spora ilość gotówki. Tak, to prawda. Z drugiej strony mówimy o naprawdę dojrzałym kompakcie.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Nowy Peugeot 308 to auto rozpoznające znaki drogowe, informujące o ruchu poprzecznym za autem, posiadające nawigację, automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat, bezkluczykowy dostęp, LED-owe światła, ładowarkę indukcyjną i piekielnie wygodny fotel. A do tego ma 130-konny, oszczędny i dynamiczny silnik benzynowy. Na koniec dodam tylko, że niedawno testowałem Volkswagena Polo 1.0 TSI, który kosztował 119 630 zł... A to samochód pochodzący z segmentu niższego.

Nowy Peugeot 308. Test i podsumowanie

Po przeczytaniu dotychczasowych akapitów z pewnością domyślacie się, że to auto naprawdę mi się spodobało. Nie miałem żadnego zamiaru się z tym kryć. A więc jak podsumować test, skoro tak naprawdę w tym punkcie wszystko jest jasne? Do wcześniejszych słów dodać mogę chyba tylko jedno. Gdybym dziś chciał kupić samochód segmentu C, na 90 proc. wybrałbym tego właśnie Peugeota. W rozsądnej wersji Allure, z zielonym lakierem oraz dynamicznym i 130-konnym benzyniakiem. Zamieniłbym tylko skrzynię manualną na automat. Nowy 308 to świetny kompakt. To świetne auto. Jest dokładnie taki, jaki powinien być.

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Tablica z czarną dłonią. Co oznacza?
    Tablica z czarną dłonią jest nowym pomysłem GDDKiA na walkę z kierowcami, którzy wjeżdżają na autostrady i drogi ekspresowe pod prąd. Co znaczy?
    Zielona Karta. Darmowa polisa, która niewypisana nie chroni
    Zielona Karta często jest bezpłatnie wydawana przez ubezpieczycieli. I choć może być bezpłatna, gdy kierowca jej nie wyrobi, polisa nie chroni.
    Czy można tankować diesla na włączonym silniku?
    Czy można tankować diesla na włączonym silniku? A odpowiedź na tak zadane pytanie brzmi... Poznaj ją czytając nasz materiał.
    Wyższe OC za punkty? 83 proc. kierowców jest za
    Wyższe OC za punkty? 83 proc. polskich kierowców uważa, że to dobry pomysł. A to nie koniec ciekawostek płynących z badania ankietowego.
    Parkowanie w strefie zamieszkania w miejscu niewyznaczonym
    Parkowanie w strefie zamieszkania w miejscu niewyznaczonym. Jest możliwe? Czy oznacza mandat? Co mówią przepisy?
    Lotos: promocja na paliwo 2022?
    Lotos: promocja na paliwo 2022? Tak, zaraz po Orlenie i Lotos postanowił zaoferować kierowcom specjalną ofertę wakacyjną. Ile wynosi rabat na paliwo?
    30 groszy taniej na BP. Wakacyjna oferta nie tylko na Orlenie
    30 groszy taniej na BP? Dokładnie tak. Brytyjska sieć stacji paliwowych właśnie dołączyła do wakacyjnej oferty w roku 2022. Jakie są warunki?
    Bravoauto. Inchcape z pomysłem na sprzedaż aut używanych
    Bravoauto. Inchcape przedstawił właśnie sieć sprzedaży samochodów używanych wszystkich marek. Pierwszy tego typu punkt powstanie w Poznaniu.
    Czy można tankować do kanistra?
    Czy można tankować do kanistra? To pytanie, które często zadają kierowcy. I możliwość taka występuje, ale trzeba dochować kilku warunków.
    Auto dla kobiety. Jak panie wybierają samochody?
    Auto dla kobiety, czyli zastanawialiście się kiedyś jaki jest klucz, który decyduje o zakupie konkretnego egzemplarza pojazdu przez panie? My to wiemy!
    Limitowany Formentor VZ5. Powstanie tylko 999 sztuk!
    Limitowany Formentor VZ5, czyli pełnokrwista Cupra o mocy 390 koni, która powstanie w ilości tylko 999 sztuk. Każda otrzyma laserowy grawer!
    Nissan Qashqai e-POWER. Cena w Polsce od 173 700 zł
    Nissan Qashqai e-POWER. Cena elektryka ze spalinowym zasilaczem została opublikowana. Wystartowały też zamówienia na auto.
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.? Dokładnie tak. Tego dnia w życie wejdzie też nowy taryfikator punktów karnych.
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku?
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku? To temat jednej z niekończących się dyskusji między kierowcami. Jaka jest odpowiedź?
    Nowe drogi w Polsce. Lato 2022
    Nowe drogi w Polsce? Lato 2022 r. już przywitało nas serią nowych szlaków drogowych, a w wakacje prace będą trwać dalej. Gdzie? O tym w tym tekście.
    Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
    Elektryczny Passat? Tak, elektryfikacja dotknie również tej ikony polskiej motoryzacji. Wersja zasilana prądem będzie nazwana Volkswagen ID.Aero.
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja?
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja? To latem ważne pytanie. Znamy na nie odpowiedź. Wiemy też czy lepiej jeździć na klimatyzacji czy z otwartymi szybami.
    Międzynarodowe prawo jazdy – co musisz wiedzieć?
    Międzynarodowe prawo jazdy. Co musisz o nim wiedzieć? Jak je zdobyć? I do czego tak właściwie może być potrzebne? Sprawdźmy.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r. Nowe przepisy są już tuż za rogiem. Skąd wziął się ten pomysł i co oznacza dla kierowców?
    Mycie auta latem. O czym pamiętać?
    Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.? Tak, przepisy w tej sprawie już są przesądzone. Co dawała karta pojazdu i co oznacza nowelizacja?
    Remont na A4 w wakacje 2022
    Remont na A4 w wakacje 2022 r., czyli rozkopane zostaną aż dwa odcinki tej autostrady. Które i jak wygląda organizacja ruchu?
    Najwięcej wypadków drogowych zdarza się w wakacje. Powody: nietrzeźwość i używanie smartfona w czasie jazdy
    Bezpieczeństwo na polskich drogach to temat powracający jak bumerang, szczególnie w okresie wakacyjnym. W 2021 roku do największej liczby wypadków doszło właśnie w czerwcu i lipcu, a w 2020 roku ten niechlubny rekord przypadł na sierpień. GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe sprawdziło, co Polacy uważają za największe zagrożenie na drogach oraz jakie ich zdaniem działania kierowców przyczyniłyby się do poprawy poziomu bezpieczeństwa. Czy w te wakacje wyciągniemy wnioski ze statystyk?
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Ale niektórzy mają lepiej
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Kiedy dokładnie i czemu bezterminowe prawo jazdy musi zniknąć? Sprawdźmy.
    Ufać sprzedawcom samochodów? Te dane nie dają złudzeń...
    Ufać sprzedawcom samochodów? To pytanie, przed którym stanie każdy kupujący pojazd z drugiej ręki. Jak brzmi odpowiedź? Oto ciekawe dane.