Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM. Alfa, czyli stylowa. Giulia, czyli sedan. Quadrifoglio V6, czyli sport i silnik Ferrari. To brzmi dobrze...

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: inna niż... wszystkie inne auta!

Giulia miała oznaczać wielki powrót Alfy Romeo do segmentu D. Niestety Giulia nie stała się szczęśliwą gwiazdą dla włoskiej marki. Najpierw, na etapie projektu Sergio Marchionne – ówczesny szef koncernu Fiata – odesłał ją na deski kreślarskie. Później marka miała wyraźne trudności z uruchomieniem produkcji. A gdy to się wreszcie udało, w bólach rodziła się gama silnikowa. Jeździłem już Giulią z dieslem pod maską. Teraz nadszedł czas na topową odmianę Quadrifoglio. Co mogę o niej powiedzieć po tygodniowym teście? Tego auta nie da się opisać w kilku słowach.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, czyli Alfa z silnikiem Ferrari

Tak, Alfa Romeo Giulia bez wątpienia ma nieco zezowate spojrzenie. Szczególnie po odpaleniu oldskulowych już dziś ksenonów wieczorem. Zaraz za nim ukrywa się jednak prawdziwe dzieło sztuki motoryzacyjnej. Mowa o silniku. Włosi poszli świetnie znanym sobie tropem. Postanowili zbudować V-szóstkę. Aby spotęgować sukces modelu, legenda głosi że do prac nad nową jednostką zostali zaprzęgnięci... inżynierowie Ferrari! Właśnie dlatego V6 z Giulii jest spokrewnione z podwójnie doładowanym V8 o oznaczeniu F154 CB znanym spod maski Ferrari Californii.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Motor zamontowany w Giulii Quadrifoglio ma 2,9 litra pojemności, posiada 6 cylindrów ustawionych pod kątem 90 stopni w układzie V, a do tego oferuje 510 koni mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Siła trafia na koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. Wtrysk paliwa jest realizowany bezpośrednio. Dwie turbosprężarki z kolei wytwarzają ciśnienie rzędu 2 barów. Co więcej, Giulia Quadrifoglio waży 1620 kg. Co oznacza, że każdy koń mechaniczny napędza nieco ponad 3 kg.

Giulia Quadrifoglio: 3,9 sekundy brzmi dobrze?

Układ napędowy już brzmi imponująco? A to tak naprawdę dopiero początek dobrych informacji. Producent twierdzi, że sportowa Alfa jest w stanie wystrzelić do pierwszej setki w 3,9 sekundy. Tylko że słowo wystrzelić użyłem nieco na wyrost. Piszę tak głównie dlatego, że do 20 czy 30 km/h Giulia Quadrifoglio nie wydaje się potworem mocy. Silnik wyraźnie rozkręca się powyżej tej prędkości i mniej więcej od biegu drugiego. Dzięki temu w trasie wyprzedzanie auta jadącego z przodu trwa dosłownie tyle, ile zajmuje mgnienie oka.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: kocha uślizgi!

Co ciekawe, w przyspieszeniu Giulii oznaczonej symbolem koniczyny wcale nie moc jest najważniejszym z doznań. Dużo ważniejsze są pozostałe wrażenie. Akceleracja w trybie dynamic odbywa się przy akompaniamencie wrzasku silnika (dosłownie!), wystrzałów wydechu i efektownych uślizgów tylnej osi towarzyszących wszystkim zmianom przełożeń. A nie wspominałem jeszcze o jednym. Tak, Alfa jest tylnonapędowa. Wyłącznie tylnonapędowa. Tylko to tak właściwie wada czy zaleta? Napęd typu AWD dałby większą możliwość przeniesienia mocy – mówiąc prostym językiem Alfa stałaby się wyraźnie szybsza. Z drugiej strony RWD to... wielka frajda!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: brutal, który wiele wybacza

Czy Giulia Quadrifoglio  jest narowista? Być może trochę w zakręcie. Ale to też tylko w przypadku, w którym kierowca wyraźnie przesadzi z gazem lub przeceni swoje możliwości. W każdej innej sytuacji włoski sedan wybacza naprawdę wiele. Gdy koła zaczynają się ślizgać, wystarczy delikatnie popuścić gaz. Wtedy wszystko wraca do normy. To raz. Dwa Alfa nie w każdym momencie jazdy musi być rozwścieczonym lwem. Wystarczy delikatnie traktować pedał gazu, a stanie się przewidywalnym samochodem, z którym bez zasadniczych trudności poradzi sobie każdy kierowca.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ma niezwykle precyzyjny układ kierowniczy, a do tego w wersji testowej ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe (które popiskują w czasie manewrów parkingowych). Auto jeździ jak po sznurku i zatrzymuje się praktycznie w miejscu.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Giulia Quadrifoglio pojedzie nawet... 307 km/h!

Top informacją jest też to, że Alfa nie poddaje się europejskiemu lobby. Właśnie dlatego ma prędkość maksymalną wynoszącą aż 307 km/h. Tym samym nie jest ona wymuszona przez elektroniczny kaganiec i ustawiona na wartości 250 km/h. Spalanie? No i tu mam nieco gorsze informacje. Włosi deklarują w cyklu mieszanym zapotrzebowanie na paliwo wynoszące 9 litrów benzyny. Ja taki wynik osiągnąłem, ale w trasie. Tylko czy przy podwójnie doładowanej V-szóstce i samochodzie, który ma dawać frajdę z jazdy, o spalaniu w ogóle należy rozmawiać w charakterze wady? No właśnie...

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: cena nie jest niska, ale i... wysoka

Cennik Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio startuje od 437 tys. zł. I w przeciwieństwie do mocnych sedanów z Niemiec, nie ma listy opcji przypominającej książkę. Dodatków jest dosłownie kilka. Niestety nie są one tanie. Tarcze ceramiczno-węglowe kosztują 35 tys. zł, tapicerka z zielonymi przeszyciami kolejne 17 tys., podczas gdy pakiet asystentów jazdy 7 tys. To wszystko włącznie z perłowym lakierem i felgami sprawia, że Alfa wyceni sedana na 517 tys. zł. Dużo i niedużo. Niedużo na tle niemieckich rywali, ale na tyle dużo, aby Alfa nie okazała się przesadnie tania. Charakter musi mieć jednak swoją cenę...

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: design i wnętrze

O czym jeszcze nie powiedziałem? O designie i wnętrzu. Design w przypadku Alfy to od zawsze zestaw tych samych słów. Pomijając zezowate spojrzenie (o którym już wspominałem), linia Gliulii to klasa, dynamizm i styl. Połączone oczywiście z białym nadwoziem i czarnymi dodatkami. Ciekawe jest to, że Giulia w każdej wersji wygląda podobnie pięknie. Tu sportowy rodowód zdradza jednak niesamowity dyfuzor z tyłu i cztery gorące wydechy polakierowane na czarno i wykonane przez Akrapovica.

Wnętrze? Kierowca poczuje się jak król. Ma dużo miejsca, niesamowicie ukształtowany fotel i piękną kierownicę ze wstawką z alkantary. Z tyłu miejsca jest zasadniczo mniej. Na tylnej kanapie zasiądą przede wszystkim dzieci. Nie to jest jednak największą wadą kabiny. Najgorszej wypada bowiem jakość, a w tym przede wszystkim spory udział twardych plastików użytych do wykończenia kabiny pasażerskiej. Na szczęście kierowca za specjalnie nie zwraca na nie uwagi. Ma bowiem ciekawsze rzeczy do roboty. Na postoju zwróci uwagę na wstawki z włókna węglowego i lakierowania w kolorze flagi Włoch, a w czasie jazdy na ryk silnika i głośne wystrzały wydechów.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM – podsumowanie testu:

Z całą pewnością wielu kierowców stara się sklasyfikować Giulię Quadrifoglio. Część powie, że to typowy sedan segmentu D, a część będzie mówić o chrapce na segment premium. I choć obydwu tym stanowiskom mógłbym przyznać rację, jednocześnie nie mogę tego zrobić. Giulia z zieloną koniczyną na nadkolu jest magiczna. Ona wyrywa się konwenansom stworzonym przez segmenty, ona jest poza sztywnymi regułami, ona jest po prostu... Giulią Quadrifoglio.

Ma cudowną V-szóstkę pod maską, która choć na niskich obrotach nie brzmi imponująco, na wysokich drze się jak wściekły Neptun. Ma tylny napęd, który w mocnych sedanach może wydawać się archaiczny, ale wbrew pozorom to właśnie on nadaje temu autu charakteru. I choć ruszając z miejsca uderzenia mocy nie czuć, to co dzieje się później idealnie wpisuje się w mokre fantazje motomaniaków. A to prowadzi do idealnego podsumowania mojego testu.

Giulia Quadrifoglio jest nowoczesna i korzysta ze wszystkich zdobyczy techniki. To jednak nie jest auto, które widzi rzeczywistość ciągami zero-jedynkowymi znanymi chociażby z Matrixa. To samochód, który wyraża pasję, ma wielkie serce i w nosie poprawność czy kompromisy. To mocny sedan, który porusza wyobraźnię, jest w miarę analogowy w elektronicznym świecie, daje frajdę i dużo swobody kierowcy, a do tego taki, którego można pokochać. Mimo wszystko, a nie za coś...

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za jazdę po lesie, czyli jak dostać 500 zł grzywny
    Mandat za jazdę po lesie? Tak, jest możliwy. A do tego jego kwota okazuje się niemała! Kierowca dostanie co najmniej 500 zł.
    Wywóz auta na Ukrainę. Rośnie eksport pojazdów z Polski
    Wywóz auta na Ukrainę, czyli Ukraińcy będący w Polsce chętnie eksportują kupione u nas pojazdy. Ile pojazdów z Ukrainy przyjeżdża nad Wisłę?
    Badanie czystości powietrza? Wykonuje je... van kuriera!
    Badanie czystości powietrza może być realizowane nie tylko przez instytucje. I udowadnia to DPD. Firma wyposażyła swoje auta w specjalne czujniki.
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo?
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo? To pytanie, które w dobie rosnących cen benzyny, oleju napędowego i LPG szczególnie często zadają kierowcy.
    Rowery elektryczne. Ile kosztują, jak działają, jakie dają korzyści?
    Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością na rynku jednośladów. Co powinieneś o nich wiedzieć przed zakupem? Oto nasz poradnik.
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Jaką karę dostanie kierowca?
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Nowe przepisy weszły w życie w roku 2021. W roku 2022 w pełni usankcjonowana została kara. I wynosi...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r. No nie do końca...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r.? To pytanie często zadawane przez internautów. I choć A2 w tym rejonie powstanie, raczej nie do 2023 roku.
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu. Możliwe?
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu, czyli rząd mówi o nowych opcjach mObywatela. Aplikacja w wersji 2.0 może zaskoczyć.
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja w akcji
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja teraz zajmie się ocenieniem skali uszkodzeń i przygotowaniem wartości odszkodowania. I to w Polsce!
    Gdzie jest najwięcej wypadków? Lista powiatów.
    Gdzie jest najwięcej wypadków? To pytanie postanowił zadać sobie GUS. Odpowiadając na nie, przygotował listę najniebezpieczniejszych powiatów.
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022. Czyli o co chodzi w tym dokumencie i jak go zdobyć?
    Bentley Bentayga EWB. Brytyjski SUV z długimi drzwiami
    Bentley Bentayga EWB, czyli auto, które można skonfigurować na 24 miliardy sposobów. Co wiadomo o dłuższej wersji hitowego modelu Bentley`a?
    Eko jazda dieslem. Jak oszczędzać paliwo?
    Eko jazda dieslem: czy różni się od eko jazdy benzyniakiem? O jakich zasadach powinien pamiętać kierowca? O tym opowiemy w naszym materiale.
    Licencja wspólnotowa, brak przewoźników i paraliż w Europie?
    Licencja wspólnotowa brak przewoźników. Pytanie na dziś brzmi: czy nowe przepisy mogą sparaliżować transport w Europie? Mogą. To realne widmo!
    Obowiązkowe naklejki na samochód. Mandat to 500 zł!
    Obowiązkowe naklejki na samochód? 4 maja 2022 roku w Polsce zaczął obowiązywać wzór naklejki dotyczącej strefy zeroemisyjnej.
    P-21 powierzchnia wyłączona. Mandat w roku 2022 będzie wysoki?
    P-21 powierzchnia wyłączona. Mandat w przypadku zignorowania tego znaku będzie wysoki? Zajrzyjmy do nowego taryfikatora.
    Dwucyfrowy kod prawa jazdy. Dwie cyfry to za mało!
    Dwucyfrowy kod prawa jazdy sprawia, że choć kierowcy powinny dotyczyć ograniczenia w prowadzeniu, de facto go nie dotyczą. I zaraz powiemy czemu.
    Serwis poza ASO a gwarancja. Przeglądy tylko w ASO?
    Serwis poza ASO a gwarancja. Czy niekorzystanie z usług autoryzowanych stacji oznacza problem z gwarancją? Już nie. Prezes UOKiK interweniował.
    Ukraińcy w Polsce a ubezpieczenie samochodu i... nie tylko
    Ukraińcy w Polsce a ubezpieczenie samochodu i... nie tylko. Co warto wiedzieć? Oto pięć podstawowych pytań, na które poznaliśmy odpowiedź.
    Oświadczenie sprawcy kolizji polsko-ukraińskie
    Oświadczenie sprawcy kolizji polsko-ukraińskie. W tym materiale zamieszczamy gotowy druk, który może ułatwić kierowcom rozliczenie szkody.
    Linia bezwzględnego zatrzymania P-12. Co oznacza?
    Linia bezwzględnego zatrzymania P-12. Jak się zachować w przypadku jej pojawienia się na drodze? Co powinien o niej wiedzieć kierowca?
    Znak B-25. Taryfikator przewiduje mandat...
    Znak B-25. Taryfikator za wyprzedzanie za tym znakiem przewiduje wysoki mandat. Jak wysoki? O tym opowiemy w naszym tekście.
    Podróż pociągiem z rowerem. Co musisz wiedzieć?
    Podróż pociągiem z rowerem. Czyli dziś zestaw porad dla wszystkich wielbicieli wycieczek rowerowych. Co warto wiedzieć o rowerze w pociągu?
    W jakiej kolejności odpalić samochód?
    W jakiej kolejności odpalić samochód? Niby wiedza ta może się wydawać oczywista, ale... Czasami o oczywistych oczywistościach warto przypominać.
    Czy system start-stop oszczędza paliwo?
    Czy system start-stop oszczędza paliwo? To pytanie, które coraz częściej zadają sobie kierowcy. Jak brzmi odpowiedź na nie? Sprawdźmy.