REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC, czyli lekka hybryda i automatyczna przekładnia. I choć napęd jest dobry, to nie on jest największa zaletą auta.

Nissan Qashqai: czyli typowo-nie-japońsko urodziwy

O uroku nowego Qashqaia można opowiadać godzinami. Podobają mi się ostre linie, piękny, perłowy lakier i cudowne, 20-calowe felgi. W tym aucie nie przeszkadza mi nawet nieco azjatyckie spojrzenie. Bo ono wraz z wąskimi i ukośnymi lampami jedynie nadaje temu nadwoziu charakteru. I choć mógłbym pewnie dalej wymieniać kolejne detale zastosowane przez Japończyków. Tego akurat nie zrobię. I mam ku temu ważny powód. Qashqaia już testowałem i miałem okazję bardziej wypowiedzieć się na temat designu.

REKLAMA

W swoim poprzednim teście opowiedziałem też o... olbrzymim wnętrzu i fakcie, że tylne drzwi otwierają się do 90 stopni. Fakt ten doceni każdy, kto musiał usadzić dziecko w foteliku przypiętym do tylnej kanapy.

Mój poprzedni test nowego Qashqaia znajdziecie tutaj.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV XTRONIC. Co to wszystko oznacza?

REKLAMA

No dobrze, ale skoro testowałem już nowego crossovera Nissana, czemu zasiadłem za jego kierownicą jeszcze raz? Jest ku temu dość ważny powód. Bo tym razem mogłem się przejechać inną wersją napędową. Tak, pod maską nadal pracował 1.3-litrowy benzyniak i nadal był wyposażony w układ lekkiej hybrydy. Jednocześnie został sparowany nie z 6-biegowym manualem, a przekładnią XTRONIC. Ciekawostka nr 1? Choć pojawia się automat, auto staje się jeszcze szybsze. Nadal 158-konny Qashqai osiąga pierwszą setkę w 9,2, a nie 9,5 sekundy.

Ciekawostka nr 2? Choć skrzynia biegów XTRONIC to w dużej mierze przekładnia bezstopniowa, nie ma zbyt wielu wad przekładni bezstopniowych. Nie trzyma auta na siłę na wysokich obrotach. A przez to nowy Qashqai zamiast wrzeszczeć, jedynie delikatnie i całkiem przyjemnie powarkuje. To oczywiście nie oznacza, że XTRONIC jest idealne. Przekładnia działa płynnie, ale do momentu w którym kierowca płynnie naciska na gaz. Chwila przerwy i mocniejsze dociśnięcie pedału przyspieszenia oznacza szarpnięcie. Może nie mało komfortowe, ale mimo wszystko szarpnięcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nowy Qashqai z automatem ma o 10 Nm więcej!

REKLAMA

Ciekawostka nr 3? Automatyczna przekładnia oznacza, że Nissan Qashqai otrzymuje wyższy moment obrotowy. W wariancie manualnym 1.3-litrowy benzyniak DIG-T ma 260 Nm. Tu wartość jest o dokładnie 10 Nm wyższa. Japoński benzyniak świetnie czuje się na dole prędkości obrotowej – zupełnie jak diesle. A to oznacza, że przyspiesza naprawdę dynamicznie – na tyle dynamicznie, że kierowca nie ma problemu z zabuksowaniem kołami zimą. Ciekawostka nr 4? Układ MHEV nie tylko służy do przedłużenia postoju bez pracy silnika w trybie start-stop. On też wspiera układ napędowy np. w czasie podjazdu na wzniesienie.

Ile pali Nissan Qashqai Tekna + 1.3 DIG-T MHEV 158 KM XTRONIC? Japończycy twierdzą, że 6,5 litra w cyklu mieszanym. Ja raczej powiedziałbym, że ten wynik będzie usadzony nieco powyżej 7 litrów.

Ile kosztuje nowy Nissan Qashqai Tekna + XTRONIC?

Zasadnicze pytanie brzmi: ile kosztuje nowy Nissan Qashqai z automatyczną skrzynią? Mam w tym punkcie trzy informacje. Dwie dobre i jedną złą. Pierwsza dobra jest taka, że testowa wersja Tekna + jest kompletnie wyposażona. Ma w standardzie skórzaną tapicerkę, 20-calowe felgi, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, bezkluczykowy dostęp i rozruch, 10-głośników skomponowanych przez BOSE i aż 20 systemów bezpieczeństwa. Dopłacić można tak naprawdę wyłącznie za lakier. Druga dobra jest taka, że auto ma 5-letnią gwarancję (ograniczoną co prawda przebiegiem na poziomie 100 tys. km). Zła jest taka, że takie auto zostanie wycenione na 169 400 zł. I choć kwota nie jest mała, nikogo raczej nie przerazi w tym segmencie.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Test nowego Qashqaia z automatem. Jak podsumować to auto?

Bardzo długo zastanawiałem się nad podsumowaniem tego testu. Tak naprawdę bardziej to starałem się znaleźć oczywiste wady tego auta. Ale chyba... nie potrafię! Nowy Nissan Qashqai jest rodzinnie przemyślany i przestronny, do tego prowadzi się przyjemnie, lekko i bezrefleksyjnie. Tak, jest przeładowany technologią, ale to technologia sprzyjająca kierowcy. Do tego jego świetnie wykonany, oferuje wygodne siedziska, ma dopracowany układ napędowy i niezbyt niską, ale rozsądnie wykalkulowaną cenę. Kiedyś Nissana kupowało się w dużej mierze z rozsądku. To jednak pierwszy Qashqai, które ja wybrałbym też trochę sercem. I pewnie tego wyboru bym nie żałował.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

REKLAMA

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

REKLAMA

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

REKLAMA