Kategorie

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Mazda CX-3 jest lepiej wykonana od Forda Pumy, mniej azjatycka od Kii Stonic i bardziej finezyjna od T-Crossa. Czy to Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 to niezwykłe połączenie... lokalizacji. Crossver segmentu B ujrzał światło dzienne w Los Angeles - amerykańskiej mekce gwiazd. Jego produkcja została jednak ulokowana w... Hiroszimie. A ta nie kojarzy się już najlepiej. Do której z tych miejscowości Mazda pasuje bardziej? Zdecydowanie do miasta aniołów! Bo jej nadwozie wygląda trochę tak, jakby zostało wyrzeźbione, a nie zaprojektowane. Oczywiście to nie oznacza, że Japończycy nie popełnili błędów. Standardowo dla siebie zastosowali nieco za długą maskę. Poza tym w modelu testowym nie przekonał mnie szary lakier. Ja chyba postawiłbym na krwistą czerwień!

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

CX-3 SkyJoy: na zewnątrz dzieło sztuki, w środku po prostu Mazda!

Reklama

Kabina pasażerska CX-trójki jest iście mazdowska! Co to oznacza? Kierownicę z wąskim wieńcem i wąskimi ramionami, ekran umieszczony na szczycie konsoli, minimalizm na desce rozdzielczej oraz pokrętło za gałką zmiany biegów. Plusy? Wnętrze Mazda CX-3 jest mocno przejrzyste i nie ma w nim charakterystycznych dla Japończyków mało intuicyjnych rozwiązań. Poza tym w fotelu można zająć wygodną pozycję, klimatyzacja - co niespotykane! - przy włączonym nawiewie na szybę nadal działa w trybie automatycznym, a jakość wykończenia odsyła do lamusa praktycznie każdego z głównych rynkowych konsumentów.

Wady? Wnętrze CX-trójki jest bez wątpienia zbyt czarne. Przydałyby się tu akcenty, które nieco rozświetliłyby tą kabinę. Poza tym po jakości ekranu multimedialnego widać nieco upływ czasu - model miał prezentację w roku 2015, a ilość przestrzeni w kabinie nie jest przesadna. Na przednich fotelach można się wygodnie rozsiąść. Wtedy jednak z tyłu zmieszczą się głównie małe dzieci.

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 SkyActiv-G to typowy… wolnossak

Reklama

Choć wzornictwo Mazdy CX-3 wydaje się nowoczesne i świeże, są pewne kwestie w których Japończycy pozostają tradycjonalistami. To dotyczy chociażby palety silnikowej. Dobre informacje? Kupujący nie będzie musiał długo wybierać - CX-3 jest oferowany tylko z jednym benzyniakiem. Kolejna dobra informacja? Motor ma aż 2 litry pojemności. Zła informacja? Niestety nadal brakuje mu doładowania. Silnik z serii SkyActiv-G rozwija 121 koni mechanicznych. Jeżeli chodzi o moment obrotowy, ten ma wartość 206 Nm. Obydwa parametry są rozwijane przy wysokiej prędkości obrotowej.

Testowa Mazda CX-3 ze startu wydawała się całkiem dynamiczna - przyspieszała do pierwszej setki w 9,1 sekundy. Sytuacja zmieniała się w trasie - tam wyraźnie brakowało jej wigoru. Skutek? Na drodze krajowej podczas wyprzedzania ciężarówki konieczne jest umiejętne dobranie przełożenia skrzyni biegów - w przeciwnym razie silnik buczy, a przyrost prędkości jest niewielki. I choć CX-3 SkyActiv-G pracuje jak typowy wolnossak, ma coś co odróżnia go na tle konkurencji. Ten silnik naprawdę mało pali! Komputer pokładowy po teście wskazywał spalanie na poziomie 6,8 litra - a to wynik niedostępny często dla nowoczesnych, doładowanych motorów.

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3: crossover ma szczudła i sportowe zacięcie

Pomijając wolnossącego benzyniaka, jest jeszcze jedna rzecz charakterystyczna dla Mazdy w modelu CX-3. Japończycy mają ostatnio taką manierę, że choć skupiają się na produkcji modeli ze zwiększonym prześwitem, chcą aby te prowadziły się jak auta sportowe. Zaleta takiego stanu rzeczy jest taka, że mały crossover okazuje się sztywny, pewnie trzyma się drogi w zakręcie i precyzyjnie wykonuje polecenia wydawane przez kierowcę. Po drugiej stronie medalu znajduje się jednak komfort - a właściwie jego ograniczony zakres na nawierzchniach niskiej jakości.

Na koniec pozostał chyba najmniej przyjemny temat dla Mazdy - mowa o cenie. Auto testowe - które nie było przesadnie dobrze wyposażone - zostanie wycenione przez salon sprzedaży na blisko 101 tys. zł. Czy to dużo? Niestety, ale tak. Konkurencyjny Renault Captur kosztuje minimum 73 900 zł. Tak, posiada zaledwie 90-konny silnik pod maską. Ale nawet jeżeli kierowca zdecyduje się na 140-konnego benzyniaka, cena crossovera nie przekroczy 83 tys. zł. Nie da się zatem ukryć, że CX-3 nie jest potężnym hitem sprzedaży. To jednak ma też zalety - bo w dużym mieście jadąc Mazdą nie spotkacie podobnego auta na każdym rogu.

Test: Mazda CX-3 - podsumowanie:

Mazda CX-3 ma pewne braki w kwestii dynamiki, a do tego zdecydowanie mogłaby być tańsza. Ten samochód - wraz z resztą rodziny marki - doprowadził jednak do ciekawego zjawiska. Bo o obecnych Mazdach spokojnie można powiedzieć, że mają japoński… urok! A to oznacza, że wreszcie nie trzeba ich kupować wyłącznie dlatego, że mogą być bezawaryjne czy są praktyczne. Teraz są także w stanie budzić emocje - emocje, które w motoryzacji XXI wieku stanowią szczególnie ważny klucz do sukcesu.

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 121 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 121 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 206 Nm (przy 2800 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 192 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,1 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 48 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Długość: 4275 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1535 mm
  • Rozstaw osi: 2570 mm
  • Pojemność bagażnika: 350/1260 litrów
  • Cena: od 90 900 zł

Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G 2.0 121 KM - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 100 700 złotych,
  • 16-calowe felgi aluminiowe,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • system wspomagający hamowanie,
  • tempomat,
  • 7-calowy ekran multimedialny,
  • skórzana, wielofunkcyjna kierownica,
  • przednie reflektory diodowe,
  • czujnik deszczu,
  • czujnik zmierzchu,
  • system monitorowania tyłu pojazdu,
  • podgrzewane fotele przednie,
  • czujniki parkowania z tyłu,
  • przyciemniane szyby tylne.

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    23 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.