Kategorie

Test: Toyota Land Cruiser - w starym stylu, ale nadal urzeka!

Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser jest bardziej terenówką czy rodzinnym SUV-em? A może jednym i drugim? Sprawdziliśmy to w czasie naszego testu.

Kierowcy Land Cruiserów patrzą z wyższością. Dosłownie!

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca w Toyocie Land Cruiser jest nieco przytłaczające. Myślisz, że SUV-y są wysokie? To znaczy, że nigdy nie siedziałeś w terenowej Toyocie! Przez pierwsze kilka minut jazdy czułem się zupełnie tak, jakby przypadło mi prowadzenie motoryzacyjnej wersji piramidy Cheopsa. Powód? Miejsce kierowcy jest ustawione wysoko nad asfaltem. Na tyle wysoko, że do aut stojących na pasie obok można zaglądać przez… szyberdach. Rozmiary Land Crusiera szczególnie mnie przytłoczyły z jeszcze jednego powodu. Godzinę przed jego odebraniem jeździłem bowiem nową Dacią Sandero.

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

No dobrze, a więc jakie zalety ma nadwozie terenowej Toyoty? Kierowca podczas jazdy widzi pięknie przetłoczoną maskę. Robi całkiem agresywne wrażenie. Do tego fajnie prezentuje się przetłoczenie idące na wysokości tylnego nadkola, a przedni grill jest ogromny, ale i majestatyczny. Prezentuje się dokładnie tak, jak potężny kominek w klasycznej, brytyjskiej posiadłości. Podobały mi się też tylne lampy z bezbarwnymi kloszami w stylu Lexusa. Wady? Tylna klapa otwiera się do boku - na ciasnym parkingu kierowca będzie musiał zatem raczej korzystać z uchylanej szyby, aby bez problemu załadować zakupy.

Land Cruiser: terenówka z lodówką w podłokietniku

Reklama

Kabina pasażerska Land Cruisera? Jak już wspominałem wcześniej, kierowca siedzi niezwykle wysoko. W zamian ma do dyspozycji wyjątkowo wygodny fotel - nie męczy pleców nawet podczas dalszych wyjazdów. Poza tym słowem kluczem w przypadku terenowej Toyoty jest nie tylko luksus, ale i komfort. To samochód, który być może i uwielbia błotne przeprawy, w tym samym czasie jednak idealnie nadaje się do rodzinnych wyjazdów. Co więcej, testowy Land Cruiser posiadał lodówkę w podłokietniku, ekran dedykowany pasażerom drugiego rzędu foteli, przesuwaną tylna kanapę oraz dodatkowe dwa siedziska ukryte w bagażniku.

Toyota Land Cruiser oferuje ogromną ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Bagażnik nie jest już jednak tak przestronny. Dwa dodatkowe fotele schowane pod jego podłogą ograniczają przestrzeń załadunkową do 480 litrów.

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser jest przywiązana do detali

Przestrzeń i komfort to nie wszystko w przypadku Land Crusiera. Bo kabina Toyoty jest pełna ciekawych dodatków. Przykład? Osłona przeciwsłoneczna jest wyłożona mięsistym i miłym w dotyku welurem, zegary mają srebrne obwódki i prezentują się elegancko (pochodzą na moje oko z Lexusa), kabinę doświetla szyberdach, a w bagażniku Japończycy znaleźli miejsce dla gniazdka 230V. Bardzo ważna w kabinie Land Crusiera jest też jakość. Plastiki są miękkie i być może nie przypominają tych znanych z BMW z Audi. Z drugiej strony są idealnie spasowane - z konsoli nie dochodzą żadne trzaski w czasie jazdy.

Na szczycie konsoli centralnej pojawia się duży ekran - przypomina ten znany z Camry. I choć za jego sprawą Toyota powinna ograniczyć ilość przycisków na desce, nadal jest ich zdecydowanie za dużo. W efekcie pulpit przypomina nieco… klawiaturę QWERTY.

Toyota 2.8 D-4D - mocny diesel, jednak w ciężkim aucie…

Przetłoczona i wysoko ustawiona maska tworzy idealną przestrzeń dla benzynowej V-ósemki. Niestety o niej Europejczycy mogą tylko pomarzyć. Powód? Normy emisji spalin. Za ich sprawą do napędu Land Cruisera jest wykorzystywany diesel - to jeden z nielicznych ropniaków w gamie Toyoty. Motor ma 4 cylindry, doładowanie i 2.8 litra pojemności. Moc sięga 204 koni mechanicznych i jest dostępna przy 3000 obr./min. Zdecydowanie niżej ujawnia się maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm (już przy 1600 obr./min.). Suche dane techniczne wyglądają świetnie. Nie można jednak zapominać o tym, że terenówka waży… prawie 2300 kg.

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D rozpędza się do pierwszej setki w 9,9 sekundy. I o ile auto nie jest mocno dynamiczne ze startu, o tyle w trasie dobrze radzi sobie podczas wyprzedzania. Wady? Diesel pracuje dość głośno - szczególnie po starcie. Poza tym współpracuje z powolnie zmieniającym przełożenia automatem. Zalety? Spalanie w cyklu mieszanym podczas testu wyniosło 9,9 litra oleju napędowego - a to wynik, który był niższy nawet od deklaracji producenta. I w dużej mierze udało się go osiągnąć za sprawą sposobu pracy diesla. Bo gdy kierowca puszcza pedał gazu podczas jazdy, przekładnia wysprzęgla motor - ten pracuje na wolnych obrotach.

Toyota Land Cruiser: trochę w błoto, a trochę na asfalt

Reklama

Podczas jazdy bardzo moc czuć terenowy rodowód Toyoty Land Cruisera. Zawieszenie pracuje miękko i ma regulowany prześwit, a układ kierowniczy na postoju stawia wyraźny opór, podczas gdy w czasie jazdy staje się nieco zbyt mocno wspomagany. O możliwościach auta poza utartymi szlakami można opowiadać godzinami. Land Crusier lubi nie tylko podjazdy, ale również piach czy błoto. Tylko czy odsetek osób płacących za Toyotę 350 tys. zł i zabierających ją w teren jest duży? W Polsce bez wątpienia nie! Jak zatem Japończyk radzi sobie na asfalcie? I tu ponownie musi pojawić się słowo komfort.

Toyota Land Cruiser ewidentnie nie przepada za progami spowalniającymi. Podskakuje na nich. Poza tym prowadzi się lekko, gładko i relaksująco. To jeden z tych samochodów, którym nie chce się pędzić - nawet jeżeli silnik i masa pozwalałyby na rozwijanie dużej szybkości. Zakręty? To zdecydowanie nie żywioł Land Cruisera. Auto zachowuje się stabilnie, ale mocno przechyla nadwozie. Hamowanie? Toyota nie ma problemów z wytracaniem prędkości - w końcu dobre hamulce to jedna z zalet w terenie. Mimo wszystko wtedy czuć wysoką masę auta - warto o tym pamiętać w mieście.

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Test: Toyota Land Cruiser - podsumowanie:

Toyota Land Cruiser jest trochę jak stary survivalowiec. Tak, ktoś przebrał ją w nowe ubrania i dał trochę błyskotek. Mimo wszystko pod tą otoczką nadal ukrywa się auto, które bardzo chętnie zjechałoby z autostrady i wpadło na krótką przejażdżkę w bagna. I choć surowość zakryta nowoczesnym liftingiem może pociągać kierowców, jeszcze ważniejsze powinno być dla nich coś innego. Terenowy charakter sprawia, że Land Cruiser wycisza zapędy, a jednocześnie jest wyjątkowo komfortowy. To auto, którym chce się jeździć. Spokojnie jeździć. 

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 6 A/T - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 2755 cm3
  • Maksymalna moc: 204 KM (przy 3000 - 3400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm (przy 1600 - 2800 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna
  • Zbiornik paliwa: 87 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,9 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 10,3 litra
  • Długość: 4840 mm
  • Szerokość: 1885 mm
  • Wysokość: 1890 mm
  • Rozstaw osi: 2790 mm
  • Pojemność bagażnika: 120/480/1150 litrów
  • Cena: od 214 000 zł

Toyota Land Cruiser Executive - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 348 200 złotych,
  • Konfiguracja 7-osobowa,
  • Kurtyny powietrzne dla trzeciego rzędu siedzeń,
  • Tylna kanapa dzielona i składana elektryczni,
  • Aktywne zawieszenie (AVS) z systemem regulacji wysokości tylnej osi (AHC),
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • Tapicerka skórzana z perforacją w kolorze czarnym,
  • Nawigacja satelitarna Toyota Touch 2 with GO,
  • System Premium Audio JBL,
  • System sieci bezprzewodowej Wi-Fi,
  • 14 głośników,
  • Kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego (9"),
  • Klimatyzacja automatyczna (trzystrefowa),
  • Uruchamianie silnika przyciskiem,
  • elektryczna regulacja fotela kierowcy i pasażera,
  • Panel sterowania klimatyzacją dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń,
  • Podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie i przednie fotele,
  • Chłodzony schowek w konsoli centralnej.

Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Toyota Land Cruiser
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(2)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Igor
    2021-04-29 13:06:31
    Dobry wóz. Mam wersję z silnikiem 2.8 i 177 KM. Auto jest nie do zajechania, jest trwały i mogę nim wjechac wszędzie
    0
  • Paweł
    2021-04-29 09:47:42
    Zdjęcia całkiem niezłe. Fajne auto.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
1 sty 2000
6 maja 2021
Zakres dat:

Jak założyć wyząbkowane opony? Czy się da?

Jak założyć wyząbkowane opony? To o tyle zasadnicze pytanie, że ząbkowanie oznacza uszkodzenie bieżnika w ogumieniu.

Kto płaci za parking policyjny po wypadku?

Kto płaci za parking policyjny po wypadku? To postanowiliśmy sprawdzić dziś. Odpowiedź na pytanie jest o tyle ważna, że koszty mogą być wysokie!

Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym: czym tak jest?

Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym: czym jest, do czego może być potrzebne i czemu ułatwia załatwienie sprawy kierowcy? Sprawdziliśmy to.

Jazda na suwak a wymuszanie. Kiedy kierowcy łamią przepisy?

Jazda na suwak a wymuszanie, czyli dziś opowiemy o przypadkach, w których kierowca nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa.

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Audi Q2 po liftingu w czerwonym kolorze stanęło przed redakcją. Recepta na sukces? Półtoralitrowy benzyniak, automatyczna skrzynia i wyposażenie.

Co druga Toyota w Polsce jest... hybrydowa!

Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wzrosła do poziomu 30 316 sztuk. W efekcie co drugi model opuszczający salon japońskiej marki ma eko-napęd.

Ile kosztuje doba na parkingu policyjnym?

Ile kosztuje doba na parkingu policyjnym? Od 1 stycznia kierowcy powinni się liczyć z wyższymi opłatami. O ile wzrosły i ile teraz wynoszą?

Brak nalepki na szybie 2021 r. Ile wynosi mandat?

Brak nalepki na szybie: 2021 r. coś zmienia? Ile wynosi mandat? Jakie jeszcze konsekwencje czekają na kierowcę? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Kupno auta z parkingu policyjnego: co musisz wiedzieć?

Kupno auta z parkingu policyjnego? Tak jest możliwe. Atrakcyjna cena to jednak nie wszystko. Kupujący musi też pamiętać o wadach takich pojazdów.

Mandat za dwie naklejki na szybie. Czy jest możliwy?

Mandat za dwie naklejki na szybie. Czy jest możliwy? I ile może wynosić? Poszukajmy odpowiedzi na te pytania.

Auta luksusowe: Polacy kupują je coraz chętniej!

Auta luksusowe zdają się być... korona-odporne w Polsce. Bo pomimo pandemii rynek samochodów premium ma się świetnie. Na ile świetnie? Oto raport.

Przejęcie leasingu samochodu przez osobę prywatną

Przejęcie leasingu samochodu przez osobę prywatną: na czym polega, czy jest możliwe i co musisz o nim wiedzieć? Na te pytania odpowiemy w tekście.

Jak odebrać auto z parkingu policyjnego?

Jak odebrać auto z parkingu policyjnego? Podstawą są dokumenty uprawniające do odbioru, ale także... wniesienie opłaty za holowanie i postój.

Porzucony samochód na terenie prywatnym. Da się go usunąć?

Porzucony samochód na terenie prywatnym? Niestety jego usunięcie nie jest takie łatwe. Bo w większości przypadku płaci za nie właściciel parkingu!

Jak odebrać prawo jazdy starszej osobie? Da się to zrobić?

Jak odebrać prawo jazdy starszej osobie? Jest to możliwe. Gdy kierowca nie popełni rażącego wykroczenia, uprawnienia odebrać może tylko... lekarz.

Volkswagen ID.4 GTX - pierwszy elektryczny GTI ma 300 KM!

Volkswagen ID.4 GTX został oficjalnie zaprezentowany. Elektryczny GTI ma 300 koni mocy, napęd na cztery koła i krwisty, czerwony lakier.

Obowiązkowe badania kierowców po 60. roku życia?

Obowiązkowe badania kierowców po 60 roku życia miały być, ale czy będą? Na razie niestety nie. A czemu mogą poprawić bezpieczeństwo na drogach?

Umorzenie opłaty za holowanie pojazdu. Czy to możliwe?

Umorzenie opłaty za holowanie pojazdu jest możliwe? W pewnym sensie tak. Niestety droga do uniknięcia wysokiej opłaty nie jest ani krótka, ani łatwa.

Brak pasów bezpieczeństwa w starym samochodzie?

Brak pasów bezpieczeństwa w starym samochodzie oznacza że nie można nim jeździć? Na szczęście nie. Mimo wszystko kierowcy dotyczą ograniczenia.

Wyząbkowane opony: naprawa jest możliwa?

Wyząbkowane opony: naprawa jest możliwa? W pewnym sensie tak. Dyskusyjna jest jednak skuteczność tej metody. Co zatem powinien zrobić kierowca?

BMW M5 CS w Polsce! Ma 635 koni i 750 Nm!

BMW M5 CS to najmocniejszy produkcyjny model z Bawarii. Sedan jest napędzany 4.4-litrową V-ósemką. Ma 635 koni mechanicznych mocy!

Test: Toyota Land Cruiser - w starym stylu, ale nadal urzeka!

Toyota Land Cruiser jest bardziej terenówką czy rodzinnym SUV-em? A może jednym i drugim? Sprawdziliśmy to w czasie naszego testu.

Do jakiego wieku można zdawać na prawo jazdy?

Do jakiego wieku można zdawać na prawo jazdy? Prawo nie przewiduje ograniczeń. To jednak nie oznacza, że do egzaminu może przystąpić każdy.

Czy pasy z tyłu są obowiązkowe?

Czy pasy z tyłu są obowiązkowe? Oczywiście. I przepisy w tym zakresie obowiązują od roku 1991! Jaka kara grozi za brak pasów? Sprawdźmy.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: SUV dostępny w polskich salonach

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV został oficjalnie zaprezentowany w Polsce. Co musisz wiedzieć o SUV-ie plug-in? Ile kosztuje Eclipse PHEV?